Interviul zilei:Cristina Bercea, PR Manager, TNI

0
9257

„Este nevoie de o îmbunătățire permanentă a legislației în construcții și în sectorul imobiliar, însă este nevoie și mai mare de stabilitate și predictibilitate”

 

– consideră Cristina Bercea, PR Manager, TNI –

 

Recent, a avut loc – la Palatul Parlamentului – ediția aniversară a Târgului Național Imobiliar TNI – 15 ani. Evenimentul a reunit 107 companii expozante și s-a bucurat de încrederea și sprijinul celor mai importante organizații imobiliare din lume: FIABCI- Federația Internațională Imobiliară și NAR – National Association of REALTORS®, în calitate de Parteneri Internaționali. Despre piaţa de profil de la noi, am stat de vorbă cu Cristina Bercea, PR Manager, TNI.

 

  1. Care au fost principalele caracteristici ale acestei ediţii TNI?

Principalele caracteristici ale ediției cu numărul 30 a Târgului Național Imobiliar TNI au fost: varietatea ofertelor imobiliare prezentate și internaționalizarea evenimentului. Ofertele prezentate în cadrul târgului au fost pentru toate bugetele și nevoile: apartamente premium în centrul Capitalei, proprietăți de tip boutique, imobile exclusive în nordul Capitalei, locuințe ce se încadrează în Programul Prima Casă, case din lemn, penthouse-uri, construcții pe structură metalică, case din containere maritime, case din fibră de sticlă portabile, case de vacanță la munte sau la mare și oportunități de investiții. Această ediție aniversară TNI – 15 ani a marcat internaționalizarea evenimentului, prin parteneriate strategice realizate cu cele mai importante organizații imobiliare internaționale, prezentarea de oferte imobiliare din străinătate și organizarea de conferințe, seminarii și prezentări susținute de personalități remarcante din piața imobiliară.

 

  1. Ce a adus nou această ediţie?

Această ediție aniversară a Târgului Național Imobiliar TNI a adus noutăți atât vizitatorilor, cât și expozanților. Vizitatorii au avut acces la oferte imobiliare cu reduceri maxime (spre exemplu: 5.000 EURO, pentru locuințe noi, vouchere pentru mobilier sau electrocasnice, în valoare de 2.500 EURO), proiecte imobiliare prezentate în exclusivitate și locuințe neconvenționale, realizate din fibră de sticlă sau din containere maritime. Componenta business to business a fost prezentă în premieră la un târg de profil, iar expozanții TNI au putut participa la conferințele, seminariile și prezentările susținute de profesioniști din piața imobiliară internațională. De asemenea, expozanții TNI au putut discuta direct cu membrii delegațiilor oficiale din partea FIABCI (Federatia Imobiliara Internațională), NAR (National Association of Realtors) și din Dubai, în vederea realizării de parteneriate. În plus, am lansat aplicația TNI, prima aplicație de mobil destinată unui eveniment imobiliar, ce facilitează accesul vizitatorilor la ultimele noutăți și inovații, ajutându-i pe aceștia să aibă acces cât mai facil la informații și la contacte nemijlocite cu dezvoltatorii imobiliari de interes.

 

  1. Care sunt tendinţele actuale, pe piaţa imobiliară de la noi?

Două noi trenduri au pătruns și la noi în țară: dezvoltarea de comunități urbane și second home. Ansamblurile noi creează comunități de locatari, cu interese comune, atrași de facilități care sunt importate din țările vestice, rând pe rând: paza privată, locuri de joacă pentru copii, sălile de fitness, saune, parcări cu prize de încărcare pentru mașini electrice și trotinete, camere de socializare, de evenimente, grădini interioare amenajate, piscine și supermarket, rețele de social media pe bloc, bike sharing, etc. În timpul  unui seminar din cadrul TNI, Maria Seder Neda, autor al cărții Cum să-ți cumperi o casă”, ne mărturisea că: „Din crearea unei comunități într-un ansamblu rezidențial câștigă locatarii, proprietarii clădirii sau apartamentelor, dar și primăriile în raza cărora se află. De ce? Crește valoarea locuințelor, prin faptul că o comunitate însuflețește clădirea sau ansamblul și oferă servicii, informații, metode de a petrece timpul liber. Pe viitor, acestea vor fi tot mai importante. Intră într-un trend actual și se poziționează sus, deschide calea spre sharing – bike sharing, car sharing, bonă sharing, etc. Creează un partener de dialog, un grup cu aceleași interese, care poate lupta împotriva unui vecin care vrea să construiască abuziv sau ilegal, împotriva unei surse de poluare etc pe principiu unde-s mulți, puterea crește”. Trendul second home face referire la conceptul de aparthotel, ce este unul nou în Romania și vine în întâmpinarea celor care își doresc o investiție sigură și profitabilă în real estate. În cadrul evenimentului TNI, vizitatorii au putut discuta direct cu dezvoltatorii și agențiile imobiliare ce oferă pachete avantajoase de property management.

 

  1. Ce sectoare imobiliare au cel mai mare succes, acum, la noi?

Având în vedere că anul acesta urmează să fie livrate cele mai multe proprietăți imobiliare din 2009 şi până acum, conform unui studiu realizat de Imobiliare.ro, cumpărătorii actuali de locuințe au din ce să aleagă, mai ales că ofertele imobiliare prezente pe piață răspund tuturor cerințelor și sunt pentru toate bugetele. În cadrul TNI, s-a putut observa că vizitatorii au tendința de a alege proprietăți în zone centrale, aproape de parcuri, mijloace de transport în comun și pun mare accent pe calitatea finisajelor, dar și pe facilitățile oferite: piscină, sală de fitness, supermarket, etc.

 

  1. Cum apreciază invitaţii străini prezenţi la TNI piaţa imobiliară de la noi?

Invitații străini au apreciat să România are un potențial mare pentru investiții imobiliare și ne-au sfătuit să facem eforturi pentru a ne promova țara, în fața comunității internaționale. Într-un interviu acordat de președintele Federației Internaționale Imobiliare, Walid Moussa, portalului imobiliare.ro, acesta declara: „Trebuie să vă expuneți mai mult țara comunității internaționale. Oamenii nu au o idee foarte clară despre România și, din păcate, mass-media se concentrează uneori doar pe aspectele negative, motiv pentru care mulți nu au aflat de această <bijuterie> pe care o aveți aici; autoritățile ar trebui să se implice mai mult, pentru a face țara cunoscută lumii largi. Acesta ar trebui să fie un rol al Guvernului. Membrii săi ar trebui să aloce un buget pentru a face marketing țării, peste hotare. Aveți tot ce vă trebuie. Este o sarcină ușoară, dacă există determinare, voință”.

 

  1. În ce măsură există vreo preocupare a autorităţilor locale de a include toate proiectele dezvoltatorilor într-o viziune unitară de dezvoltare a oraşului? Ar fi de ajutor acest lucru?

Cu siguranță că ar fi de mare ajutor o astfel de viziune unitară de dezvoltare a orașului, însă, din păcate, până în prezent nu există un astfel de proiect.

 

  1. Beton şi sticlă vs. spaţii verzi – sunt dezvoltatorii preocupaţi de problemele de mediu?

Trendul locuințelor verzi a pătruns în România de câtiva ani și prinde amploare. Sunt mulți dezvoltatori imobiliari ce au construit proiecte imobiliare care au obținut certificat green home,  iar, în cadrul edițiilor Târgului Național Imobiliar, încercăm să atragem atenția comunității profesionale despre importanța dezvoltării de proiecte imobiliare sustenabile energetic.

 

  1. În ce măsură vine în ajutor noua variantă a programului „Prima Casă”?

Noua variantă a programului Prima Casă va fi dedicată  persoanelor cu venituri mai mici, persoanele cu venituri mai mari fiind excluse din program. Pe de o parte, vor avea acces la finanțări garantate de stat persoanele care realmente au nevoie de ajutor, iar, pe de altă parte, în sectorul financiar bancar se va revigora creditul ipotecar. Sistemul financiar bancar este dinamic și se calează pe orice modificări legislative, mai repede sau mai încet, cu costuri de exploatare transferate mai mult sau mai puțin către clientul final. Este nevoie de o îmbunătățire permanentă a legislației în construcții și în sectorul imobiliar, însă este nevoie și mai mare de stabilitate și predictibilitate. Anul 2019 a fost un an foarte bun în segmentul imobiliar. La Târgul Național Imobiliar, proiectele și ofertele aflate în programul Prima Casa au înregistrat o creștere, în ceea ce privește numărul și diversitatea acestora, dovadă că programul în sine funcționează bine. Așteptăm ca predicțiile de creștere economică să se confirme și pentru anul 2020. Programul Prima Casa rămâne, indiferent de formă și condiții, o componentă economică foarte importantă, pentru întreg segmentul în discuție.

 

Daniel Neguţ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here