Grupul Agricover a marcat cresteri importante in 2010

0
657

Prioritare in 2011- extinderea parteneriatelor cu fermierii si procesatorii
Bucuresti, 8 martie 2011 – “Evoluția Grupului Agricover in 2010 a demonstrat inca o data ca un grup de firme 100% romanesti poate avea rezultate foarte bune chiar si in doi ani consecutivi de criza,

daca aplica un model de business bine gandit, are o strategie eficienta si isi trateaza clienții ca pe parteneri, fiind intotdeauna interesați in bunul mers al afacerilor acestora: in 2010, cifra de afaceri bruta a Grupului Agricover a crescut cu 52%, iar profitul brut cu 101%”, a aratat Robert Arsene, Director General al Grupului Agricover.
Grupul Agricover este unicul furnizor de soluții integrate (“one-stop-shop”) pentru agricultura, oferind fermierilor de la produse (input-uri) destinate producției agricole, la servicii de valorificare a recoltelor, finanțarea culturilor, transport si depozitare, alimentare cu motorina, consultanța de specialitate etc; axat pana in 2010 exclusiv pe produsele si serviciile dedicate sectorului vegetal, Grupul si-a extins anul trecut business-ul pe segmentul zootehnic. Astfel, in 2010, cele 11 divizii si companii din componența Grupului au contribuit, in proporții diferite, la cifra de afaceri si profitul Grupului.  
Anul trecut, Grupul Agricover inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 636,6 milioane lei, fața de 419,9 milioane lei in 2009. Divizia Distribuție a realizat 34% din cifra de afaceri a Grupului si a marcat o crestere proprie de 29%, dintre input-urile distribuite (semințe, ingrasaminte si produse fitosanitare) cea mai mare crestere realizand-o ingrasamintele. De altfel, anul trecut, cota de piața a diviziei Distribuție a crescut cu 8%, ocupand locul al doilea pe piața de distribuție inputuri conform studiilor realizate de Kleffmann, numarul fermierilor- clienți ajungand in 2010 la 2300.
Divizia Cereale a inregistrat la randul sau o crestere importanta a cifrei de afaceri in 2010, comparativ cu 2009, respectiv de 63%, ceea ce reprezinta 59% din cifra de afaceri a Grupului. “Evoluția s-a datorat atat dezvoltarii portofoliului de clienți si maririi volumului de achiziții, cat si cresterii prețurilor produselor agricole”, a precizat Robert Arsene.
Afacerile Grupului Agricover s-au dezvoltat anul trecut in toate regiunile Romaniei; astfel, fața de anul precedent, in 2010, cea mai mare crestere a vanzarilor de input-uri pentru agricultura a fost marcata pe regiunea Banat-Crisana, respectiv 53%. in ceea ce priveste achizițiile de cereale, cea mai mare crestere a volumelor de cereale achiziționate fața de 2009 a fost in zona de Sud a Romaniei (Muntenia si Oltenia), cu peste 21%.
intre serviciile integrate furnizate de Grupul Agricover fermierilor, finanțarea ocupa un loc din ce in ce mai important, asa incat anul trecut compania Agricover Credit IFN a marcat o crestere a plasamentelor de 84%.
De altfel, extinderea gamei de servicii integrate oferite fermierilor a fost o direcție de acțiune si in 2010, conducand la lansarea diviziei de distribuție de motorina: «in 2011 avem planuri ambițioase pentru divizia de motorina, aceasta avand prevazuta o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in acest an, astfel incat sa ajunga la cca 8-10% din cifra de afaceri a Grupului», a precizat Robert Arsene.  
Tot anul trecut si-au inceput activitatea Agricover Vet (distribuție de ingrediente premium pentru furaje, suplimenti alimentari etc) si Agricover Food (comerț cu animale vii, comerț cu carne etc).
« Grupul Agricover si-a extins semnificativ activitatea si avem planuri ambițioase pentru toate diviziile si companiile componente; in plus, pentru a oferi servicii de cea mai buna calitate celor peste 3.300 de parteneri de afaceri (fermieri si procesatori) cu care lucram, este nevoie sa investim permanent in pregatirea si perfecționarea celor peste 650 de angajați care acopera intreg teritoriul Romaniei, asa incat dezvoltarea resurselor umane ramane o direcție extrem de importanta si in anul curent », a subliniat directorul general al Grupului Agricover.
Lansata in 2009, Agricover Bulgaria a inregistrat in 2010- primul sau an de activitate- o evoluție buna, in contextul unei piețe foarte dificile pentru un competitor extern: o cifra de afaceri de 4 milioane lei, cu un portofoliu de clienți de peste 70 de ferme mari. Planurile pentru anul curent sunt de asemenea ambițioase: dublarea cifrei de afaceri, diversificarea portofoliului de produse, extinderea activitaților etc.
De altfel, obiectivele financiare ale Grupului Agricover pentru anul 2011 prevad evoluții importante in ansamblul lor: cresterea cifrei de afaceri cu minim 21% fața de anul precedent si cresterea profitului cu 20%. « Pentru anul curent, pe fondul unei usoare cresteri economice, urmarim sa ne consolidam business-ul si parteneriatele- atat cu fermierii, cat si cu industria procesatoare- urmand o politica prudenta si  concentrandu-ne o buna parte din atenție asupra celor noi trei linii de business lansate anul trecut. Ne-am lansat intr-un sector nou- zootehnia- si urmarim ca, intr-un timp cat de scurt posibil, sa le oferim fermierilor din acest domeniu aceeasi gama larga de servicii integrate ca si celor din sectorul vegetal, dovedit fiind – in ani de zile- faptul ca este o abordare care foloseste tuturor parților implicate- fermieri, procesatori si Grupul Agricover”, a aratat Robert Arsene.

*****

Despre Agricover

Grupul Agricover este unicul furnizor de solutii complete pentru agricultura din Romania, un integrator in circuitul serviciilor si  produselor din agricultura, detinand pozitia de lider pe piata de agribusiness. infiintata in anul 2000, prin fuziunea dintre SC ComcerealSA Buzau si Ulvex SA, Agricover si-a extins afacerile in domeniul agribusiness-ului,  construind un modelul de business ca INTEGRATOR intre fermieri si industria alimentara. Avand peste 650 de angajati, Grupul Agricover este structurat pe 11 divizii si companii: Agricover Distributie, Agricover Cereale, Agricover Samanta – Programe speciale, Agricover Silozuri, Agricover Logistica, Agricover Credit IFN, Agricover VET , Agricover Energie, Agricover Bulgaria,  AgroAdvice si Agricover Food.
Solutiile integrate oferite fermierilor includ semintele, ingrasamintele, produsele fitosanitare  consultanta tehnica de specialitate, suport financiar, asigurarea recoltei, servicii logistice si de siloz, precum si sprijin in valorificarea recoltelor.
Grupul Agricover acopera intreg teritoriul Romaniei: 80 de reprezentanti de vanzari si achizitii cu studii de specialitate, personal specializat in serviciile financiare oferite fermierilor, consultanti si specialisti de la institutii renumite in domeniul agricol. in ceea ce priveste activitatea de preluare a cerealelor, aceasta se desfasoara in 32 puncte de lucru, baze de receptie si silozuri, situate in 9 judete, compania dispunand de o capacitate totala de depozitare de cca. 720.000 tone si ocupand astfel locul al doilea din punct de vedere al capacitatii de depozitare a cerealelor in Romania.
impreuna cu Danish Agricultural Advisory Service (DAAS), unul dintre liderii pietei europene de consultanta pentru agricultura, Agricover a infiintat compania de consultanta AgroAdvice si Fundatia Europeana pentru Dezvoltare Agricola si Rurala (FEDAR).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here