Funeriu:Vom avea un pachet de masuri pentru a evita blocarea anului scolar,mizez pe dascali

0
268
daniel-funeriu

daniel-funeriuMinistrul Educatiei Daniel Funeriu spune ca va fi definitivat un pachet de masuri pentru a evita blocarea anului scolar, dar mizeaza si pe faptul ca dascalii nu ar risca viitorul elevilor prin neparticiparea la bacalaureat, sustinand ca nu va lua nicio masura represiva injusta impotriva profesorilor.

 

Daniel Funeriu a declarat, intr-un interviu acordat agentiei MEDIAFAX, ca acest pachet de masuri care ar evita blocarea anului scolar va fi gata saptamana viitoare.

In interviul pentru MEDIAFAX, ministrul Educatiei explica situatia drepturilor salariale castigate in instanta a caror plata a fost amanata si vorbeste despre manualele alternative si soarta titularilor odata cu restrangerea activitatii.

Funeriu mai spune ca la 15 septembrie niciun cadru didactic nu va fi in afara sistemului, sustinand ca noua Lege a educatiei are prevederi care trebuie sa le dea liniste si incredere dascalilor.

El afirma, totodata, ca ar fi „atat de usor” din postura de ministru al Educatiei sa ii puna pe studentii dintr-o organizatie studenteasca impotriva altora, pe rectorii de la universitatile private impotriva rectorilor de la universitatile de stat, pe rectorii de la universitatile tinere impotriva rectorilor de la universitatile mari, dar ar fi un lucru iresponsabil.

Prezentam integral interviul acordat agentiei MEDIAFAX de catre ministrul Educatiei, Daniel Funeriu:

Reporter (Rep.).: Guvernul a decis amanarea pentru 2012-2014 a drepturilor salariale castigate in instanta de catre bugetari, totalizand peste doua miliarde de lei. Aceasta pentru a limita deficitul bugetar din 2010 si in anul urmator. CSM nu a avizat insa amanarea. Aceasta noua amanare ar putea crea noi tensiuni in randul sindicatelor. Sunteti pregatit, aveti o strategie pentru a gestiona aceasta noua suparare a sindicatelor?

Daniel Funeriu (D.F.): in primul rand trebuie sa spunem ca aceasta amanare are a face cu realitatile economiei Romaniei de astazi. Pentru a spune lucrurile exact asa cum ele sunt, a fost Ordonanta 71 care reglementa plata salariilor castigate in instanta, aceasta plata sa fie facut trei ani – o treime in 2010, o treime in 2011 si o treime in 2012, iar acum, prin acest act normativ, se reglementeaza plata acestor drepturi, trimiterea platii acestor drepturi pe un timp mai indelungat. Desigur, nu este un lucru placut. Din pacate, atat isi poate permite Romania astazi. Drepturile castigate in instanta la nivelul METCS care ar trebui sa fie platite in acest an totalizeaza o suma de 400 de milioane de lei, din care o patrime au fost deja puse in plata.

Rep.: Asta inseamna ca platile ar putea fi intrerupte pentru anul acesta si toate sa fie amanate pentru un alt interval de timp?

D.F.: Evident, nimeni nu poate guverna in afara legii. Ceea ce s-a castigat in instanta, trebuie platit. Realitatea economica a Romaniei de astazi este aceea ca aceste sentinte nu pot fi platite anul acesta, din cauze pe care le cunoastem. Consecinta este ca vom pune in plata aceste sentinte intr-un interval de timp in care proiectia bugetara ne permite s-o facem.

Rep.: Sindicatele din invatamant au anuntat greva generala din 31 mai. Miercuri a fost o actiune de mare amploare in care au confirmat o data in plus faptul ca se pregateste aceasta mare greva generala si, de asemenea, blocarea anului scolar, eventual a bacalaureatului. Spuneti-mi, va rog, daca ati stabilit o strategie de dialog impreuna cu sindicatele, ceva mai concret pentru ca blocarea anului scolar sa nu aiba loc si, cu atat mai mult, a examenului de bacalaureat.

D.F.:Noi am avut intotdeauna o strategie foarte clara in discutiile cu sindicatele, cinstea. intotdeauna am spus sindicatelor situatia, exact asa cum este si intotdeauna am incercat sa avem usa dialogului deschisa. Din pacate, acum o saptamana am invitat sindicatele la o discutie, cand legea era la Comisia de educatie a Camerei Deputatilor, pentru a discuta aspectele care-i ingrijoreaza. Din pacate, sindicatele nu au venit la acea discutie. Usa noastra este deschisa, dar eu cred ca orice discutie trebuie sa porneasca de la situatia reala. Acum, in ceea ce priveste amenintarile cu blocarea anului scolar, cea mai buna solutie este in mainile profesorilor si intrebarea mea deschisa catre profesori este sa se gandeasca cine-i reprezinta cel mai bine – elevii, pe care i-au pregatit ani de-a randul si al caror viitor va fi pus sub semnul intrebarii daca nu vor reusi sa-si dea bacalaureatul, de exemplu, in acest an, sau liderii sindicali, care, din punctul meu de vedere nu au rezolvat intotdeauna problemele asa cum ar fi trebuit. As vrea sa va mai spun un lucru. intr-o situatie precum cea in care se afla Romania acum, cred ca rolul nostru, al tuturor este sa luptam cu criza – atat noi, ministerele, sindicate si toti cei care sunt implicati. Eu cred ca noi trebuie sa-i protejam pe elevi. Cred ca nu trebuie sa-i punem pe elevi in mijlocul acestei lupte, care nu este lupta elevilor. De aceea, noi, ca Minister, incercam sa facem tot ce este posibil, tinand cont de realitatile Romaniei de astazi si ii invit pe dascali sa nu blocheze acest an scolar, ii invit pe dascali sa fie alaturi de elevii pe care i-au pregatit si ii asigur ca Ministerul incearca sa rezolve problemele cat se poate de bine. Situatia financiara, din pacate, este de asemenea natura incat solutiile care se intrevad vor fi solutiile care au fost anuntate de guvern.

Referitor la actiunile sindicatelor, trebuie sa va impartasesc o oarecare amaraciune, pentru ca am discutat tot timpul, am fost tot timpul in dialog cu sindicatele. Mai mult, cred ca in ultimele trei saptamani nu a fost zi in care sa nu discut cu liderii sindicali. Ei au mai avut o revendicare in ceea ce priveste grevele anuntate incepand din 31 mai, si anume revendicarea care avea de-a face cu titularizarea, in noua lege. in ziua in care acest aspect urma sa fie discutat la Camera Deputatilor, i-am invitat pe liderii sindicali sa discutam cum putem sa facem un sistem de titularizare care sa fie just. Ei nu au venit. in pofida faptului ca liderii sindicali nu au venit, Ministerul, impreuna cu comisia de educatie de la Camera Deputatilor a rezolvat aceasta problema, a titularizarii, in noua lege, acceptand amendamentul doamnei deputat Chircu, votat de grupul PDL si de intreaga Comisie, de altfel. Rezolvarea acestei probleme s-a facut, din pacate, in afara implicarii liderilor sindicali. Concluzia cred ca poate sa o traga fiecare. Eu le-am spus ca as prefera ca ei, liderii sindicali, sa se plaseze in sfera solutiilor, si nu in sfera problemelor. Ei au decis sa faca altfel. Sper ca pana pe data de 31 mai sa putem impreuna sa incheiem acest an scolar asa cum copiii nostri si parintii o merita.

Rep.: Totusi, in cazul in care sindicatele isi mentin aceasta pozitie, se mentin in ofensiva si vor organiza aceasta greva. in conditiile in care va fi o mare solidaritate si profesorii vor dori blocarea anului scolar si a examenului national de bacalaureat, aveti, mai mult decat acest mesaj, o solutie pentru iesirea din impas?

D.F.: Ati spus doua cuvinte care pe mine m-au atins. Ati spus ofensiva din partea sindicatelor si ati spus solidaritate. Cred ca ofensiva sindicatelor trebuie sa fie mult mai bine gandita si cred ca ofensiva sindicatelor trebuie sa fie de partea celor care lupta impotriva acestei crize. Ati spus solidaritate. Cred ca prima solidaritate a dascalilor este fata de elevi, si am aceasta convingere. Ca sa raspund pe fond intrebarii dumneavoastra. Noi consideram acum ca exista solutii. Voi avea o intalnire cu toti directorii din minister, sa comunicam inspectorilor scolari judeteni, inspectorilor generali din teritoriu care sunt masurile pe care le avem in vedere. Vom avea aceasta intalnire vineri si la inceputul saptamanii viitoare, pentru a definitiva pachetul de masuri astfel incat sa putem incheia acest an scolar cu bine si le voi anunta in momentul oportun. inca o data, eu cred ca putem conta pe devotamentul profesorilor si cred ca putem conta chiar si in aceasta situatie dificila prin care trece Romania, si, credeti-ma, nu este usor ca ministru al Educatiei, nu este usor sa iei masuri care pot sa creeze tensiune in sistem, cu atat mai mult cu cat sunt intr-un proces de elaborare a unei noi legi care a trecut ieri de Camera Deputatilor si desigur exista o logica a reformelor si exista o logica economica. si, credeti-ma ca, in acest context, nimic nu ar fi mai placut pentru ministrul Educatiei decat sa vina cu masuri care sa-i multumeasca pe dascali. Din pacate, asta este situatia Romaniei de astazi, care de mult prea mult timp a fost ascunsa sub pres. Lucrul asta nu ni-l mai putem permite si, din pacate, noua lege, discutiile asupra noii legi se suprapun pe aceasta situatie dificila, dar eu am incredere ca vom merge pana la capat, atat cu anul scolar, cat si cu noua lege.

Rep.: Dar, totusi, s-ar putea lua masuri represive? De exemplu, un profesor care participa la greva sau care blocheaza anul scolar, sau care nu vrea sa participe la bacalaureat sa poata fi exclus din invatamant?

D.F.: Acest Minister, cat timp eu voi fi in fruntea sa, nu va lua nicio masura represiva injusta impotriva unui dascal. Acest Minister este aici pentru a le da cel mai bun cadru elevilor pentru a invata si pentru a-i proteja pe profesori.

Rep.: in legatura cu titularizarea, sau mai bine spus cu restrangerea de activitate, titularii sunt ingrijorati in legatura cu faptul ca, odata cu restrangerea activitatii ar putea ramane fara post. De exemplu, din zece titulari, spuneau ei, ar putea ramane numai doi, si atunci ce vor face ceilalti opt titulari? Aveti o astfel de solutie pentru acei titulari care ar putea sa fie exclusi, din toamna, din sistemul de invatamant?

D.F.: Restrangerea de activitate a fost deja solutionata pe acest an. Aproximativ 3.900 de cadre didactice titulare care au intrat in restrangere de activitate, toate au fost, pana la aceasta ora, solutionate. in consecinta, nu exista in calendarul miscarii personalului didactic aceasta etapa. A trecut, ele au fost toate solutionate. Nu exista nicio problema la acest nivel.

Rep.: Pentru 15 septembrie, niciun cadru didactic nu se va regasi in afara sistemului? La asta ma refer.

D.F.: Sigur ca da.

Rep.: in legatura cu titularizarea din noua lege a educatiei, puteti sa ne spuneti cateva elemente care ar putea sa le dea liniste profesorilor?

D.F.: Ma bucur ca folositi acesti termeni – liniste. Eu cred ca altceva este ceea ce trebuie sa le dam dascalilor. Eu cred ca trebuie sa le dam incredere. Linistea nu poate sa vina decat in urma unui sentiment de incredere pe care dascalii il au si acesta este lucrul pe care acest minister poate sa-l faca. in loc de vorbe, va voi da articole de lege. Pentru ca, desigur, opozitia vorbeste, guvernarea trebuie sa faca lucruri practice. Va spun exact cum este vazuta titularizarea cadrelor didactice in viziunea noii legi a educatiei, asa cum a iesit ea de la Camera Deputatilor. Mai precis, la articolul 234 se spune ca personalul didactic titular in sistemul de invatamant preuniversitar, la data intrarii in vigoare a prezentei legi isi pastreaza dreptul dobandit la concursul national unic de titularizare. in conditiile intrarii in restrangere de activitate, cadrele didactice titulare in sistemul de invatamant preuniversitar beneficiaza de solutionarea restrangerii de activitate prin urmatoarele masuri: a) in primul rand, transferul consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar; b) repartizarea pe posturi si catedre vacante, coordonate de inspectoratul scolar judetean, respectiv inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti, conform unei metodologii elaborate de minister pana la data de 15 noiembrie a fiecarui an. in consecinta, dreptul castigat al dascalilor in ceea ce priveste titularizarea va fi mentinut. Nu este mai putin adevarat ca dascalii care intra in sistem vor avea o titularizare la nivelul scolii, dupa proceduri foarte bine stabilite, si ele prezente in aceasta lege. Trebuie aici sa fac o remarca. De prea multe ori, si regret acest lucru, de prea multe ori se lanseaza zvonuri false. Se lanseaza zvonuri care nu corespund realitatii. Exact acelasi pas s-a intamplat si cu studentii. si studentilor li s-au spus lucruri despre aceasta lege, care nu sunt adevarate. S-a indus o stare de tensiune, nefireasca intre dascali. si vreau sa va spun inca o data: acest minister are ca principal obiectiv redarea increderii dascalilor din sistem. Nu este o sarcina usoara, avand in vedere tot ceea ce s-a intamplat in acest minister in anii din urma.

Rep.: Tot plecand de la situatia economica pe care o are Romania in acest moment, a existat si varianta reducerii numarului de manuale alternative sau chiar de desfiintare a lor si revenirea la un singur manual, ca inainte de 1990. Dumneavoastra ati gandit ceva in acest sens?

D.F.:Da, am gandit doua lucruri in acest sens. in primul rand, manualul trebuie sa fie privit ca un auxiliar al invatarii. Manualul nu trebuie sa fie o biblie din care copilul sa invete mai mult sau mai putin mecanic. La nivel de concept, manualul trebuie sa fie un auxiliar al invatarii si el va avea intr-adevar acest rol in noul concept de curriculum care este acum in lucru, noul concept de programa care este acum in lucru, si eu ma angajez ca din anul scolar 2011-2012 sa avem primul curriculum. intr-adevar, cred ca diversitatea este unul dintre cele mai importante drepturi castigate dupa 1989 si eu cred ca manualele alternative trebuie sa existe ca o sursa a diversitatii. si aici nu cred ca putem sa facem un rabat, facem o economie de 10% si pierdem aceasta diversitate a manualelor alternative. Nu. Manualele alternative trebuie sa existe, in viziunea noastra.

Rep.: In legatura cu proiectul Legii educatiei, s-a terminat discutia in plenul Camerei Deputatilor, legea a intra in Senat. Spuneti-mi, va rog, punctele forte ale acestui proiect, asa cum a fost aprobat el in plenul Camerei Deputatilor.

D.F.: in primul rand, la nivel global, optiunile majore pe care Guvernul le-a prezentat in acest proiect de lege au fost pastrate in proiectul care a fost votat ieri de Camera Deputatilor. Deci, pe optiunile majore ele au fost pastrate. Aceste optiuni majore sunt: reconfigurarea ciclurilor de studii, asa cum ele sunt si cum este firesc sa fie. Ma refer aici la clasa pregatitoare in invatamantul obligatoriu, deci invatamant obligatoriu de la varsta de sase ani, pentru ca, stim, toate studiile internationale o arata, cu cat un copil merge mai devreme la scoala, cu atat rezultatele invatarii sunt mai bune iar vulnerabilitatile sale sunt mai mici; mai apoi, trecerea clasei a noua la gimnaziu, consecinta acestui fapt fiind cu siguranta o rata a abandonului scolar mult redusa, cea mai larg deschisa usa a abandonului scolar in Romania este atunci cand copiii trec de la clasa a opta la clasa a noua. Cei care trebuie sa mearga dintr-un sat intr-o comuna sau dintr-o comuna intr-un oras, nu mai fac acest lucru din cauza conditiilor materiale si mai exista un efect despre care nu s-a vorbit suficient. Foarte multi copii pleaca de acasa la 14 ani, la finalul clasei a opta, ei nefiind total pregatiti sa duca o viata in semiautonomie, daca-mi permiteti sa spun asa, la acea varsta frageda. De aceea, clasa a noua la gimnaziu sau, altfel spus, aducerea educatiei mai aproape de elev le va permite sa finalizeze ciclul gimnazial in localitatea unde ei sunt si vor pleca la o varsta de 15 ani si jumatate, 16 ani, cand ei sunt mult mai pregatiti sa duca o viata semiautonoma in orasul in care se muta. Deci, vom scadea riscul ajungerii la abandon scolar, ajungerii la esec scolar odata intrati in liceu. Un alt lucru fundamental este modul de finantare al scolilor. Finantarea per elev a tuturor costurilor salariale, utilitati, apa, caldura, manuale si tot ceea ce tine de standardele minime de autorizare a scolii, adica materiale didactice, si asa mai departe. Faptul ca aceasta finantare va fi facuta per elev va da atat predictibilitate cat si sustenabilitate economica scolilor, pentru ca vreau sa va spun ca nicio reforma si niciun sistem nu poate sa functioneze daca n-ai un model economic predictibil.

In ceea ce tine de preuniversitar, un lucru foarte important este, de asemenea, modul in care a fost gandit curriculumul, reperele curriculare care au fost date in lege, si anume curriculumul bazat pe competente si, mai mult, corelarea dintre programa si examene. Introducerea de examene transdisciplinare este, din punctul meu de vedere, un imens pas inainte, pe care-l facem.

In domeniul universitar s-au realizat cateva lucruri fundamentale. in primul rand, modul de conducere al universitatilor. in orice tara, si in Romania, universitatile, institutiile de invatamant superior sunt motorul sistemului educational. Daca nu modernizam motorul sistemului educational, daca nu modernizam acesti centri de putere ai sistemului educational, nu vom reusi niciodata sa facem o reforma. Vom face doar o simpla reorganizare. De aceea este fundamental, din punctul meu de vedere, sa reinnoim modul in care universitatile din Romania sunt conduse. Structura de conducere a universitatilor din Romania, modul in care oamenii din conducerea universitatilor din Romania sunt alesi. Ati vazut si dumneavoastra ca s-a vehiculat ideea ca aceasta lege ar fi un atentat la adresa autonomiei universitare. Fals. Acest lucru este fals si el este vehiculat in dorinta de a trimite oarecum in derizoriu o masura care, din punctul meu de vedere, este esentiala pentru modernizarea invatamantului superior din Romania: implicarea factorilor externi universitatii in alegerea conducerii universitatii, pentru ca, astfel, universitatile noastre vor avea sansa sa se deschida spre mediul extern. Mai apoi, prin procedurile de obtinere a titlurilor universitare de profesor, respectiv profesor conducator de doctorat, care sunt prevazute in lege, am realizat o deschidere fara precedent a sistemului pentru tineri si pentru tineri de valoare. Tot in ceea ce priveste univesitatile, clasificarea universitatilor in functie de misiunea lor specifica in universitati pana la nivel de licenta, universitati pana la nivel de master, respectiv cele mai bune pana la nivel de doctorat e, de asemenea, un pas inainte in ceea ce priveste alocarea resurselor. Alocarea banului in functie de misiunea specifica a fiecarei universitati. Nu ne mai putem permite sa disipam si putinii bani pe care-i avem, si aici as cita din unul dintre cei care m-a precedat in acest birou al ministrului Educatiei, domnul profesor Marga, care spunea recent ca trebuie sa ne asumam in Romania realitatea ca avem prea putini studenti si prea multe universitati.

Rep.: Cine credeti ca sta in spatele acestor miscari sindicale, sau in spatele studentilor? Credeti ca sunt manipulati de catre cineva? Ati spus la un moment dat de partide, ati spus de grupari…

D.F.: Ultimul lucru pe care un ministru al Educatiei responsabil trebuie sa-l faca este sa dezbine. Ar fi atat de usor din postura de ministru al Educatiei sa ii pun pe studentii dintr-o organizatie studenteasca impotriva altora, sa-i pun pe rectorii de la universitatile private impotriva rectorilor de la universitatile de stat, sa-i pun pe rectorii de la universitatile tinere impotriva rectorilor de la universitatile mari, este un lucru care poate fi realizat foarte usor, dar este un lucru pe care un ministru al Educatiei responsabil nu si-l poate asuma. De aceea, pentru a raspunde punctual intrebarii dumneavoastra, eu nu cred ca profesorii Romaniei pot fi manipulati. Unii dintre ei pot sa fie manipulati, intr-adevar. Dar eu cred ca framantarile lor sunt framantari legitime, carora noi putem sa le gasim raspunsuri, dar intrebarea pe care le-o adresez, si le-o adresez cu toata responsabilitatea, atat lor, cat si liderilor sindicali este urmatoarea: sa se gandeasca foarte bine ce obtin din partea sindicatelor in schimbul cotizatiei pe care o platesc? Daca ceea ce ei obtin sunt doar incitari la greva, sa stiti ca acest lucru nu este dificil. Oricine poate sa spuna: doresc sa facem greva. Nu e nevoie sa platesti o cotizatie pentru acest lucru. Auzeam un lider sindical, deunazi, spunand ca si-ar dori ca sindicatele sa se implice mai mult in formare profesionala. Da, sunt de acord, asta este calea.

Iar in ceea ce-i priveste pe studenti, vreau sa va spun ca din trei federatii studentesti, doua au fost alaturi de noi in lupta din Parlament pentru a-si castiga drepturile. Am primit si scrisori. I-am si primit aici la Minister. O alta federatie studenteasca, ce, intamplator, are marea majoritate a membrilor in Universitatea Politehnica din Bucuresti, care, evident, nu este politizata, au ales ca, in loc sa vina la intalnirea cu ministrul la 8.00 dimineata, au ales sa faca o manifestatie, sa demonstreze in fata Ministerului la ora 14.00. Sigur, pot sa va citesc si ceea ce ei spuneau ca aceasta lege face. Ei spuneau ca aceasta lege mareste taxele de studii. Fals. Aceasta lege nici macar nu vorbeste despre taxele de studii din universitati, care intra in cadrul autonomiei universitare. Spuneau ca aceasta lege mareste taxele la camin. Fals. Aceasta lege chiar stabileste ca studentii, chiar daca nu locuiesc la camin, pot sa primeasca subventii de cazare. in consecinta, nu pot decat sa sper ca tot asa cum acest ministru nu dezbina, dimpotriva, incearca sa facem sa traga toti la aceeasi caruta, daca pot sa spun asa. Mi-as dori foarte mult ca in sistemul universitar cu totii sa imbratiseze aceasta optiune. stiu ca este greu, mai ales prin prisma prejudecatilor trecutului. Dar nu ne putem construi viitorul prin prisma prejudecatilor trecutului. si nu voi ceda.

Rep.: O ultima intrebare. De ce credeti ca odata cu aparitia informatiilor privind o eventuala remaniere, numele dumneavoastra figura printre remaniabili?

D.F.: Ati auzit dumneavoastra despre vreun ministru, in vreo tara, care sa nu fie remaniabil? Vreau sa va spun ca un ministru este remaniabil din prima sa zi de mandat. si este o intrebare careia, trebuie sa recunosc, imi face mare placere sa-i raspund, pentru ca n-am avut ocazia sa-i raspund pana acum. Eu cred ca orice ministru care-si desfasoara activitatea cu singurul gand sa nu fie schimbat din functie este un ministru care nu poate sa se ocupe de ceea ce are intr-adevar de facut. in momentul in care ai aceasta functie cred ca trebuie sa lasi la o parte aspecte mediatice, trebuie sa faci ceea ce ti-ai stabilit ca obiective si, in ceea ce ma priveste, nu pot sa constat decat ca, dupa cinci luni de mandat am organizat o prima parte a probelor de bacalaureat, care sunt noi, fara sa avem sincope, am organizat probele de clasa a opta, fara sa avem sincope, am platit salariile la timp, pana acum, am reincadrat – sa stiti ca nu a fost usor sa-i reincadram pe toti dascalii din Romania – pe noua lege a salarizarii unice. Am realizat acest lucru cu foarte, foarte putine probleme. Am reusit sa trecem prin Camera Deputatilor o noua lege a educatiei, am schimbat modul de finantare a scolilor. Ceea ce a luat ani de zile altor tari, noi am facut in cateva luni.

in consecinta, eu cred ca in aceasta scurta perioada de cand ocup aceasta functie, am realizat obiectivele – sa nu mai vorbim despre tot ceea ce tine de tineret si sport …. iata, in ziua de 2 mai am realizat, nici nu am vorbit despre acest lucru, insa am realizat foarte multe activitati fara niciun leu. in domeniul sportului am reusit intr-o situatie dificila pentru tara sa asiguram fondul federatiilor sportive. Am incercat sa ne implicam, desigur nu am fost foarte in fata in niste actiuni, dar am incercat sa facem ceea ce tine de noi ca lucrurile sa iasa bine. Vreau sa spun ca eu voi continua, indiferent de zvonuri, zvonistici, sa fac ceea ce mi-am asumat ca fac. Nimic nu ma va intoarce de la drumul pe care am pornit, pentru ca sunt convins ca asta este calea justa, si vreau sa va spun ca atunci cand vad cine se ridica impotriva noastra, acest lucru nu face decat sa ma conforteze in ideea ca suntem pe calea cea buna.

(Interviu realizat de Elvira Gheorghita, elvira@mediafax.ro).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here