Cum sa redactezi descrierea postului, astfel incat sa atragi candidatii potriviti din IT

0
882
Laptop with code on screen hanging over icons programming app, software development, web coding. Isometric conceptual illustration about collaboration work via internet or cloud storage. Remote work.

Descrierea postului (sau „job description”) reprezinta unul dintre elementele cele mai importante ale procesului de recrutare, avand in vedere ca este un punct de atractie sau de respingere a candidatului potrivit. Specialistii in recrutare IT de la AMS Ai ofera cateva indicatii pentru companiile care cauta angajati in acest domeniu si au nevoie sa formuleze un job description potrivit.

Ce este un „job description” si cum se redacteaza

Descrierea postului sintetizeaza tot ceea ce presupune postul respectiv, atat in ceea ce priveste sarcinile, abilitatile si calificarile, cat si beneficiile si mediul de lucru. Chiar daca ar putea parea usoara redactarea unei fise a postului pentru angajare, nu este chiar asa.

Citeste si: Care sunt cele mai bine platite job-uri din Romania?

In primul rand, angajatorul trebuie sa stie exact ce rol va avea viitorul angajat in cadrul companiei si, astfel, va sti ce sa-i ceara, dar si ce sa-i ofere. Principalul avantaj al unei bune descrieri de job este acela ca va atrage candidatii care trebuie si-i va cerne de cei care nu se incadreaza in cerinte.

Iata cateva dintre regulile de redactare ale unei fise de post pentru angajatii din IT:

  • tonul descrierii trebuie sa fie unul captivant si familiar, cu adresare directă si respectand stilul companiei;
  • titlul va fi clar si la obiect;
  • postul va fi explicat pe intelesul tuturor, avand in vedere ca poate se cere un candidat fara experienta, care nu stie titulatura. Spre exemplu, pentru un post de Junior Software Developer se va explica in ce consta exact jobul (ca este un dezvoltator de software entry-level care asistă echipa de dezvoltare cu tot ceea ce tine de proiectarea si codificarea software-ului, explicand clar rolul si sarcinile pe care le va avea candidatul);
  • fisa postului trebuie sa contina conditiile in ceea ce priveste educatia, experienta de munca, abilitatile tehnice sau certificarile, dar pot fi mentionate si abilitatile numite “soft skills”, precum spiritul de echipa, comunicarea, rezolvarea problemelor etc.;
  • verificarea fisei inainte de publicare sau de transmiterea catre agentia de recrutare este esentiala, pentru a fi evitate greselile ortografice, gramaticale si pentru ca descrierea sa fie clara.

In concluzie, pentru a atrage candidatii potriviti, descrierea postului este una dintre cele mai importante strategii si de aceea trebuie realizata cu mare atentie.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here