STUDIU: In Romania sunt putine femei in functii publice inalte

0
20
femei-succes

Romania este o tara atipica in regiune in ceea ce priveste reprezentarea femeilor la nivel de conducere, cu destul de putine in functii inalte in politica si administratie publica, foarte active si performante insa in mediul de afaceri, potrivit unei cercetari globale, anunta Mediafax.

„in Romania, stim ca 34% din actionarii companiilor sunt femei, deci o rata de reprezentare teoretic buna in cadrul afacerilor locale. La nivel de prezenta in board-urile marilor companii, estimam ca diversitatea de gen este peste media de 10% a Europei de Est. Exista multe exemple absolut remarcabile de femei care conduc unele din cele mai mari companii din Romania. Romania este o tara atipica in regiune – desi reprezentarea femeilor la nivel politic si in administratia publica este foarte scazuta la nivel inalt, in mediul de business femeile sunt active, performante si au succese durabile in companiile in care activeaza”, a declarat intr-un comunicat Dana Noujeim, Managing Partner al filialei locale a companiei de cercetare Alexander Hughes, care a realizat studiul.

Tendinta generala in mediul de afaceri este de diminuare a diferentelor de gen pentru manageri si executivi de top, desi balanta se inclina in continuare semnificativ in favoarea barbatilor.

Cea mai mare pondere a femeilor cu functii de top se regaseste in America de Nord, unde acestea ocupa 20% din totalul general. in Europa de Vest, 17% dintre membrii consiliilor de management sunt femei, comparativ cu Europa Centrala si de Est, unde totalul acestora este cu 7% mai scazut. Daca in Franta procentul femeilor depaseste media pe regiune, 20% dintre directori fiind femei, in Cehia lucrurile stau cu totul altfel, doar 8% dintre managerii de top sunt femei.

Totodata, cei mai tineri directori si manageri de top se afla in Europa Centrala si de Est, cu o medie de varsta de 53 de ani, in timp ce la polul opus se afla regiunea Asia/Pacific cu 62 de ani.

„Cu oameni de diferite varste la conducere, este mai usor pentru managementul superior sa inteleaga nevoile in schimbare ale consumatorilor, in diversitatea lor. Acest lucru le confera un avantaj competitiv in dezvoltarea de produse si servicii inovatoare pe care le doresc consumatorii, ajuta la stimularea si mentinerea cresterii” a adaugat Noujeim.

Compania de executive search Alexander Hughes a analizat componenta consiliilor de administratie ale marilor companii la nivel international, prin prisma factorilor de gen, varsta, expatriere, nivel de educatie, mobilitate interna si durata serviciului. Studiul a cuprins peste 9.600 de persoane cu functii de conducere din companii din Europa Centrala si de Est, Europa de Vest, precum si din America de Nord si Asia/Pacific.

Firma a analizat sectoare precum energie, utilitati si servicii, industrie, tehnologie, media, telecom, imobiliare, constructii, infrastructura, inginerie, servicii financiare, piata de consum, bio-stiinte si servicii profesionale.

LĂSAȚI UN MESAJ