Daimler Trucks, ascensiune si excelenta la nivel global

0
638

2010: Cresteri ale vanzarilor, profitului si profitabilitatii in toate regiunile
Incepand cu 2011: Crestere la nivel regional, concentrata pe pietele in ascensiune

Sistemul modular asigura produsele adecvate fiecarei piete
Obiectivul strategic pentru 2013: „Sa atingem 8!”
Stuttgart – Economia globala si-a revenit in anul 2010, desi ritmul acestei dezvoltari pozitive a variat in mare masura de la regiune la regiune. Acest progres economic a condus catre o crestere semnificativa in ceea ce priveste cererea de servicii de transport si, deci, si de autovehicule comerciale. in timp ce piata europeana a camioanelor s-a dezvoltat moderat in anul 2010, piata braziliana a camioanelor s-a extins cu mai mult de 50 de procente, comparativ cu anul precedent. Cererea de camioane in America de Nord si Japonia s-a majorat substantial. Daimler Trucks a profitat considerabil de redresarea pietei de autovehicule comerciale din 2010.

in 2010, Daimler Trucks a vandut 355.263 de autovehicule la nivel mondial, aceste cifre constituind o crestere de 37% fata de situatia anului precedent.
Pentru divizie, aceste vanzari au generat un profit de 24,024 miliarde de euro (+ 31%), permitandu-i sa isi apere cu success pozitia de lider in fabricatia de camioane de mare si mediu tonaj. La o cifra de 1,323 miliarde de euro, EBIT-ul diviziei a fost unul pozitiv, semnificativ mai mare decat cel inregistrat anul precedent, de 1,001 miliarde de euro.

Andreas Renschler, membru al Consiliului de Conducere al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses, a analizat evolutia afacerilor Daimler Trucks, la Stuttgart, odata cu prezentarea strategiei diviziei pentru viitorii ani:„Atunci cand economia se dezvolta, nevoia de servicii de transport creste si ea. Ne numaram printre primii trei producatori in ceea ce priveste cota de piata pentru toate pietele noastre nucleu si toate unitatile noastre de business au redevenit profitabile.”

in 2010: Crestere a vanzarilor, profitului si profitabilitate in toate regiunile

Strategia „Global Excellence” a permis Daimler Trucks sa fie pregatita cu mult inainte pentru schimbarile ciclice din industria autovehiculelor comerciale si, deci, sa iasa din criza in buna forma.

Cresterea se va restabili in 2011. Pietele globale pentru camioane sunt in crestere, iar strategia Global Excellence a Daimler Trucks a pus bazele cresterii diviziei pentru anii care urmeaza.

Anul trecut, preocuparea majora a ramas administrarea ciclurilor pietei si atingerea excelentei operationale. Cresterea nivelului de eficienta s-a realizat printr-o administrare mai riguroasa a costurilor, implementarea a numeroase instrumente de flexibilitate in locurile de productie si a unor programe ample in unitatile individuale de business.

Ca urmare, toate unitatile operationale au inregistrat cresteri ale vanzarilor, profitului si profitabilitatii. Daimler Trucks incepe, deci, noul an de afaceri intr-o pozitie complet noua de forta concurentiala.

incepand cu 2011: Crestere la nivel regional, concentrata pe pietele in crestere

Prioritatea pentru anul 2011 si pe viitor va fi dezvoltarea profitabila din toate punctele de vedere –  cantitativa si calitativa, pentru pietele traditionale, dar si pentru cele emergente, cu produse si servicii noi.

Alaturi de extinderea constanta a activitatilor sale in pietele-nucleu, Daimler Trucks face progrese semnificative in tarile recent industrializate si in alte piete in crestere. „Turcia este o piata-nucleu pentru camioanele Mercedes-Benz, avand  o crestere economica spectaculoasa,” a declarat Renschler. „Aceasta tara a ocupat deja locul al cincisprezecelea in topul mondial al celor mai puternice economii, situandu-se pentru noi pe locul al treilea in ceea ce priveste vanzarile de camioane Mercedes-Benz.” Brazilia este cea mai importanta piata pentru camioanele Mercedes-Benz.

in momentul de fata, Rusia este cea mai mare piata in crestere din Europa iar din iunie 2010 Fuso Kamaz Trucks Rus produce si distribuie cu succes in Rusia modelul Fuso Canter, aproximativ opt sute de unitati din acest model de camion comercial usor fiind vandute in Rusia pe parcursul anului trecut. Mai mult decat atat, la mijlocul lunii martie, 2011, Mercedes-Benz Trucks Vostok a deschis in mod oficial o noua uzina in Chelny, unde acum se asambleaza primele modele Mercedes-Benz Actros.

in luna februarie 2011, s-a inaugurat in India cel de al cincilea model al Daimler Trucks –  BharatBenz.  in urmatorii cinci ani, Daimler Trucks va investi in India un total de aproximativ 700 de milioane de euro, tara in care, in anul 2012, divizia va demara si productia de camioane de 6-49 tone GVW, la noua uzina din Chennai.

Un reper important s-a realizat in China anul trecut, odata cu semnarea alaturi de Foton a unui nou acord de tip joint-venture. „Suntem foarte increzatori ca vom primi licenta de afaceri pentru aceasta intreprindere mixta in vara anului 2011″, a spus Renschler. „Avem totodata, in Foton, si partenerul potrivit, care fabrica deja 100.000 de camioane. in momentul de fata, se afla in constructie o a doua uzina, ceea ce inseamna ca, in viitor, intreprinderea noastra mixta va avea o capacitate totala anuala de productie de 160.000 camioane.”
in plus fata de operatiunile pe pietele sale traditionale si cele din Rusia, India si China, Daimler Trucks se concentreaza si pe noile piete in crestere care vor aparea.

„Am identificat zece Piete Viitoare de Focalizare pentru Daimler Trucks,” a explicat Renschler. „in esenta, selectiile noastre s-au bazat pe trei criterii: perspectivele economice globale, volumul pietei locale de camioane si conditiile initiale de afaceri pe pietele respective”. Cele zece Piete Viitoare de Focalizare sunt: Algeria, Argentina, Columbia, Malaezia, Coreea de Sud, Siria, Thailanda, Ucraina, Venezuela si Vietnam.

Sistemul modular asigura produsele adecvate fiecarei piete

Indiferent de situatia economica predominanta, Daimler Trucks investeste constant in noi produse, cercetare si dezvoltare. De fapt, in urmatoarele 24 de luni, divizia isi va reinnoi practic intregul portofoliu de produse. Accentul se va pune aici pe imbunatatirea in continuare a consumului de combustibil, pe siguranta si durabilitate precum si pe extinderea operatiunilor post-comercializare si servicii orientate catre client.

Reteaua globala de dezvoltare a Daimler Trucks precum si deceniile de experienta ale diviziei in proiecte cross-brand au condus la crearea unui sistem modular care genereaza sinergii permitand in acelasi timp dezvoltarea de produse adaptate precis la anumiti clienti si la cerinte specifice ale pietei.
in aceasta luna, DTNA prezinta doua noi camioane: Western Star 4700 si un nou camion Freightliner pentru segmentul profesional. in plus, la mijlocul lunii martie, s-a inceput comercializarea noului model Fuso Canter in Statele Unite si Canada.

in prezent, se genereaza sinergii si cu componente de propulsie. Noua generatie de motoare pentru camioane grele a simplificat portofoliul anterior, alcatuit din patru familii de motoare produse la patru uzine, ajungandu-se la o singura familie de motoare, fabricata in doua locuri. Aceasta Generatie de Motoare Heavy Duty este folosita acum cu succes la Fuso in Japonia si la DTNA din SUA, versiunea europeana a Generatiei de Motoare Heavy Duty fiind prezentata deja la fabrica de motoare Mercedes-Benz din Mannheim. Aceasta este noua generatie de motoare Mercedes-Benz, care respecta deja standardele Euro 6 de emisii, programate sa intre in vigoare in 2014.

Obiectivul strategic pentru 2013: „Sa atingem 8!”

Daimler Trucks si-a fixat obiectivul realizarii, incepand cu 2013, a unei rentabilitati comerciale de 8 la suta pe intregul ciclu de afaceri. Renschler a explicat modul in care va atinge divizia acest deziderat: „Am stabilit o foaie clara de parcurs, sub forma abordarii noastre de „Campion regional”, reducand costurile fixe si deci pragul de rentabilitate, si investind substantial in noi produse si tehnologii.”

In cadrul abordarii „Campionului reg
ional”, toate unitatile de afaceri ale diviziei isi propun fie mentinerea, fie dobandirea pozitiei de varf pe pietele respective.
in plus, masurile sistematice de gestionare a costurilor, imbunatatirea in continuare la toate unitatile, exploatarea potentialului sinergic, lansarea noilor generatii de produse, patrunderea pe noi piete aflate in crestere si succesul in continuare pe pietele traditionale vor contribui la realizarea obiectivelor Daimler Trucks „.

„Pasim in anul 2011 de pe o pozitie de forta”, a spus Renschler. „Anticipam o crestere semnificativa pe piata de camioane, in special pentru camioanele de tonaj mediu si greu. in prezent, nivelul noilor noastre contracte in Europa si America de Nord ne depaseste asteptarile si, daca aceasta tendinta exceptional de pozitiva va continua, s-ar putea sa fim nevoiti sa ne ajustam previziunile de piata.”

Renschler a adaugat, „Nici un alt producator de camioane din ziua de astazi nu ofera un portofoliu atat de amplu, cu produse si tehnologii personalizate ca Daimler – si nici un alt fabricant de vehicule comerciale nu are o retea globala de servicii al caror domeniu de aplicare si densitate sa se apropie de a noastra. Deci, cine altcineva decat inventatorul camionului este mai bine pozitionat pentru modelarea activa a viitorului industriei de transport? „

Mai multe informatii despre Daimler sunt disponibile pe internet la adresa: www.media.mercedes-benz.ro.

Acest document contine declaratii care reflecta opiniile noastre despre viitoarele evenimente. Cuvinte si expresii precum “a anticipa”, “a presupune”, “a crede”, “a intentiona”, “ar putea”, “a planui”, “proiect”, “ar trebui” sunt folosite pentru identificarea acestor declaratii. Aceste afirmatii se afla sub semnul incertitudinii, incluzand lipsa unei imbunatatiri a situatiei sau o noua deteriorare a conditiilor economice globale, in particular un nou declin al cererii si al investitiilor in Europa de Vest sau in Statele Unite, ori un declin major in economiile asiatice; o continuare sau agravare a situatiei tensionate pe pietele finaciare si de credit, care ar putea conduce la o noua crestere a preturilor de imprumut sau la limitarea flexibilitatii noastre de finatare; schimbarile legate de cursul valutar sau de rata dobanzilor; capacitatea de a oferi produse eficiente; prietenoase cu mediul; o schimbare permanenta a preferintelor consumatorilor catre autovehicule mai mici; introducerea de produse competitive si posibila lipsa a cererii produselor si serviciilor care ar limita abilitatea noastra de a utiliza in mod corespunzator capacitatile de productie sau care ar putea conduce la cresterea preturilor; majorarea pretului combustibilului, materiilor prime si metalelor pretioase, incetarea productiei datorita crizei materialelor, grevele muncitorilor sau falimentarea furnizorilor; o scadere a pretului autovehiculelor rulate; implementarea costurilor eficiente si a programelor de optimizare a eficientei la nivelul tuturor segmentelor business-ului nostru, inclusiv repozitionarea activitatii business-ului de camione in regiunea NAFTA si in Asia; perspectivele de afaceri ale societatilor fata de care manifestam interes, mai ales EADS; schimbarea legilor, a reglementarilor si politicilor guvernamentale, mai ales a celor legate de emisii, economisirea combustibilului si siguranta, concluziile si deciziile luate in urma investigatiilor guvernamentale sau cele legate de procedurile legale viitoare; si celelalte riscuri si incertitudini, pe care le-am detaliat sub titlul de “Raportul de Risc”, din cel mai recent raport anual al Daimler, la capitolele “Factorii de Risc” si “Procedurile legale”, incluse in formularul 20-F si Comisionul de Garantii si de Schimb Valutar. Daca oricare dintre aceste riscuri si incertitudini se materializeaza, sau daca oricare dintre previziunile noastre se dovedesc incorecte, atunci rezultatele actuale se pot concretiza in mod diferit decat cele pe care le-am expimat sau le-am implementat. Nu ne asumam nicio obligatie de a aduce la zi previziunile comunicate. Fiecare declaratie este valabila doar pentru momentul in care a fost facuta.

Despre Daimler
Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler și Carl Benz, au scris istorie odata cu invenția automobilului in anul 1886. 125 de ani mai tarziu, in anul aniversar 2011, Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses și Daimler Financial Services, Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium, precum și cel mai mare producator de autovehicule comerciale cu o raza globala de acțiune. Daimler Financial Services ofera clienților o gama completa de servicii financiare auto, printre care se numara finanțarea, leasingul, asigurararile și managementul flotelor. Ca deschizator de drumuri in industria automobilistica, Daimler continua sa defineasca viitorul mobilitații. Grupul pune in aplicare tehnologii inovatoare și ecologice, pentru a produce autovehicule sigure și superioare, prin care iși  fascineaza și delecteaza clienții. Odata cu dezvoltarea unor sisteme alternative de propulsie, Daimler este singurul producator de autovehicule care investește in toate cele trei tehnologii de propulsie hibrida, motorizari electrice și pile de combustibil, avand drept obiectiv pe termen lung atingerea unei mobilitați care sa nu produca emisii. Acesta este doar un exemplu al modului in care Daimler iși asuma liber provocarea de a adopta un comportament responsabil fața de societate și mediu. Daimler vinde autovehicule și ofera servicii in aproape toate țarile lumii și deține unitați de producție pe cinci continente. inafara de Mercedes-Benz, cel mai valoros brand auto din lume, portofoliul de branduri ale Daimler include smart, Maybach, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra, Orion și Thomas Built Buses. Compania este listata la bursele din Frankfurt și Stuttgart (regasit sub simbolul DAI). in anul 2010, Grupul Daimler a vandut 1.9 milioane de autovehicule și a angajat o forța de munca de mai mult de 260.000 de oameni;  caștigul total inregistrat a fost de 97,8 miliarde de euro, iar profitul EBIT s-a ridicat la 7.3 miliarde de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here