Cum s-a modificat piata de training si business coaching in Romania, in ultimii 10 ani

0
133

Brightway, companie de training si consultanță de business, analizeaza principalele transformari prin care a trecut piata de training si business coaching in Romania, de la momentul cand a aparut acest concept la noi in tara si pana astazi.

Brightway are o traditie de 10 ani in Romania, proiecte finalizate cu succes in peste 300 de companii si peste 20.000 de persoane care au absolvit programele de training marca Brightway.
Iata cateva concluzii ale studiului:

La inceputul anilor 2000 astfel de programe inca reprezentau o noutate pentru majoritatea managerilor romani;

Piata a ajuns la un apogeu in 2007-2009, cand trainingul a devenit un serviciu frecvent accesat, mai ales in multinationale;

Daca in perioada de varf, a boomului economic, se alocau destul de usor bugete, odata cu venirea crizei lucrurile s-au schimbat;

In 2014 atat IMM-urile cat si corporatiile sunt foarte mult orientate catre rezultate si modul in care compania isi recupereaza investitia in serviciile de training si consultanta;

In momentul de fata piata este foarte concurentiala si in urmatorii ani va continua procesul de maturizare;
Vor avea succes programele cu o finalitate practica si masurabila pentru companie;
In 2014 principalele roluri ale consultantului/trainerului sunt de a ajuta liderii sa isi clarifice directia de actiune, de a sparge tiparele, de a deschide echipa catre schimbare, de a oferi instrumente pentru cresterea performantei, de a antrena oamenii sa isi dezvolte anumite abilitati si cel mai important, de a ajuta compania sa implementeze in mod practic solutiile identificate impreuna.

“Cand am inceput, multi manageri nu aveau un set de asteptari clar definite de la un program de training/business coaching pentru ca nu mai participasera niciodata. Am crescut odata cu piata, ne-am maturizat si am creat programe complexe. Anul acesta am implinit 10 ani de experienta. Acum avem in Brightway un set original de traininguri: pentru creşterea performantei în domeniile vanzari – Brightsale, Leadership – Brightboss, management financiar – Brightbiz, managementul timpului – Brightplan, negociere şi comunicare – Brightlink, marketing si strategie – Brightmove, Public Speaking – Brightspeech, Inteligenta Emotională – Brightlife”, spune Lucian Arghire, Managing Partner, Brightway.

“Pentru Brightway cererile au migrat din zona programelor Open, la care participa persoane din diverse companii, catre programe personalizate in-house, urmate de implementare practică. Asta înseamnă că trainerii Brightway sunt prezenti alaturi de client, pe toata durata implementării, pentru a se asigura ca lucrurile se schimba cu adevarat in practică. Programele noastre durează cel puţin patru luni. Punem accent pe aceasta parte de implementare deoarece livram servicii, si singurul mod prin care putem transforma munca noastra in ceva tangibil este prin rezultatele de business pe care le obtin clientii nostri”, spune Mihai Arghire, partener Brightway şi senior trainer.

LĂSAȚI UN MESAJ