Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat

0
665

 

 

Vodafone lansează cartelele SIM ecologice realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operațiunilor sale asupra mediului.

 

Începând de luna aceasta, Vodafone le va oferi clienților Eco-SIM-uri având dimensiunile reduse la jumătate față de cartelele SIM obișnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor înlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou și vor fi introduse în toate cele 12 țări din Europa în care Vodafone derulează operațiuni, dar și în Egipt, Turcia și Africa de Sud.1 Eco-SIM-urile vor deveni disponibile în România de anul viitor.

Lansarea Eco-SIM-urilor continuă o altă inițiativă de succes implementată la nivel global în 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumătate și care a generat o diminuare a cantității de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.

 

Introducerea Eco-SIM-urilor asigură reducerea necesarului de plastic nou pentru producția de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, având potențialul de a diminua producția de CO2e cu 1.280 de tone.

 

Alex Froment-Curtil, Directorul Comercial al Grupului Vodafone a declarat: „Obiectivul nostru cel mai ambițios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic. Am înjumătățit deja cantitatea de plastic folosită în cartelele SIM și, odată cu introducerea Eco-SIM-urilor realizate din plastic reciclat, vom continua să diminuăm impactul operațiunilor noastre asupra mediului.”

 

Deși Vodafone oferă cartele digitale eSIM în toate piețele din Europa ca urmare a faptului că tehnologia este disponibilă pe un număr tot mai mare de dispozitive, cei mai mulți dintre clienți solicită în continuare cartele SIM fizice.

 

Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar și obiectele de plastic de unică folosință din magazinele și birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic și a eliminat sau a restricționat utilizarea materialelor promoționale din plastic, înlocuindu-le cu soluții alternative cu impact redus asupra mediului.

 

 

Măsurile Vodafone pentru protejarea Planetei

 

Vodafone face progrese semnificative pentru ecologizarea activităților companiei, concomitent cu accelerarea rolului pe care tehnologia și rețelele sale digitale îl au pentru a răspunde schimbărilor climatice.

 

Reducerea emisiilor de carbon și creșterea eficienței energetice

În noiembrie 2020, Vodafone și-a stabilit un angajament de limitare a emisiilor de carbon până în 2030, aprobat prin inițiativa Science-Based Target pentru limitarea încălzirii globale la 1.5°, fiind astfel primul operator de telecomunicații care să urmeze recomandările formulate pentru sectorul IT&C.

 

Până în 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de carbon din activitățile proprii și din energia achiziționată și utilizată (Scope 1 și 2).  Vodafone a promis, de asemenea, că până în 2030 va reduce la jumătate emisiile de carbon din sursele Scope 3, inclusiv companiile mixte, toate achizițiile din lanțul de aprovizionare, utilizarea produselor pe care le-a vândut și călătoriile de afaceri.

 

Până în 2040, Vodafone va elimina complet emisiile Scope 3 devansând cu 10 ani termenul inițial de a ajunge la emisii de carbon „net zero” până în 2050.

 

Vodafone se angajează să achiziționeze energie din surse regenerabile. Toate operațiunile Vodafone din Europa, inclusiv rețelele fixe și mobile, centrele de date, magazinele și birourile sunt 100% alimentate cu energie din surse regenerabile. Vodafone depune eforturi pentru a atinge același obiectiv și în Africa, până în 2025.

 

Vodafone continuă să investească în eficientizarea energetică și în proiecte de utilizare a energiei din surse regenerabile, inclusiv achiziționarea și utilizarea unor echipamente de rețea mai eficiente și dezafectarea echipamentelor vechi din rețeaua sa centrală.

 

Facilitarea reducerii emisiilor de carbon pentru clienți 

Vodafone s-a angajat să își sprijine și clienții companii în eforturile lor de a reduce emisiile de carbon, ținta fiind de 350 de milioane de tone pentru perioada 2020 – 2030, la nivel global, echivalentul emisiilor de carbon totale ale Italiei aferente anului 2019.

 

Serviciile Internet of Things ale Vodafone vor genera cea mai mare parte a acestor reduceri, îmbunătățind eficiența în ceea ce privește logistica, managementul flotei, contorizarea inteligentă, producția și alte activități.

 

Reducerea deșeurilor și sprijin pentru economia circulară

Vodafone s-a angajat să refolosească, să revândă sau să recicleze 100% din deșeurile rețelei companiei până în 2025. Astfel, Vodafone a implementat programe de gestionare eficientă a resurselor și de eliminare a deșeurilor pe toate piețele pentru a minimiza impactul asupra mediului al deșeurilor din rețea și al echipamentelor IT redundante.

Vodafone gestionează o piață internă a activelor pe care încurajează revinderea și redirecționarea de  stocuri în exces sau de componente electrice mari scoase din funcțiune, cum ar fi antenele. Vodafone evaluează în prezent posibilitatea extinderii soluției pe piețele partenere și către alți operatori.

 

Vodafone susține trecerea la o economie complet circulară pentru dispozitivele vândute clienților și a accelerat inițiativele de extindere a duratei de viață a dispozitivelor prin reparare, recondiționare și revânzare înainte de reciclarea responsabilă a produselor ajunse la finalul ciclului de viață.

 

Majoritatea piețelor Vodafone derulează activități de cumpărare, recuperarea și servicii de reparații pentru a încuraja clienții să își repare sau returneze dispozitivele vechi. Vodafone depune eforturi să recondiționeze și să reutilizeze de mai multe ori echipamentele pentru rețeaua fixă, cu impact pozitiv asupra mediului, dar și costuri reduse.

 

În 2021, Vodafone s-a alăturat inițiativei Circular Electronics Partnership care reunește lideri din lanțul valoric pentru a genera soluții de circularitate pentru electronice. În mai 2021, Vodafone și-a unit forțele cu patru dintre cei mai importanți operatori de rețea din Europa pentru a lansa o nouă schemă de etichetare eco la nivelul întregii industrii pentru a-i ajuta pe clienți să identifice și să compare cele mai sustenabile modele de telefoane și a încuraja furnizorii să reducă impactul dispozitivelor lor asupra mediului.

 

Colaborarea cu furnizorii

În procesul de selecție a furnizorilor, Vodafone aplică un criteriu social și de mediu care are o pondere de 20% din punctajul total, și care ia în calcul dacă respectivele companii au politici de mediu pentru reducerea emisiilor de carbon, utilizarea energiei regenerabile, reducerea cantității de plastic, economia circulară și gestionarea ciclului de viață a produsului.

 

Notă pentru editori

 

  1. Piețele Vodafone din Europa: Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Irlanda, Portugalia, Ungaria, Albania, Republica Cehă, România, Grecia și Olanda (VodafoneZiggo).

 

 

 

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun” care permite o societate digitală incluzivă și durabilă. Experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate – așa cum a fost demonstrate clar în cazul Covid-19 – și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 50 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 49 de rețele mobile partenere. La 30 iunie 2021, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 130 milioane de dispozitive IoT conectate.

Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile noastre de maternitate și concediu parental, prin furnizarea de oportunități multiple de dezvoltare femeilor cu ajutorul conexiunilor mobile și fixe, precum și prin îmbunătățirea accesului la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general. Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.

Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 și până în iulie 2021 în Europa, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

Pentru mai multe informații, vizitați www.vodafone.com, urmăriți-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here