Studiu Reveal Marketing Research: Românii sunt mai cumpătați în așteptarea sărbătorilor de iarnă. Vor cheltui cu 12% mai puțin decât anul trecut pe mâncare, cadouri și decorațiuni

0
835
Studiul nr. 144 din cadrul Reveal Market Resources

Studiu anual derulat de Reveal Marketing Research în preajma sărbătorilor își propune să obțină o imagine detaliată a modului în care evoluează planurile românilor pentru sărbătorile de iarnă de la an la an.

  • Anul acesta, românii își vor petrece Crăciunul acasă (56%) sau în vizită la cei dragi (39%)
  • 32% din bugetul alocat sărbătorilor de iarnă se va cheltui pe mâncare și băuturi, 28% pe cadouri și 11% pe decorațiuni și atmosferă festivă
  • 4 din 10 români au cumpărat cadourile de Crăciun în avans sau au plasat comenzi online pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația din magazine 

Sentimentul de entuziasm resimțit de români în apropierea  sărbătorilor scade de la 17% în 2022, la 6% în 2023

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, anul acesta românii au mai multe sentimente pozitive în așteptarea sărbătorilor (73%), comparativ cu anul trecut (64%). Cele mai des menționate emoții pe care le trezesc sărbătorile sunt cele de fericire/ bucurie (26%), starea de bine (16%) și sentimentul de mulțumire (12%).

 

Rămânem în sfera emoțiilor pozitive, însă observăm o scădere a sentimentului de entuziasm în apropierea sărbătorilor de la 17% în 2022, la doar 6% anul acesta, faptul că anul trecut românii s-au bucurat de primul Crăciun fără restricții reprezentând principala explicație.

Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe 22% dintre români nici anul acesta, indiferența (7%) și tristețea sau stresul (7%) fiind cel mai des menționate.

Majoritatea românilor își vor petrece Crăciunul acasă (56%) sau în vizită (39%)

Majoritatea românilor își vor petrece, și în acest an, sărbătorile de iarnă acasă (56%), procentul ajungând la 72% în cazul persoanelor peste 55 de ani și la 73% în cazul persoanelor cu venit mic, sub 2000 RON.

Mai mult decât atât, 39% dintre români intenționează să meargă în vizită la cei dragi (familie, prieteni) cu ocazia sărbătorilor de iarnă, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (46%). Putem observa că vizitele în afara localității de reședință sunt preferate în mai mare măsură de tinerii cu vârste între 18-24 ani (18% vs. 13% total eșantion),

Românii sunt mai cumpătați în privința gestionării cheltuielilor de sărbători

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menționează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44-55 ani (25%).

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

”Având în vedere creșterile prețurilor produselor și serviciilor din ultimul an, cei 88% dintre românii care declară că pentru sărbătorile de Crăciun vor aloca un buget similar sau mai mic celui din 2022, vor fi nevoiți să facă ajustări ale coșului de cumpărături, întrucât un astfel de buget nu le-ar permite să achiziționeze aceleași produse sau să mențină același nivel de cadouri și cheltuieli ca anul trecut.”

Aruncând o privire la organizarea cheltuielilor, procentual, 32% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare și băuturi, 28% către cadouri și 11% către decorațiuni și atmosferă festivă.

Românii sunt mai cumpătați în privința gestionării cheltuielilor de sărbători, 11% din bugetul pentru anul acesta fiind alocat unui fond de cheltuieli neașteptate.

Comparativ cu sărbătorile de iarnă din 2022, peste jumătate dintre români (64%) declară că vor reduce cheltuielile pentru decorațiuni și atmosferă festivă, în timp ce 46% intenționează să aloce un buget mai mic cadourilor, iar 38% vor reduce suma cheltuită alimentelor și băuturilor cumpărate.

Suma medie pe care românii declară că o vor cheltui anul acesta  pe mâncare și băuturi (546 RON), cadouri (492 RON) și decorațiuni (149 RON) este de 1188 RON, aceasta fiind în scădere cu 12% comparativ cu 2022 (1350 RON).

Ce cadouri își doresc românii de Crăciun

Schimbul de cadouri este o tradiție semnificativă în celebrarea Crăciunului, iar cei mai mulți dintre români (35%) nu sunt pretențioși, aceștia declarând că nu contează ce cadouri vor primi.

Hainele sunt cele mai dorite cadouri și de Crăciunul acesta (30%), în special de către tinerii între 18-34 ani (37%). Articolele vestimentare sunt urmate de bijuterii, ceasuri (18%) și de produsele de îngrijire personală (18%), categorii preferate în mai mare măsură de către femei. Spre exemplu,  22% dintre femei își doresc produse de îngrijire personală vs. 14% în cazul bărbaților.

Cadourile legate de pasiuni/ hobby-uri specifice sunt preferate de 15%, în mai mare măsură de către bărbați (21% vs. 10% femei) și de către cei cu vârste între 45-55 ani (29%), iar gadget-urile de 14% dintre respondenți.

Românii preferă, în continuare, să cumpere cadourile de Crăciun din magazinele fizice (43%), în detrimentul celor online (26%). De asemenea, aflăm că anul acesta,  20% dintre respondenți au cumpărat cadourile în avans pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația.

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 144: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 11-16.12.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here