Romanii sunt optimisti cu privire la cresterea economica a tarii in perioada urmatoare

0
193

58% dintre clientii institutiilor financiare nebancare din Romania considera ca economia Romaniei se va imbunatati in urmatoarele 12 luni, in timp ce 19% dintre ei apreciaza ca situatia economica va ramane stabila in 2015, potrivit unui studiu desfasurat de compania britanica de cercetare GfK in toate tarile in care este prezent International Personal Finance (IPF), grupul din care face parte Provident Financial Romania. Cercetarea a fost realizata in perioada martie-aprilie 2015 pe un esantion total de 8.040 de clienti Provident din 8 tari, dintre care 1.034 din Romania. Prin comparatie, in restul tarilor europene unde este prezent IPF, doar 23% dintre respondenti se asteapta, in medie, la o evolutie pozitiva a economiei tarii lor.

4 din 10 respondenti, multumiti de nivelul de trai

44% dintre participantii romani la sondaj au spus ca sunt multumiti de nivelul actual de trai. in plus, 70% dintre ei sunt increzatori ca situatia financiara personala se va imbunatati in urmatoarele 12 luni, principalele motive fiind schimbarea circumstantelor familiale (33%), schimbarea locului de munca (16%) sau cresterea veniturilor salariale la actualul loc de munca (10%). 1 din 5 participanti la studiu se asteapta la o situatie financiara stabila comparativ cu 2014.

in ceea ce priveste preocuparile in perioada imediat urmatoare, costul de trai reprezinta principala grija pentru 47% dintre respondentii din Romania. 18% sunt preocupati cu privire la pierderea locului de munca, iar 9% se arata ingrijorati de presiunea cheltuielilor medicale asupra bugetului familial. Lipsa veniturilor disponibile este o preocupare pentru doar 8% dintre clienti, alaturi de cheltuielile cu educatia.

“Perceptia clientilor nostri asupra perspectivelor economice si a situatiei financiare personale s-au imbunatatit semnificativ in ultimul an. Cercetarea confirma preocuparea lor pentru asigurarea unui buget personal echilibrat, prin luarea unor decizii financiare responsabile, putand astfel gestiona cu mai multa usurinta cheltuielile zilnice. Vom continua sa raspundem asteptarilor si aspiratiilor clientilor nostri cu imprumuturi simple, cu costuri fixe si transparente, acordate intr-un mod responsabil, care sa-i ajute sa transforme oportunitati in povesti frumoase”, a declarat Neil Dalgliesh, directorul de operatiuni al Provident Financial Romania.

91% dintre clienti imprumuta sume potrivite situatiei lor financiare

Aproape 40% dintre respondentii romani considera facil sa acceseze un imprumut atunci cand este important pentru ei. Mai mult, 93% spun ca se gandesc foarte atent inainte de a lua un credit, iar 91% imprumuta doar sume de bani potrivite situatiei lor financiare, pe care le pot rambursa fara a pune presiune pe buget. 43% dintre participantii la studiu declara ca sustin cheltuielile zilnice cu mai multa usurinta decat in 2014 si 28% spun ca sunt mai prudenti. Cei mai multi dintre ei iau imprumuturi pentru cheltuieli neasteptate, pentru imbunatatiri in locuinta, cheltuieli medicale sau pentru educatia copiilor. Principalele aspecte pe care clientii le iau in calcul atunci cand vor sa ia un imprumut sunt capacitatea de a plati confortabil ratele lunare (66%), suma totala pe care trebuie sa o ramburseze (42%) si perioada imprumutului (41%).

3 din 10 respondenti au spus ca reusesc sa faca economii cu regularitate si, dintre acestia, peste 55% pun bani deoparte pentru pensii private, cu scopul de a-si asigura un trai linistit (30%) si a reduce impactul scaderii veniturilor lunare asupra nivelului de trai dupa pensionare (23%).

Cercetarea GfK face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor grupului britanic IPF in toate cele opt tari in care acesta este prezent: Romania, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria si Mexic. Rolul studiului este de a identifica modalitatea in care consumatorii percep climatul socio-economic, care este comportamentul lor de economisire si creditare si care sunt cele mai importante preocupari ale acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here