Retailul online de divertisment face o noua victima in randul magazinelor clasice

0
859

HMV Group, una dintre cele mai importante retele de magazine pentru muzica din Marea Britanie, a solicitat intrarea sub administrare judiciara, scrie Wall Street Journal.

Compania care vinde CD-uri cu muzica si DVD-uri in cele 243 de magazine, a anuntat ca in urma discutiilor cu creditorii sai nu a reusit sa isi continue operatiunile inafara protectiei judiciare iar compania de consultanta financiara Deliotte va gestiona vanzarea sau inchiderea companiei. In Marea Britanie protectia judiciara este asemanatoare cu protectia falimentului, astfel peste 4000 de angajati vor ramane fara locuri de munca.

HMV este ultima victima din retail european care pierde lupta cu furnizorii online. Retailerii de divertisment au fost afectati dupa ce un numar tot mai mare de consumatori prefera sa descarce muzica si filme de la rivalii din mediul virtual ca Apple, Spotify si Netflix. In urma cu un an, furnizorul de jocuri video Game Group si Virgin France au intrat sub protectia falimentului.

In Marea Britanie, peste 73% din vanzarile de filme si muzica sunt facute online, in crestere cu 6,5% fata de 2005. Desi compania realizeaza si vanzari online, analistii spun ca HMV a fost depasita de retailerii online cu experienta precum Amazon.com.

HMV (His Master’s Voice) si-a deschis primul magazin in 1921 si a fost listata la bursa din Londra in 2002 cu o valoare de 1 miliard lire sterline (1,61 miliarde dolari). Din 2005 actiunile sale au inceput sa scada, valoarea companiei ridicandu-se in prezent la 4,7 milioane lire sterline.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here