Imobiliare: Pandemia şi munca de acasă schimbă preferinţele clienţilor din sectorul rezidenţial

0
685

 

Epidemia de Coronavirus ne-a forţat să rămânem în case în ultima perioadă perioadă, iar precauţiile rămân la ordinea zilei după 15 mai, dată la care autorităţile au anunţat măsuri de relaxare. Cu toate acestea, atenţia cumpărătorilor pentru anunţurile imobiliare nu a fost afectată foarte tare, ci din contră. Iar munca de acasă se pare că joacă cel mai important rol în schimbarea preferinţelor potenţialilor cumpărători!

 

Portalul imobiliar Titirez.ro a urmărit cu atenţie comportamentul utilizatorilor săi şi a identificat schimbări importante în căutările online ale acestora, atenţia migrând de la apartamentele cu 2 şi 3 camere (care până nu demult erau în topul preferinţelor userilor) la case cu 3-4 camere.

 

Astfel, la o analiză rapidă a datelor Titirez.ro – unul dintre cele mai cunoscute portaluri imobiliare din România – în ultimele 2 luni s-a înregistrat o creştere spectaculoasă a căutărilor de case şi vile, în toate regiunile din ţară. De asemenea, cele mai accesate anunţuri individuale sunt cele pentru case de vânzare.

 

Începând cu 15 martie – perioadă în care izolarea la domiciliu a devenit normă, interesul utilizatorilor platformei Titirez.ro s-a direcţionat brusc spre categoria Vânzări Case – Vile. Drept exemplu, în prima parte a lunii martie, căutările legate de garsoniere şi apartamente de 2 camere (închirieri/vânzări) încă erau predominante, ceea ce sugerează o schimbare rapidă a preferinţelor cumpărătorilor după instalarea carantinei. Acest trend a continuat şi în lunile aprilie şi mai, când anunţurile pentru case şi vile au fost cele mai populare în rândul utilizatorilor.

 

Care sunt zonele preferate de cei care îşi caută casă în această perioadă?

Printre bucureşteni, observăm o creştere evidenta a interesului pentru zonele adiacente Capitalei, în special din partea de vest a oraşului. Cele mai accesate anunţuri din ultimele două săptămâni se referă la proprietăţi din Domnești, Gulia, Joița, Ciorogârla sau Otopeni. Zona CUG este preferată de ieşeni, în timp ce Someşeni este un cartier căutat în Cluj – Napoca. Multe dintre anunţurile din aceste zone au înregistrat mii de accesări în câteva zile.

 

Un trend interesant este preferinţa pentru localităţile mai îndepărtate de Bucureşti, raportat la perioadele anterioare. Astfel, majoritatea interogărilor direcţionează fie spre localităţi din vestul oraşului, cu acces rapid spre autostrada A1 (Dragomireşti, Domneşti, Joiţa, Gulia, Bâcu, Ciorogârla) sau spre localităţi din nord, cu acces direct spre autostrada Bucureşti – Ploieşti sau spre DN1 (Ștefănești, Snagov, Siliștea Snagovului, Corbeanca).

Ce tipuri de case se caută?

Observăm orientarea spre case de 3-4 camere, la preţuri accesibile (60-80.000 euro), cu o curte liberă de măcar 50 mp şi situate în zone liniştite, din jurul marilor oraşe. Cele mai populare proprietăţi de pe portalul Titirez.ro în această perioadă au inserate video 3D, randări 3D sau tururi 360°, care s-au dovedit factori foarte importanţi în prezentarea proprietăţilor în timpul stării de urgenţă şi nu numai.

 

Clienţi calificaţi

 

Până nu de mult, turismul imobiliar era la ordinea zilei. Existau multe cereri de ofertă şi vizionări în multe locaţii, însă multe dintre acestea nu se concretizau. Motivul? Există o gamă largă de potenţiali clienţi care vizionau proprietăţi pe care nu şi le permiteau sau pentru care băncile nu le acordau sumele de bani solicitate.

 

În acest moment, clienţii care caută locuinţe pentru cumpărare şi care merg la vizionări sunt clienţi decişi să îşi achiziţioneze o proprietate şi care dispun de fonduri proprii sau sume de avans mai mari, în cazul creditelor ipotecare.

 

Interes în creştere

 

În portalul imobiliar Titirez.ro, la nivel de Bucureşti, s-a înregistrat o creştere a interesului potenţialilor cumpărători cu aproximativ 30% mai mare pentru proprietăţi în valoare de 120.000 – 300.000 Euro, în general case sau apartamente care dispun de curte proprie. În localităţile de pe lângă Capitală, interesul depăşeşte 50%, fiind influenţat atât de ponderea din ce în ce mai mare a anunţurilor de case din aceste zone, cât şi de faptul că românii caută spaţii mai mari, curţi şi aer curat.

 

La nivel de conţinut, ponderea anunţurilor imobiliare care vizează case/vile a crescut cu o pondere de cel puţin 100% la nivelul localităţilor de pe lângă marile oraşe din România.

 

WFH – Work from home – noul trend care devine “lege” în preferinţele potenţialilor cumpărători

Este clar că epidemia de Coronavirus şi toate schimbările prin care am trecut în ultimul timp, de la lucratul de acasă până la timpul îndelungat petrecut alături de familie, ne-a făcut să ne revizuim preferinţele de locuire. Se caută din ce în ce mai mult proprietăţi mai mari, ideal cu puţină curte, situate în zone liniştite şi curate din apropierea oraşelor. Se caută mai degrabă un cămin care să ne fie confortabil pe termen lung, nu doar o locuinţă care să ne aducă cât mai aproape de centrul agitat al metropolelor, iar aceste opţiuni vor rămâne în vederea cumpărătorilor mult timp de acum încolo.

Marea majoritate a companiilor au apelat la WFH pentru angajaţii lor. Aceştia au nevoie de spaţiu dedicat pentru a putea lucra de acasă, pentru a-şi ţine toate echipamentele necesare în bună desfăşurare a activităţii. Astfel încât, în urma unei legături strânse cu agenţii imobiliari colaboratori ai Titirez.ro care nu şi-au sistat activitatea în perioada de urgenţă, Titirez.ro a conturat existenţa unei cereri ridicate din partea angajaţilor care lucrează de acasă pentru a-şi găsi locuinţe mai mari, cu cel puţin o cameră în plus faţă de ceea ce aveau deja. De asemenea, tendinţele sunt spre duplexuri, case înşiruite sau individuale şi apartamente cu grădină interioară existente la distanţe nu foarte mari faţă de sediile companiilor. Interesul pentru apartamente de 3 şi 4 camere, situate la etaje superioare, a scăzut considerabil în această perioadă.

“Work from home nu va fi o tendinţă, ci din punctul meu de vedere se concretizează ca fiind o certitudine de acum încolo. Companiile au constatat că angajaţii îşi păstrează eficienţa, comunicarea are loc destul de facil prin intermediul platformelor de comunicare video şi streaming, iar costurile pot fi reduse semnificativ. Pandemia şi măsurile restrictive au afectat o bună parte din companii, iar managementul costurilor va fi cel puţin pentru următoarele 12 luni cea mai importantă parte, iar facilitatea pentru a lucra remote este una binevenită atât pentru angajaţi, cât şi pentru companie în sine. Multe firme au anunţat deja că WFH se prelungeşte cel puţin până în septembrie pentru angajaţii care îşi doresc acest lucru. Din punct de vedere al tendinţelor imobiliare acest lucru poate înseamnă o creştere foarte mare a interesului către locuinţe mai mari, cu cel puţin o încăpere în plus care să joace rolul de birou. Astfel, angajatul îşi poată desfăşura activitatea liniştit, fără a fi perturbat de ceilalţi membri ai familiei, în timpul programului de muncă.”, a declarat Costina Petrescu, CEO Titirez.ro.

Titirez.ro este unul dintre cele mai cunoscute portaluri imobiliare din România şi are o vechime de 10 ani. De-a lungul timpului, portalul şi-a extins capacitatea înglobând mai multe site-uri nișate pe imobiliare, este completat de un CRM imobiliar şi de o agenţie de marketing şi publicitate nișată pe real estate.

Pentru mai multe informaţii:

Departamentul de Management și Comunicare Titirez.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here