IAA Transportation: Bosch intenționează să crească în continuare cu sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic

0
724



Gamă completă de soluții de sisteme de propulsie
pentru vehicule comerciale

Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch: „Acțiunea climatică mută
transportul de marfă în direcții mai diverse.”

Bosch generează un sfert din veniturile din vânzări în sectorul său de afaceri
Soluții de mobilitate din tehnologia pentru vehicule comerciale.

Portofoliul Bosch de sisteme de propulsie pentru vehicule comerciale include
sisteme de propulsie diesel, electrice cu baterii și pile de combustie, precum
și motoare cu hidrogen.

Stuttgart/ Hanovra, Germania De la acțiunile climatice și presiunea costurilor
până la penuria de șoferi, industria globală de transport și logistică se confruntă
cu provocări enorme. Bosch oferă soluții adecvate pentru a face față acestor
provocări. Pe măsură ce se îndreaptă spre obiectivul transportului de mărfuri
neutru din punct de vedere climatic, compania de tehnologie își extinde în mod
constant portofoliul de sisteme de propulsie. Pe lângă sistemele de propulsie
diesel care vor continua să joace un rol vital în vehiculele comerciale pentru o
vreme, Bosch oferă și sisteme de propulsie cu baterii electrice și cu pile de
combustie. Compania a încorporat acum o altă opțiune, motorul cu hidrogen,
pentru a umple golul în sistemele de propulsie alternative, în special pentru
vehiculele grele de construcții și mașinile agricole. „Acțiunea climatică mută
transportul de marfă în direcții mai diverse. Ne așteptăm ca sistemele de
propulsie alternative să ducă la creșterea majoră a afacerii noastre pe parcursul
deceniului”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație
Bosch și președinte al sectorului de afaceri Soluții de mobilitate, la IAA
Transportation de la Hanovra din acest an. Întro lume plină de incertitudini,
vânzările din sectorul de afaceri Soluții de mobilitate al Bosch au crescut cu 6
procente până în acest moment, după ajustarea efectelor cursului de schimb.
Bosch generează un sfert din veniturile sale din vânzări din tehnologia
vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Pe lângă
sistemele de propulsie, ceilalți piloni ai afacerii Bosch în domeniul vehiculelor
comerciale sunt sistemele de asistență pentru șofer și conectivitatea.

Bosch aduce energie nouă sistemelor de propulsie ale vehiculelor
comerciale

Conform previziunilor Bosch, peste 80 de procente din toate camioanele cu o
greutate de șase tone metrice sau mai mult vor fi încă alimentate cu motorină în
2025. Diversitatea sistemelor de propulsie va crește ulterior și, până în 2035,
jumătate din toate vehiculele comerciale noi vor fi electrice, alimentate fie de la
baterie, fie cu hidrogen. „O abordare neutră din punct de vedere tehnologic este
deosebit de utilă la vehiculele comerciale. În funcție de aplicație, va exista mai
mult de o opțiune neutră din punct de vedere climatic pentru sistemul de
propulsie al camionului”, a spus Heyn. La Bosch, 3.400 de ingineri lucrează la
sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane. Nicio altă companie nu oferă
atât de multe opțiuni de electromobilitate ca Bosch: de la biciclete electrice la
mașini de construcții și de la cipuri cu carbură de siliciu la module complete de
conducere. Această strategie dă roade: Bosch are deja 30 de comenzi majore de
la producători pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii. Bosch are, de
asemenea, planuri mari pentru pila de combustie. Până în 2025, compania își
propune să aibă peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie Bosch pe drum.
Pentru a sprijini acest obiectiv, Bosch produce, de asemenea, stivele și își
stabilește capacități de producție globale aproape de clienții săi, în special la
fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) și Bamberg (Germania). Pilele
de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind
hidrogen; mai sunt și motoare H2. Bosch dezvoltă unitățile de control și
tehnologia de injecție necesare acestor motoare și a achiziționat deja un proiect
major în India.

Bosch învață camioanele să conducă

Bosch este în elementul său nu numai în domeniul hardware, ci și în software.
Jumătate din asociații de cercetare și dezvoltare din sectorul de afaceri Soluții de
mobilitate sunt ingineri de software. Printre altele, acest fapt promovează
dezvoltarea conducerii automatizate. Bosch are 1.100 de ingineri care lucrează
la acest subiect și furnizează software, senzori, computere pentru vehicule și
dispozitive de acționare dintro singură sursă. „Conducerea automatizată apare,
în parte, din cauza penuriei acute de șoferi. Și nicăieri conducerea automatizată
nu are mai mult sens economic decât în vehiculele comerciale”, a spus Heyn. În
Europa, există deja un deficit de 400.000 de șoferi. Bosch își propune să
implementeze operarea fără șofer pe autostrăzi până la sfârșitul deceniului. În
2025, un computer de vehicul care permite datelor senzorilor să fie prelucrate în
timp real va intra în producție pe scară largă la un producător european de
camioane. Tehnologia Bosch va face arhitectura electronică a viitoarelor vehicule
comerciale mult mai puternică, oferind astfel baza pentru camionul definit de
software. Pe drumul către conducerea automatizată, compania face afaceri bune
cu sistemele de asistență pentru șofer. Cel mai bun exemplu
: senzori radar
pentru acoperirea unghiului mort. Această p
iața va crește cu 40 la sută în
următorii câțiva ani, Bosch cu aproape 60 la sută. Eforturile companiei sunt
conduse aici de diverși factori, inclusiv de cerințele legale pentru prevenirea
accidentelor rutiere cu vehicule comerciale. De exemplu, funcția de asistent de
viraj va fi o caracteristică obligatorie în Europa din 2024.

Bosch se pregătește să lanseze platforma de logistică

În activitatea sa privind viitorul transportului de mărfuri, Bosch privește și dincolo
de capotă. Bosch șia unit forțele cu furnizorul american de cloud, Amazon Web
Services (AWS), pentru a opera o platformă software care reunească nu
numai propriile servicii de logistică, ci și servicii ale terților. Integrarea acestor
soluții crește eficiența. În loc să folosească multitudinea de soluții independente
oferite în prezent, companiile de logistică și expeditorii de marfă din întreaga
lume vor avea acces rapid și facil la servicii digitale dintro singură sursă. „Ne
vom lansa platforma de logistică în India în următoarele câteva săptămâni, iar
apoi în Europa și SUA la începutul anului viitor”, a spus Heyn. Un exemplu de
servicii Bosch pentru industria de transport și logistică este monitorizarea
logisticii. Centrele de servicii Bosch monitorizează starea bunurilor critice sau
chiar vitale din punct de vedere medical între 30.000 și 40.000 de camioane
anual. În timpul pandemiei de coronavirus, Bosch a preluat și monitorizarea
transporturilor de vaccinuri. Există, de asemenea, o cerere mare pentru parcarea
securizată a camioanelor, un serviciu care poate fi folosit pentru rezervarea
locurilor de parcare pentru camioane. Bosch oferă deja 100 de zone adecvate
dea lungul autostrăzilor în unsprezece țări europene. Rezervările sau triplat
doar în 2021. De asemenea, Bosch își extinde portofoliul de servicii pentru a
include o soluție de modernizare pentru sistemul de acces fără cheie pentru
vehicule comerciale, care va fi lansat în 2023.

BOSCH LA IAA TRANSPORTATION 2022

Grupuri de dezbatere cu experții Bosch la Conferința IAA:

Marți, 20 septembrie, 14:15 – 15:15 CEST în Forumul de Industrie:
Prezentare: „Cum să gestionăm provocările operaționale ale flotelor de
vehicule electrice comerciale din mai multe mărci” de Michael Köhler,
Senior Vice President Business Unit Battery la Robert Bosch GmbH

Marți, 20 septembrie, 17:30 17:45 CEST pe Scena Principală:
Discurs: „Soluții de sisteme de propulsie pentru transportul viitor” de
Jürgen Häusser, Vice President Product Management Commercial Vehicle
& OffRoad la Robert Bosch GmbH


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here