Generali își consolidează poziția de top în piața europeană de asigurări prin achiziția Liberty Seguros de la Liberty Mutual

0
674
19/06/2023
  • Generali va achiziționa operațiunile profitabile ale Liberty Seguros, consolidându-și poziția pe linia P&C în Spania (#4) și în Portugalia (#2) și intrând pe piețele din Irlanda și Irlanda de Nord
  • Oportunitate unică, în conformitate cu planul „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, stimulând creșterea durabilă pe piețele principale, cumulată cu optimizarea semnificativă a costurilor și economii de scară suplimentare
  • Liberty Seguros va contribui cu prime de peste 1,2 miliarde EUR din, în principal din categoria P&C, printr-o platformă multi-canal profitabilă și bine capitalizată
  • Tranzacția îmbunătățește poziționarea canalelor directe ale Generali în Europa prin valorificarea abilităților solide ale Liberty Seguros pe acest segment
  • Achiziția prin numerar, de 2,3 miliarde EUR, include tot capitalul adițional al Liberty Seguros, oferind beneficii financiare atractive pentru Grup

Milano – Generali a ajuns la un acord cu Liberty Mutual pentru achiziționarea Liberty Seguros, companie de asigurări care operează în Spania, Portugalia, Irlanda și Irlanda de Nord.

 

Tranzacția este pe deplin aliniată cu strategia Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, intensificând profilul de dezvoltare al Grupului, crescând și mai mult afacerile de pe segmentul Property&Casualty (P&C) și consolidând poziția sa de top în Europa.

 

Ca rezultat al acestei tranzacții, Generali va ajunge pe poziția a 4-a pe piața de asigurări P&C din Spania, în timp ce își consolidează poziția în Portugalia, ajungând pe locul 2. De asemenea, Generali va intra și în Irlanda cu o cotă de piață care o plasează în top 10, conturându-se astfel oportunitatea de a extinde amprenta grupului Generali într-o piață profitabilă și atractivă. Cele trei țări oferă oportunități de creștere, având un grad de penetrare a asigurărilor mai scăzut decât al piețelor europene similare.

 

Este de așteptat ca tranzacția să genereze economii suplimentare pentru grupul Generali, datorită reducerilor de costuri, optimizării IT, vânzărilor încrucișate ale produselor Generali și, de asemenea, datorită istoricului nostru de succes în integrarea afacerilor. Achiziția resurselor de distribuție digitală ale Liberty Seguros reprezintă un pas relevant pentru inițiativa strategică a Grupului concentrată pe canale directe în mai multe țări.

 

Valoarea totală a tranzacției este de 23 miliarde EUR, incluzând capitalul adițional, sub rezerva ajustărilor obișnuite aferente închiderii tranzacției. Impactul estimat asupra ratei de solvabilitate a Grupului Generali este de aproximativ -9,7 p.p. Liberty Seguros are o capitalizare solidă, cu o rată de solvabilitate de peste 330% la data de 31 decembrie 2022.

 

Philippe Donnet, Generali Group CEO, a declarat: “Datorită achiziției Liberty Seguros, accelerăm implementarea strategiei noastre „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, profitând de o oportunitate unică ce va oferi o creștere durabilă, va consolida poziția noastră de top în Europa și va stimula creșterea liniei P&C. Generali achiziționează o afacere de asigurări profitabilă prezentă în trei piețe europene în creștere, cu caracteristici foarte atractive, care va crea valoare semnificativă pe termen lung pentru toate părțile interesate. Datorită acestei tranzacții, Generali este plasat mai bine ca niciodată pentru  afi partener pe viață al clienților din toată Europa.”

 

Jaime Anchústegui Melgarejo, CEO Generali International, a declarat: ”Această tranzacție subliniază angajamentul Grupului față de Spania și Portugalia, întărindu-ne în același timp poziția în Europa prin intrarea în Irlanda cu o cotă de piață importantă. Natura complementară, profitabilă și diversificată a afacerii ne va permite, de asemenea, să ne extindem rețeaua de agenți și brokeri și să dobândim o nouă expertiză operațională în distribuția directă.

 

Liberty Seguros este o companie axată în primul rând pe asigurări P&C care beneficiază de un trend crescător al businessului auto și de un mix de produse bine diversificat, cu prime de peste 1,2 miliarde EUR în 2022, cu aproximativ 1.700 de angajați și 5.600 de intermediari pe cele trei piețe. Compania își distribuie produsele prin agenți, brokeri și canale directe, dar și prin bancassurance și alte parteneriate.

 

Businessul direct al Liberty Seguros, cu capacitatea sa de a oferi produse personalizate implementată în toate cele trei țări, la care se adaugă expertiza digitală de specialitate, se integrează cu inițiativa strategică a Generali de a dezvolta o nouă platformă digitală multi-canal pentru vânzări directe de asigurări P&C pentru retail, ca parte a strategiei „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Inițiativa are ca scop valorificarea resurselor dezvoltate de Genertel în vederea construirii unei oferte complet digitale pentru asigurări P&C, în primul rând pentru asigurări auto, oferind o interacțiune fluidă cu clienții.

 

În urma acestei tranzacții care consolidează poziția Grupului pe piața de asigurări auto și de locuințe, Generali devine unul dintre principalii jucători de pe piața spaniolă. De asemenea, achiziția oferă o deschidere spre noi segmente de clienți, cărora le poate oferi soluții ”multi-produs”, incluzând canalul Bancassurance, cu soluții concepute pentru cerințele pieței locale. Rețeaua extinsă de agenți și brokeri a Generali este de așteptat să ajungă la peste 7.000 de intermediari, fiind una dintre cele mai mari rețele din Spania.

 

În Portugalia, tranzacția va consolida liniile de afaceri ale Generali pe segmentele auto, de locuințe și accidente, și va crește rețeaua de distribuție. Această tranzacție aduce beneficii strategice suplimentare achiziției din 2020 a Seguradoras Unidas și AdvanceCare, Grupul devenind al doilea cel mai mare jucătorpe piața asigurărilor P&C din Portugalia. Aceasta se aliniază, de asemenea, cu parteneriatul de distribuție pe termen lung încheiat cu CTT Group (Serviciile poștale portugheze) în 2022.

 

În Irlanda, Generali intră pentru prima dată pe piața P&C de retail, pe o poziție de top zece susținută de brokeri și canale directe într-o piață stabilă, profitabilă și aflată în creștere.

 

Achiziția este supusă aprobărilor autorităților de reglementare, obișnuite pentru tranzacțiile de acest tip.

 

Citigroup și Credit Suisse au acționat în calitate de consultanți financiari, iar Clifford Chance, Morais Leitão și Matheson au avut rolul de consilieri juridici în cadrul tranzacției.

 

 

 

GENERALI GROUP

Generali este unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii de asigurare și management de active. Înființat în 1831, este prezent în 50 de țări din lume, cu un venit total din prime de 81,5 miliarde EUR în 2022. Cu aproximativ 82.000 de angajați care deservesc 68 de milioane de clienți, Grupul are o poziție de top în Europa și o prezență în creștere în Asia și America Latină. În centrul strategiei Generali se află angajamentul său Lifetime Partner față de clienți, concretizat prin soluții inovatoare și personalizate, o experiență etalon a clienților și abilitățile sale de distribuție globală digitizată. Grupul a integrat pe deplin sustenabilitatea în toate obiectivele strategice, cu scopul de a crea valoare pentru toate părțile interesate, construind în același timp o societate echitabilă și mai puternică.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here