De unde ne putem astepta sa ni se ridice masinile?

0
785
masini-ridicate

masini-ridicateDe unde va puteti recupera masinile si cat va costa
Sectorul 1: Masinile sunt depozitate in Aleea Matelotilor 31-43. Taxa totala (ridicare, transport si depozitare): 833 de lei, in cazul masinilor mici, respectiv 952 de lei, in cazul masinilor de peste 3,5 tone. Taxa creste cu 357/476 de lei pentru fiecare zi de depozitare ulterioare primelor 24 de ore.

Sectorul 2: Masinile sunt depozitate in comuna Afumati (Ilfov), strada Fabricii nr. 2. Taxa totala (exclusiv amenda): 523,6 lei plus 180 de lei pentru fiecare zi suplimentara de depozitare.

Sectorul 3: Masinile sunt depozitate in soseaua Dudesti, nr. 2-6.

Taxa totala (exclusiv amenda) este 550 de lei plus 150 de lei pentru fiecare zi suplimentara de depozitare. Se aude ca taxa va fi curand dublata.

Sectorul 4: Ridicarea masinilor va demara la 15 aprilie 2010. Taxa totala (exclusiv amenda): 476 lei plus 297,5 lei pentru fiecare zi suplimentara de depozitare (pentru primele 24 de ore nu se percepe taxa de depozitare).

Sectorul 6: Masinile sunt depozitate in Aleea Manastirea Varatec 14-16. Taxa totala (exclusiv amenda): 570 de lei plus 220 de lei pentru fiecare zi suplimentara de depozitare.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, vrea si el sa ridice masini. Consilierii se opun

40.000 de masini ridicate, incasari de 4,5 milioane de euro, anul trecut

Circa 40.000 de masini parcate au fost ridicate de firmele din sectoarele 1, 2, 3 si 6 in anul 2009. Aceste firme au incasat o suma totala de 4,5 milioane euro.

• Liderul detasat este sectorul 6, unde Il Cor a ridicat 17.000 de masini, incasand 7,5 milioane lei, urmat de sectorul 2, cu 13.519 de masini – 5,8 milioane de lei si sectorul 3, cu 6.390 de masini – 3,5 milioane de lei. Sectorul 1 a demarat actiunile de ridicare spre jumatatea anului si aceasta este o parte a explicatiei pentru faptul ca este codas in privinta actiunilor desfasurate si a incasarilor.

• Doar in cazul sectorului 1, 20 la suta din incasari merg ca redevente in contul bugetului local. Sectorul 6 pregateste o modificare prin care sa prevada perceperea de redevente (procentul vehiculat este de 10 %), dar si cresterea taxelor de ridicare/transport si depozitare la 850 de lei. Sectorului 4 ii vor reveni 3 procente din incasarile firmelor care se vor ocupa de afacerea ridicarilor de masini.

In 2010, sectorul 6 mentine „strocul” de anul trecut, cu o medie zilnica de 45 de autovehicule ridicate, dar se pare ca liderul este acum amenintat de sectorul 2, cu o medie zilnica identica.

Bucuresti, Brasov, Timisoara, Iasi, Oradea, Craiova – vezi aici locurile pe care trebuie sa le eviti ca sa nu platesti milioane catre „recuperatori”. In biserica de pe Calea Dorobanti, slujba s-a terminat de aproape un sfert de ora. Inauntru au ramas doar cateva pensionare care, pe rand, se „marturisesc” soptit preotului.
 

Alte doua-trei persoane isi mai fac de lucru pe la icoane cand usa se deschide larg si un glas de barbat urla: „Parinte, mi-a disparut masina chiar din fata bisericii, in timpul slujbei. Si azi am dat si acatist doar!” Preotul se ridica incet de pe scaun, lasa pensionara nemarturisita si se indreapta agale spre soferul pagubit: „Stati linistit, asa fac ei mereu aici in zona. Mergeti la domnul de la lumanari, ca stie dansul unde duc astia masinile”. Omul ramane perplex cateva secunde, dupa care iese fuga din biserica spre omul de la lumanari.

La intersectia Stefan cel Mare cu Lizeanu, chiar pe colt, este un supermarket. Sambata, in jurul pranzului, magazinul e plin ochi, cat despre locurile de parcare nici vorba. Masinile sunt inghesuite, blocate una de alta, scoase din viteza, pentru ca cel blocat sa poata sa te dea la o parte. Bucuros ca ai lasat totusi masina undeva, incepi sa impingi caruciorul si sa arunci in el de-ale gurii. La un moment dat, o voce venita parca din toate colturile magazinului: „Se ridica masinile”. Ca la un semn, jumatate din cumparatori dau buluc afara, lasand de izbeliste carucioarele cu marfuri.

Rar, ridicarea masinilor se face la intamplare. Practic, e vorba de doua situatii. Prima se refera la zonele unde aproape ca nu exista locuri de parcare, supranumite de soferi „triunghiul Bermudelor”, tocmai pentru disparitia rapida a masinilor. A doua situatie o constituie actiunea la pont: atat firmele care se ocupa cu aceasta activitate, cat si politia au propriii informatori care le dau ponturile.

Cati bani castiga „hingherii de masini”

Un milion de masini inmatriculate, inca un milion de masini aflate, zilnic, in tranzit si doar o jumatate de milion de locuri de parcare amenajate disponibile in spatiile publice – inclusiv parcarile de resedinta. Adica, un singur loc de parcare pentru patru masini. Aceasta este realitatea cu care se confrunta toti soferii bucuresteni sau care tranziteaza Capitala, realitate care ii obliga, adeseori, sa incalce litera regulamentului de circulatie atunci cand isi parcheaza masinile. Edilii au vazut in aceasta situatie o mare afacere, care va depasi cifra de 5 milioane de euro, anual, dupa intrarea in hora ridicarilor de masini a Sectorului 4, in care „joaca” deja sectoarele 1, 2, 3 si 6.
Acesti bani nu intra in bugetele primariilor, ci exclusiv in ale firmelor desemnate pentru ridicarea masinilor (o exceptie exista la sectorul 1, unde 20% din incasari ajung in bugetul local). Cu concursul politistilor de la circulatie, firmele respective s-au transformat in adevarati pirati de masini, ridicand, de-a valma, masini parcate neregulamentar care incurca circulatia, masini parcate neregulamentar care nu incurca circulatia si chiar masini parcate regulamentar. Gandul va prezinta harta celor mai „fierbinti” locuri din Capitala preferate de piratii de masini.

INFO PLUS:

De ce este greu de contestat sanctiunea ridicarii masinii

Timp de doi ani, soferii au contestat inutil, in instante, ridicarea masinilor, taxele de 500 – 1.000 de lei pe care au fost obligati sa le plateasca pentru a fi repusi in posesie, amenzile si punctele de penalizare – toate aplicate „la pachet”, pentru aceeasi contraventie. Asta, intrucat Curtea Constitutionala a decis ca, in cazul ridicarii masinii, respectiv al refuzului de restituire a acesteia in absenta platii taxelor de ridicare/transport si depozitare „nu se pune problema unei privari de proprietate”. Abia anul acesta judecatorii au inceput sa le dea castig de cauza soferilor. Primul castigator a fost un bucurestean din sectorul 6.

Cele mai frecvente abuzuri

Cele mai frecvente abuzuri sunt, evident, ridicarea masinilor parcate regulamentar, respectiv refuzul de restituire al autovehiculului catre proprietarul care a ajuns la locul in care si-a parcat masina, inainte ca masina tractanta/portanta a firmei de ridicare sa fi plecat. Astfel, pe un site, un cetatean reclama ridicarea unei masini parcata regulamentar si masluirea fotografiilor din probatoriul politistilor, astfel incat sa para ca masina a fost parcata neregulamentar. Masluirea este probata cu fotografii realizate in timpul ridicarii masinii, de catre un alt sofer. intr-un asemenea caz, puteti contesta masura in instanta.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, vrea si el sa ridice masini. Consilierii se opun

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea sa intre si el in afacerea cu masini ridicate. Acesta a supus votului consilierilor municipali proiectul unei hotarari prin care municipalitatea sa poata ridica masinile parcate cu incalcarea legislatiei

Daca proiectul lui Sorin Oprescu va fi aprobat, hingherii de masini ai municipalitatii vor ridica, pe langa autovehicule parcate neregulamentar, si pe cele abandonate, remorcile sau taxiurile care nu sunt autorizate.

Saltarea masinilor ar urma sa se faca intre orele 8 si 20, iar recuperarea lor, intre orele 8 si 22. Pentru recuperarea masinilor, proprietarii trebuie sa plateasca o taxa de ridicare in valoare de 300 de lei, una de transport de alti 200 de lei si cate 300 de lei pentru fiecare zi de depozitare, tarif care se calculeaza pentru un interval de 24 de ore nefractionat, incepand cu data depozitarii. Plata se va face la locul depozitarii, masinile neputand sta mai mult de sase luni, dupa care, in cazul in care nu vor fi revendicate, vor fi valorificate de catre municipalitate.

Atat banii rezultati din vanzarea masinilor abandonate cat si cei proveniti din ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculelor vor intra in bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti si vor fi destinati imbunatatirii sistemului rutier.

Pana acum proiectul primarului general a fost de doua ori respins de consilierii municipali. Acestia i-au cerut lui Oprescu sa construiasca suficiente locuri de parcare si dupa aceea sa se gandeasca la pedepsirea soferilor indisciplinati.

Sorin Oprescu a promis ca va reintroduce proiectul pe ordinea de zi a unei viitoare sedinte a CGMB iar consilierii municipali au anuntat ca nu-l vor vota nici a treia oara.(Sursa: gandul.info)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here