Cu sprijinul Băncii Comerciale Române, bucureștenii vor putea plăti cu orice card bancar, telefon, ceas inteligent sau alt dispozitiv cu facilitate de plată contactless, direct în mijloacele de transport public

0
1015
  • Soluția de plată contactless cu orice card bancar a fost deja implementată pe liniile Expres 780, 783 și 784, în cel mult o lună aceasta urmând să fie extinsă și pe alte linii ale Societății de Transport București
  • Orice posesor de card bancar Mastercard sau Visa, cu facilitate contactless, indiferent de banca emitentă, va putea, astfel, să-și achite imediat călătoria în București, prin simpla apropiere a cardului sau a dispozitivului inteligent de validatoarele disponibile în autobuzele STB, în mediu deplin securizat
  • Călătoria plătită contactless în autobuz se face fără perceperea vreunui comision
  • BCR a contribuit la digitalizarea soluțiilor de plată în transportul public din alte 13 orașe din țară

 

București, 26 mai 2020 – Soluția de plată contactless a călătoriilor, direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu partenerul său S&T, a început să fie implementată și în mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport București (STB) S.A. din Capitală.

 

„Bucureștenii beneficiază de acum de cea mai nouă tehnologie de plată, direct în mijloacele de transport în comun cu care circulă! Pentru prima dată în România se utilizează validatoare contactless de ultimă generație, care au fost deja instalate pe autovehicule care aparțin STB. Proiectul este funcțional pe liniile Expres 780, 783 și 784, urmând ca, în cel mult o lună, să fie extins pe toate celelalte linii deservite de noile vehicule. Acesta face parte dintr-un pachet de măsuri mai amplu, de modernizare a transportului în comun din București, a declarat Primarul General, Gabriela Firea.

 

Plata contactless a devenit din ce în ce mai mult o necesitate, iar într-o astfel de perioadă, avem nevoie de tehnologii inovatoare pentru a rămâne în siguranță și a ne proteja sănătatea. Am convingerea că implementarea acestui sistem unic de plată în București va fi adoptat de un număr mare de utilizatori de carduri și dispozitive contactless. Digitalizarea societății este unul dintre proiectele strategice ale BCR și vom continua să investim în programul integrat BCR Smart City”, a declarat Dana Demetrian, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

 

„Siguranța, rapiditatea și simplitatea sunt principalele avantaje binecunoscute ale plății contactless, iar acum am văzut cum această tehnologie este și cea care ne poate proteja sănătatea. Experiența ușoară de plată și siguranța oamenilor a fost dintotdeauna o prioritate absolută pentru Mastercard, astfel că ne bucurăm că am putut contribui la dezvoltarea unui sistem de plată modern, de nivelul unui smart city, prin intermediul căruia vom asigura un nivel superior de protecție”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

 

Dorim să felicităm STB și BCR pentru introducerea Bucureștiului pe lista scurtă a orașelor europene ale căror sisteme de transport acceptă în integralitate plata cu orice card Visa contactless. Suntem încântați că ne-am putut oferi sprijinul pentru introducerea unei soluții moderne de plată, dând posibilitatea călătorilor din București de a plăti contactless cu cardul sau cu telefonul mobil direct în mijloacele de transport ale STB. Ușurința și rapiditatea plăților contactless sunt apreciate de deținătorii de carduri Visa din România, care plătesc astfel în 9 din 10 tranzacții efectuate la comercianți. Prin introducerea plății cu cardul direct în mijloacele de transport în comun, experiența de plată a călătorilor este vizibil îmbunătățită,  prin eliminarea timpul de așteptare la chioșcurile sau automatele de bilete, iar în același timp operatorii de transport își optimizează costurile operaționale generate de numerar. Locuitorii Bucureștiului și turiștii au astfel acces la un mod confortabil și simplu de a-și plăti călătoriile cu transportul public”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager România în cadrul Visa.

 

Soluția dezvoltată de BCR permite ca, la același validator, să poată fi efectuate plăți atât cu cardul de transport cât și cu cel bancar, precum și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar. Pentru identificare, validatoarele au afișate în partea de jos a ecranului siglele Mastercard și Visa. După efectuarea plății, validatorul va emite un mesaj vizual și acustic prin care este confirmată plata călătoriei. Tariful călătoriei perceput de STB este același, indiferent ce cu ce tip de card alege călătorul să plătească: 1,3 lei – pe liniile urbane; 1,5 lei – pe liniile regionale si 3,5 lei – pe liniile expres.

 

Pentru implementarea acestui proiect, STB SA a semnat la finalul anului 2019 un contract cu Banca Comercială Română, în urma unei licitații, prin care BCR și S&T România asigură implementarea soluției tehnice, utilizând validatoarele de nouă generație instalate pe noile vehiculele din parcul STB SA (Otokar si Mercedes Hybrid).  Extinderea soluției pe tot parcul de vehicule al STB SA se va realiza odată cu înlocuirea vechilor validatoare. Aceasta este prima soluție din România care folosește validatoare contactless de ultimă generație instalate pe vehicule și care permite utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât și a cardurilor bancare MasterCard și Visa.

 

Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

 

BCR a mai introdus acest sistem modern de plată, unic în România din punctul de vedere al funcționalităților și al integrării financiar-bancare, și în orașele Sibiu, Oradea, Cluj, Iași, Buzău, Timișoara, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, București (metrou), iar, din luna iulie,  plata contactless va fi disponibilă și la Craiova. În martie 2020, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces.

 

 

 

 

 

 

 

 

*  *

 

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

 

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 17 birouri mobile dedicate companiilor și 430 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate – 2.000 de bancomate, 14.500 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

 

*  *

 

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.700 de angajați deservesc 16,2 milioane de clienți în cadrul a 2.500 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul lui 2018, Erste Group deținea active totale în valoare de 236,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,79 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,5%.

 

BCR – Comunicare Corporativă

Cătălin Ioniță, e-mail: catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336

Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro

 

Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact:

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

Telefon: *2227, număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here