„Cred că vom asista la o perioadă de „corecție” a pieței imobiliare”

0
872

Dragoş Costache, director executiv Apulum94 & SpinMedia:

 

 

Cât de importantă este derularea unei campanii de publicitate pe piața imobiliară?

 

     

Orice companie care înțelege importanța vizibilității și își dorește să comunice eficient cu potențialii clienți alege să disemineze informațiile despre produsele sau serviciile pe care le oferă și prin intermediul unor campanii publicitare utilizând canale de comunicare outdoor/ indoor. Pe piața imobiliară campaniile de promovare offline sunt accesate, în principal, de către o mare parte dintre dezvoltatorii imobiliari, dar și de agențiile imobiliare de renume. Mixul de promovare între mediul online și offline aduce beneficii atât de branding, cât și de creștere a posibilității de a ajunge mai ușor la publicul țintă.

Dacă ne referim strict la piața imobiliară, în ultimul timp se poate observa o disponibilitate tot mai crescută a celor implicați în acest domeniu de a accesa publicitatea outdoor. Consumatorii finali au devenit din ce în ce mai atenți la detalii, mai informați, mai implicați în procesul de achiziție al produselor și serviciilor, astfel încât orice companie care își dorește să dezvolte un business sustenabil are nevoie de o comunicare permanentă cu publicul vizat și de aici înțelegem importanța campaniilor de publicitate.

Este aproape imposibil să te poziționezi în piață și în mintea clienților ca brand ușor de recunoscut dacă nu comunici permanent, pe diverse canale, într-un mod constant și corect. Iar în absența unui plan de promovare pe termen mediu și lung rezultatele spectaculoase se vor lăsa așteptate.

 

În acest context, ce loc ocupă publicitatea outdoor/ indoor?

 

Chiar dacă tranziția de la „tradițional” către digital este în plină desfășurare, publicitatea outdoor și indoor își aduce în continuare o contribuție importantă la creșterea impactului mesajelor transmise publicului. Așa cum ne place nouă să spunem, mixul de publicitate reprezintă o modalitate mult mai eficientă de promovare, iar aici putem include publicitatea outdoor (panouri stradale, meshuri de mari dimensiuni amplasate pe blocuri, billboarduri, unipoluri, backlit-uri, steaguri), indoor (distribuție de materiale publicitare, panotaj), boarding pass-uri (promovare pe biletele de avion) etc.

Un serviciu de promovare pus la dispoziția clienților noștri este prin intermediul parcului acvatic de distracții Divertiland (prin afișarea reclamelor în diverse locații atent selecționate, atât în interiorul parcului, cât și al parcării).

 

Specializările dumneavoastră acoperă atât piața imobiliară, cât și publicitatea outdoor/indoor. Cât de important este să cunoști foarte bine piața pentru care faci campanii de publicitate?

 

Cred că, fără a avea o solidă experiență în domeniul în care activezi și fără o foarte bună cunoaștere a pieței pentru care dorești să faci campanii de publicitate poți rata șansa de a fi ales de către clienți ca purtător al mesajelor acestora. În momentul în care deții solide cunoștințe teoretice de specialitate, îți cunoști piața și posezi o experiență relevantă, poți îndrăzni să afirmi că eforturile întreprinse vor genera rezultatele așteptate de clienți. Este necesar, în egală măsură, să îți alegi cu grijă mesajele transmise către publicul vizat, să ai în vedere ce anume vrei să le comunici și mai ales să ții cont de întreg contexul general al momentului respectiv.

 

Statisticile arată că există, în România, deficit de locuințe, cererea fiind mai mare decât oferta. În aceste condiții, mai are rost publicitatea, câtă vreme oricum există vânzare?

Există deficit de locuințe în România și cea mai mare presiune o regăsim în marile orașe și, mai cu seamă, în București. Dacă ne referim strict la București și Ilfov, zonele unde compania noastră activează, pe lângă deficitul de locuințe ne lovim și de vechimea celor existente. Majoritatea construcțiilor sunt de dinainte de 1977 și, nu de puține ori, clienții aleg aceste tipuri de locuințe din lipsă de variante.

Să nu uităm că piața imobiliară este în continuă schimbare, iar perioadele de creștere, stagnare și mai apoi scădere fac parte dintr-un ciclu normal al acestui domeniu în care promovarea te ajută să treci mai ușor prin fiecare dintre aceste etape.

Mulți fac greșeala să renunțe nejustificat la campaniile de promovare outdoor/ indoor atât în perioadele în care piața „merge”, cât și în perioadele mai puțin bune pentru industrie, reducându-și astfel posibilitatea de a obține rezultate pozitive constante.

 

Ce perspective au, pentru anul viitor, cele două piețe: imobiliară și de publicitate outdoor/ indoor?

Anul 2023 începe cu noi modificări de impozitare pentru tranzacțiile imobiliare, ceea ce va duce la o serie de schimbări de abordare atât din partea vânzătorilor, cât și a cumpărătorilor. Cred că vom asista la o perioadă de „corecție” a pieței imobiliare, iar experiența acumulată la contactul cu fenomene similare din trecut de către cei implicați în acest domeniu va avea un rol  important asupra direcției în care va evolua această industrie.

Piața de publicitate outdoor/ indoor este în continuare căutată de majoritatea companiilor care înțeleg rolul și importanța mixului de publicitate, oferind din ce în ce mai multe posibilități de a evidenția campaniile de promovare. Față de anii trecuți vedem o schimbare a modului de promovare outdoor de la panourile clasice către noile panouri de tip display ceea ce ne arată că publicitatea OOH se adaptează noilor tendințe ale pieței.

În acest moment perspectivele pieței de publicitate sunt de extindere și înglobează un cumul de factori ce vor putea fi favorabili în funcție de deciziile luate la nivelul fiecărei companii ce își desfășoară activitatea în acest domeniu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here