Ce buget ai pentru sarbatori? Ce cumparaturi fac romanii pentru Craciun si Revelion

0
731
supermarket-produse-alimentare

supermarket-produse-alimentareDoua treimi dintre romani care traiesc la oras au un buget mediu pentru Craciun si Revelion mai mic decat anul trecut si cu 31% redus fata de 2009, potrivit unui studiu realizat de catre Mednet Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7- 12 decembrie 2011.

Astfel, criza afecteaza din ce in ce mai mult si sarbatorile de iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1.046 de lei, comparativ cu 1.052 de lei in anul 2010 si 1.523 de lei in 2009. Aproape 65% dintre respondenti au afirmat ca bugetul din acest an este mai mic decat cel din 2010.Pentru produsele alimentare cumparate in perioada sarbatorilor de iarna, orasenii intentioneaza sa aloce in medie 422 lei, comparativ cu 491 lei in 2010 si 556 lei in 2009.

Fata de anul trecut, produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare in bugetul de cheltuieli, fiind alocata in medie suma de 397,72 lei acestei categorii de produse, comparativ cu 302,07 lei in anul 2010 si 321,09 lei in 2009.

in ceea ce priveste calatoriile in aceasta perioada, doar 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332 lei, comparativ cu 1.351 lei anul trecut si 1.312 lei in 2009.

O alta categorie de cheltuieli generate de sarbatorile de iarna este cea a „iesirilor in oras, la restaurant”, pentru care persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 366 de lei, comparativ cu 302 lei in 2010 si 346 lei in 2009.

Cu toate ca procentajul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (82,4% in 2011 fata de 80,5% in 2010), suma medie alocata pentru acestea este mai mica. in acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei, comparativ cu 413,1 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009.

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de imbracaminte/incaltaminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolata/cafea (29,2%) si jucarii (28,6%).

Pentru cadouri de Mos Nicolae, 73,9% dintre persoanele intervievate au oferit cadouri celor dragi, suma medie cheltuita in acest scop fiind de 123,86 lei.

In ceea ce priveste Revelionul, 88% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 4,7% vor pleca in strainatate.

Dintre aceia care vor petrece Revelionul in tara, majoritatea (80,3%) vor sarbatori acasa, in propria locuinta sau in locuinta prietenilor sau a rudelor. Doar 9,5% dintre romani vor merge la un restaurant sau club, in timp ce 7,5% vor petrece Revelionul intr-o statiune montana sau balneara.

Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here