Casa Rusu anunta o investitie de 1,5 milioane euro intr-o fabrica de tapiterii la Timisoara

0
197

Casa Rusu a inaugurat la Timisoara o fabrica de tapiterii ce va acoperi un segment important din fluxul companiei, ca urmare a extinderii portofoliului de clienti si a cresterii capacitatii de productie.  Proiectul primei fabrici de mobilier tapitat din cadrul grupului Rus Savitar demareaza cu o investitie initiala de 1,5 milioane de euro si continua strategia de extindere a zonei de productie a companiei.

Cristian Rusu, Director General Casa Rusu: „Fabrica de tapiterii aduce un plus de valoare produselor noastre, este un proiect pe termen lung care asigura in prezent, pe langa garantia calitatii, mai mult de 100 de locuri de munca. in pofida contextului actual economic ne-am dorit sa ducem acest proiect la bun sfarsit, investitia este semnificativa si reprezinta un pas firesc in dezvoltarea Rus Savitar.”
Fabrica de tapiterii, functionala deja de aproape doua luni, are o suprafata de productie si depozitare de 3 500 de metri patrati si furnizeaza materialele pentru o medie de 2 000 de seturi de mobilier lunar. in noua unitate de productie se realizeaza in principal canapele, coltare, paturi si mic mobilier.
Rus Savitar este ca marime al doilea producator de mobilier din PAL din Romania, cu o capacitate totala de productie de 18 000 de garnituri de mobilier din PAL lunar si 2 000 de seturi de mobilier tapitat pe luna, activitatea de productie si logistica desfasurandu-se in prezent pe o suprafata de 100 000 mp. in momentul actual, in fabricile Rus Savitar lucreaza peste 400 de persoane. 
Casa Rusu si-a inceput activitatea in anul 1994 ca retailer de mobila, in scurt timp devenind unul dintre cei mai mari producatori de mobilier din PAL din Romania. Casa Rusu reprezinta divizia de retail a companiei Rus Savitar si se doreste a fi puntea de legatura directa dintre producator si clientul final, fara intermediul altor comercianti si dealeri. Pe langa magazinele Casa Rusu deja existente, in Timisoara, Sibiu, Cluj Napoca, Deva, Pitesti, Brasov si Bucuresti, urmeaza in urmatoarea perioada extinderea retelei cu noi locatii in punctele cele mai importante din teritoriu.

Managementul cash-ului si optimizarea stocurilor- definitorii

Bucuresti, 16 noiembrie 2010- “Anii de criza 2009 si 2010 au <<numarat>> in principal <<supravietuitorii>>, desi au fost destule companii care– dincolo de a supravietui- au inregistrat cresteri importante ale cifrei de afaceri sau ale cotei de piata sau chiar a profitului. Anul viitor va fi insa decisiv pentru desemnarea firmelor care ies intr-adevar castigatoare din criza, in sensul unei dezvoltari durabile intr-un ritm sustinut; multe companii in prezent isi elaboreaza bugetul pe 2011, iar managementul cash-ului si al incasarilor raman prioritatile care vor face diferenta”, a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit, unul dintre liderii pietei de contabilitate, consultanta fiscala si audit.
Anul trecut, creantele neincasate au amenintat lichiditatile a cca 80% dintre companii; in 2010, 95% dintre firmele ramase active se confrunta cu problema termenelor de plata depasite . “Pentru anul viitor trebuie tinut cont de posibile intarzieri mai mari la plata facturilor, intrucat lichiditatile raman problema principala si in 2011: deschiderea bancilor ramane inca limitata, iar companiile trebuie sa se bazeze foarte mult pe resursele proprii. In acest context, stiinta managementului stocurilor devine vitala pentru companiile din domeniul productiei si/ sau distributiei de bunuri”, a precizat Mirela Serban.
Pentru a face fata crizei economice, aproape toate companiile si-au redus cheltuielile: in 2009, firmele au taiat cheltuielile in medie cu cca 30-40% fata de anul precedent, iar in acest an le-au scazut in continuare cu cca 15% fata de 2009. Cheltuielile cu personalul au reprezentat, in medie, cca 20% din cuatumul reducerilor de cheltuieli, dar au fost cazuri in care acestea au cumulat si 50% din reducerile globale de costuri. Pentru 2011, companiile isi propun sa fie prudente, prevazand in bugete cheltuieli cu personalul cu cca 7-10% mai mari decat cele din anul curent, in conditiile in care majoritatea iau in calcul o inflatie de aproximativ 4,5% pentru anul viitor, iar sumele datorate per angajat la bugetul de stat au crescut.
In ceea ce priveste alte categorii de cheltuieli, expertii R&M Audit arata ca se inregistreaza cresteri, dar acestea nu sunt spectaculoase: bugetele de promovare si marketing raman la cote relativ reduse in 2011, companiile alocandu-le in medie procente de crestere de 5- 7% fata de 2010. „Trebuie subliniat de asemenea faptul ca vor fi in crestere cheltuielile cu serviciile prestate de terti, in sensul cresterii externalizarii diferitelor activitati care nu constituie o activitate de baza pentru companie (servicii de avocatura, contabilitate, marketing, vanzari etc)”, a precizat Mirela Serban.
In ceea ce priveste profitul, cresterea acestuia in 2011 nu se afla, in general, „pe lista de prioritati” a majoritatii companiilor, acestea mizand in continuare pe dezvoltarea afacerilor, cresterea cotei de piata etc in detrimentul profitului. „E o strategie normala, avand in vedere ca firmele care au rezistat pana acum doresc sa se dezvolte rapid in continuare, profitand de locurile lasate <<libere>> de catre competitorii care au disparut de pe piata.”, a aratat Mirela Serban.

***

Despre R&M Audit

Infiintata in anul 2000, compania R&M Audit a devenit lider in solutii fiscale si contabile inteligente, care au la baza competenta in domeniul financiar, completata de o viziune avangardista asupra mediului de business.
R&M Audit ofera servicii de audit, consultanta fiscala si financiara, contabilitate, salarizare, controlling si arhivare.
Cu un portofoliu de peste 200 de clienti, care cumuleaza 300 de puncte de lucru, R&M Audit a avut prilejul de a cunoaste particularitatile companiilor din majoritatea sectoarelor de activitate: agricultura, asigurari, brokeraj, comert, constructii, farmaceutic, fonduri structurale, import-export, IT, media, productie, publicitate, turism etc.
R&M Audit este certificata de Camera Auditorilor Financiari din Romania, Camera Consultantilor Fiscali, precum si de catre Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR).  in anul 2008, R&M Audit a urcat pe locul 6 in topul CECCAR  dupa cifra de afaceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here