Avantajele reducerilor online practicate de firme în cursul anului

0
741

Reduceri online se practică în tot cursul anului, nu doar de Black Friday, spre bucuria clienților care pot în acest fel ca să achiziționeze produsele dorite la niște prețuri foarte bune.

 

Românii sunt mari vânători de reduceri, iar firmele vin în întâmpinarea lor

Deoarece tot mai mulți români se orientează în prezent către a face cumpărături pe internet, este de-a dreptul firesc că și magazinele se conformează în ultima perioadă acestui trend în continuă dezvoltare, venind în întâmpinarea clienților cu oferte din ce în ce mai atractive în materie de haine, cosmetice, produse destinate casei, alimente, servicii medicale ori care vine în întâmpinarea hobby-urilor pe care anumite persoane le au.

 

Analizând cu atenție reducerile pe care anumite magazine le acordă pe baza unor cupoane de reducere cu valabilitate limitată, consumatorii percep ofertele mai bune și acest lucru va determina de cele mai multe ori chiar o creștere a valorii coșului mediu (consumatorii achiziționând frecvent și alte produse și/sau servicii, nu doar pe acelea aflate la promoție), lucru care conduce implicit la sporirea profitului firmei de comerț respective.

 

Vrând-nevrând, criteriul principal de alegere a produselor în România este acela al prețurilor pe care acestea le au. Tocmai din acest motiv specialiștii în marketing afirmă că produsele cu prețuri mai ridicate ar trebui să aibă reduceri procentuale, pe de altă parte reducerile acordate produselor mai ieftine vor fi eficiente (din punct de vedere psihologic) pentru consumator dacă sunt comunicate în euro.

 

Cuponiadele, un mijloc de creștere al vânzărilor pe termen scurt

 

O campanie bazată pe cupoane de reducere poate să crească foarte mult vânzările într-o perioadă dată, dar pe termen relativ scurt (în medie cam de 14 zile, deși există reduceri practicate o lună sau chiar mai mult).

 

Reducerile permit multor persoane achiziția unor produse mai scumpe, la care jinduiesc demult. Cupoanele de discount permit uneori ca să facă astfel de cumpărături chiar și aceia care în mod normal nu și le-ar permit, ceea ce va conduce la creșterea cifrei de afaceri a companiei, dar și dobândirea unui plus de notorietate pe segmentul de piață unde activează.

 

Cu toate acestea, strategia de acordare a unor cupoane de reducere trebuie să fie bine gândită, să se întindă preferabil pe termen scurt sau chiar foarte scurt și, mai ales, să se declanșeze în anumite momente–cheie.

 

De exemplu, nu poate avea mare succes o campanie de reduceri la echipamente pentru sporturile de de iarnă premium declanșată vreme de 14 zile în luna august, când lumea e, de regulă, în concediu la mare.

Specialiștii consideră că trebuie analizate cu atenție inclusiv cifrele de afaceri din anii anteriori (dacă e vorba de o firmă cu vechime în branșă) și raportarea acestor date la produsele pe care le comercializează în prezent, așa încât să se poată afla cu precizie frecvența, dar mai ales de mare este necesitatea declanșării unei anumite campanii de reduceri (chiar dacă nu este Black Friday).

 

Cupoanele de reducere permit fidelizarea și mai trainică a vechilor clienți, creșterea frecvenței lor de cumpărare și, în cele mai multe cazuri, creșterea volumului coșului mediu de produse și/sau servicii.

 

Totuși, cupoanele de discount trebuie folosite cu maximă responsabilitate, nu pe tot cursul anului, deoarece acest pas ar putea conduce până la urmă la scăderea credibilității magazinului în cauză și a prețurilor, din cauză că s-ar putea considera de către mulți clienți că produsele vândute sunt de foarte proastă calitate și de aceea au un prețul atât de mic („Au ele o hibă de sunt permanent reduse”). Plus că persoanele în cauză ar fi lipsite de plăcerea vânării reducerilor, un sport național pe la noi, la fel ca și în alte multe părți ale lumii.

 

Cu toate acestea, campaniile de cuponiade online sunt foarte bune pentru sporirea notorietății firmei de comerț, pentru creșterea comunităților online ale firmelor de pe Facebook, Instagram și YouTube, pentru creșterea vizibilității în fața concurenței. Clienții loiali unei anumite mărfi vor împrăștia informațiile în mod spontan, vor împărtăși informații și vor discuta referitor la promoțiile respective cu amicii reali și virtuali, elemente ce  vor conduce indubitabil și la creșterea vizibilității și chiar a credibilității firmei în cauză.

 

 

Platformele de reduceri, îndrăgite în egală măsură de clienți și de vânzători online

 

Dacă oferă bunuri de calitate, înscrierea unui magazin pe o platformă de reduceri care strânge laolaltă într-o anume secțiune a sa mai mulți competitori ce oferă același produs sau categorie de bunuri și servicii este și ea de bun augur. Condiția de bază? Cuponiada online să se desfășoare pe o perioadă limitată.

 

Intrarea în jocul reducerilor împreună cu adversarii direcți e foarte incitantă, deoarece, pe de o parte permite observarea modului de acțiune al concurenței, iar pe de altă parte creează o vizibilitate mai mare, prin faptul că, de regulă, un client atunci când intră pe internet caută un anume produs, nicidecum o anumită reducere, așadar șansa de a ajunge la publicul țintă pe care să îl acapareze este mai mare decât răspândirea la întâmplare a unor anunțuri mai mult sau mai puțin percutante, referitoare la faptul că se fac reduceri online la diverse mărfuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here