21 aprilie este Ziua Națională a Luptei Împotriva Traficului Ilicit de Mărfuri

0
1071

1 din 3 români ar cumpăra produse de contrabandă, arată un studiu IRES efectuat la comanda Asociației ACTIV

 

București, 21 aprilie 2020. 1 din 3 români declară că ar cumpăra produse de contrabandă, arată datele unui studiu IRES, realizat la comanda ACTIV cu prilejul Zilei Naționale a Luptei Împotriva Traficului Ilicit de Mărfuri, marcată în fiecare an pe 21 aprilie.

 

Aceeași cercetare arată că produsele de contrabandă și contrafăcute se vând îndeosebi în piețe, peste 60% dintre românii chestionați menționând că au observat astfel de tranzacții ilegale, dar și în mediu online -38% dintre mențiuni.

 

Daniel Mărăcineanu, Director General Asociația ACTIV, declară: ”Eforturile Asociației ACTIV sunt centrate pe informarea și conștientizarea publicului larg asupra pericolelor la care se expun dacă achiziționează și folosesc produse contrafăcute și de contrabandă. Deși 44% dintre romani consideră că în ultimii 3 ani a scăzut siguranța consumatorului în privința originii și calității produselor, tentația achiziționării produselor ilegale rămâne la un nivel îngrijorător de mare. Vom rămâne ACTIVi, prin continuarea demersurile educaționale derulate prin campania Fii tu! Fii original!, precum și prin intensificarea cooperarii cu Poliția de Frontieră Română, Poliția Română, Direcția Generală a Vămilor, Jandarmeria Română și cu alți reprezentanți ai administrației centrale și locale”.

 

Ziua Națională a Luptei Împotriva Traficului Ilicit de Mărfuri a fost instituită prin Legea nr.100 din 8 mai 2019, propunerea legislativă fiind semnată de către un grup de parlamentari din mai multe partide politice uniți în lupta împotriva acestui fenomen negativ, la propunerea asociației ACTIV.

 

Sunt mândru să pot trece printre realizările mandatului meu instituirea acestei zile naționale de luptă împotriva traficului ilicit de mărfuri, deoarece protecția consumatorilor și
a intereselor financiare ale statului român se situează printre prioritățiile mele de senator”,
spune Viorel Arcaș, Senator PSD, Președintele Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului României.

 

Experiența profesională m-a adus de multe ori în contact cu realitatea generată de traficul ilicit de mărfuri. Contrabanda și contrafacerea înseamnă furt din buzunarul oamenilor și din bugetul statului, produse de calitate îndoielnică și rețele de criminalitate organizată. Responsabilitatea noastră, în calitate de politicieni, este aceea de a acționa hotărât impotriva acestor fenomene, pentru protejarea populației și a intereselor financiare ale României. ”, declară deputatul Lucian-Ovidiu HEIUŞ, coordonatorul Comisiei de buget şi politici fiscale a PNL.

 

Studiul realizat la comanda Asociației ACTIV arăta că țigaretele(38%) reprezintă principalul produs de contrabandă din România, iar în privința produselor contrafăcute, clasamentul este dominat de articolele vestimentare și încălțăminte cu 34% din mențiuni. Produsele alimentare, articolele cosmetice și de igienă, electronicele, produsele alcoolicele, piesele auto și medicamentele completează topul produselor comercializate ilicit în România.

 

Traficul ilicit de mărfuri creează o competiție inegală între jucătorii corecți, plătitori de taxe și salarii, și rețelele de criminalitate organizată care prosperă în detrimentul statului român, acesta pierzând anual peste 2 miliarde de euro ca efect al contrafacerii și contrabandei.

 

”Traficul ilicit de mărfuri este un fenomen cu impact major asupra societății românești, care generează efecte negative în lanț. Este datoria fiecăruia dintre noi să ne implicăm în stoparea lui și să spunem NU produselor de contrabandă și contrafăcute!”, adaugă Daniel Mărăcineanu.

 

DESPRE ASOCIAȚIA ACTIV

Asociația pentru Combaterea Traficului Ilicit „Viitorul”- ACTIV are drept scop promovarea, sprijinirea realizarea și coordonarea de activități care să contribuie la conștientizarea publicului și a autorităților cu privire la efectele negative ale traficului ilicit de mărfuri. ACTIV promovează următoarele valori: integritatea, responsabilitatea, respectul și cooperarea.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here