Studiu: Veniturile romanilor reusesc sa acopere doar necesitatile zilnice, desi economia a crescut considerabil

0
119
portofel-gol

Perspectivele economice ale consumatorilor romani au scazut in decembrie 2015, iar veniturile romanilor ajung in continuare doar in oarecare masura pentru acoperirea necesitatilor zilnice, desi economia Romaniei a crescut considerabil anul trecut, potrivit unui studiu GfK.

„Desi economia Romaniei a crescut considerabil anul trecut, perspectivele economice ale consumatorilor romani au scazut in decembrie 2015 la valoarea de 10,6 puncte. Un an mai devreme, indicatorul se situa la 17,7 puncte”, arata un studiu GfK privind climatul de consum in Europa pentru trimestrul al patrulea al anului 2015, informeaza Mediafax.

Perspectivele economice in scadere au avut o influenta negativa asupra asteptarilor consumatorilor privind veniturile. Indicatorul a scazut fata de trimestrul anterior cu 6,4 puncte, ajungand la 14,9 puncte si atingand astfel din nou valoarea anului anterior.

„Veniturile romanilor ajung in continuare doar in oarecare masura pentru acoperirea necesitatilor zilnice. Astfel, inclinatia spre consum nu s-a modificat cu mult nici in trimestrul al patrulea. Aceasta a scazut in decembrie cu alte 1,2 puncte, ajungand la valoarea de -7,6 puncte”, arata studiul GfK.

in Europa, criza refugiatilor, atentatele de la Paris, insa mai cu seama indicatorii economici tot mai buni in aproape toate tarile, precum si costurile pentru energie extrem de reduse au fost factorii care au influentat discutiile consumatorilor si cele din mass-media in trimestrul al patrulea.

Climatul de consum pentru Uniunea Europeana a crescut din septembrie pana in decembrie 2015 cu 1,9 puncte la valoarea de 12,2 puncte.

Rezultatele studiului GfK Climatul de consum in Europa au la baza un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de tari. Aceste persoane sunt reprezentative pentru populatia adulta din UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here