Magazinele online fara sisteme profesioniste de e-commerce resimt costuri cu 15% – 25% mai mari

0
73

Magazinele online romanesti care nu utilizeaza platforme integrate de e-commerce, care sa le sincronizeze, automatizeze si fluidizeze procesele din spatele vanzarii, se expun la costuri suplimentare de 15% sau chiar 25%, potrivit informațiilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din Romania.

Datele Teamshare arata ca principalele costuri la care se expun comercianții online care nu folosesc un software integrat de e-commerce sunt generate de informațiile neactualizate despre stoc si produse, nemulțumirea clienților ce risca sa comande un produs ce nu mai exista pe stoc, dar si timpul consumat inutil de angajații magazinului furnizand telefonic sau via e-mail informații ce pot fi gasite simplu, online.

Toate aceste lacune tehnice ”inghit” cel puțin 15% din cifra de afaceri a comerciantului online, intr-un scenariu optimist – in care clientul nu paraseste imediat magazinul virtual, pentru un concurent direct.

”Actualizarea informațiilor despre stocul de produse si prețuri trebuie sa fie realizata permanent. Daca acest update se face doar o data pe zi, atunci informațiile nu mai sunt de actualitate si de aceea vedem atat de multe magazine care isi abordeaza clienții, imediat dupa ce acestia comanda, ca sa le spuna ca produsul lor nu mai este pe stoc, sau ca dureaza 2 zile pana ce stocul este alimentat de la un alt furnizor. Avem si exemplele fericite, de magazine cu produse de calitate, rugate de clienți sa isi actualizeze informațiile in site. insa acestea sunt, realmente, situații fericite, in care clienții sunt fideli brand-ului, sau produsul nu se gaseste pe alte site-uri”, explica Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta Teamshare.

in general, insa, clientul final nu are rabdare si pleaca imediat la concurența. in aceste cazuri, costurile sar de la 15%, la chiar 20% sau 25%, pentru ca eforturile de crestere a traficului si de conversie se naruie instant din lipsa stocului actualizat, susțin experții Teamshare.

Potrivit acestora, implementarea unei platforme profesioniste de e-commerce isi recupereaza investiția intr-un interval de maxim 6 luni, iar magazinul online beneficiaza imediat de informatii actualizate referitoare la pretul produselor pe care le comercializeaza, stoc, facturi sau sold, eliminarea efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft in altul, transparenta datelor oferite clientilor si un acces mult mai facil la informatiile despre produse.

Un alt beneficiu al platformei integrate de e-commerce este avantajul competitiv creat, care, desi nu se resimte imediat, este unul strategic, cu efecte pe termen mediu si lung.

LĂSAȚI UN MESAJ