Un abonament telefonic nepotrivit costa pana la 300.000 de euro pe an

0
156

Utilizarea unui abonament telefonic neadaptat nevoilor organizatiei atrage costuri suplimentare de pana la 300.000 de euro anual. Potrivit unei analize LASTING Software, dezvoltatorul unitel, prin definirea profilului de comunicare a companiei si prin alegerea  ofertei celei mai adaptate, aceste costuri suplimentare pot fi reduse in totalitate.

Posibilitatea de a analiza apelurile intre diferite retele, atat prin prisma  volumului cat si prin cea a costurilor, evidenta transparenta a abonamentelor si liniilor nefolosite, vizualizarea exceselor, accesul la instrumente, care permit compararea obiectiva a diverselor oferte, sunt doar cateva dintre facilitatile pentru care multinationalele si companiile multilocatie solicita frecvent optimizarea pachetelor de telefonie.
„Concret, optimizarea pachetului de telefonie inseamna: identificarea si eliminarea liniilor telefonice fara trafic, renegocierea tarifelor cu operatorii de telefonie in conformitate cu modelul de comunicare a companiei si alocarea corespunzatoare a bugetelor, in functie de cerintele fiecarui departament, pe functii si chiar pentru fiecare angajat in parte. Cea mai mare economie din 2010, ca urmare a optimizarii pachetului de telefonie s-a realizat pentru o institutie bancara, cu peste 3.000 de angajati. Deschiderea si implicarea acesteia a facilitat intregul proces, avand ca rezultat diminuarea facturii anuale cu 300.000 de euro”, declara Dan Pascu, Director Solutii IT LASTING Group.

Aceasta „adaptare” a abonamentului telefonic incepe cu integrarea informatiilor obtinute din examinarea facturilor si monitorizarea centralelor telefonice. Urmeaza, apoi, analiza costurilor aferente unei anumite perioade de timp (an, semestru) si conturarea tiparului de comunicare.
Astfel, compania poate identifica clar, pentru fiecare apel, reteaua apelantului si a persoanei apelate, locatia geografica si tipul apelului (voce, date, sms, mms). Pot fi realizate simulari pe diferite scenarii, ce presupun inlocuirea valorilor parametrilor cheie: operatorul apelantului, tariful si tipul de abonament, cu cele mai potrivite variante disponibile pe piata.
Spre exemplu, in cazul unei institutii bancare ce activeaza in Romania si care are o retea formata din 240 de agentii, desi convorbirile telefonice catre retelele mobile insumau in volum doar 30%, costurile aferente acestora reprezentau peste 65% din factura telefonica. in aceasta situatie, era necesara implementarea unei aplicatii software pentru managementul costurilor de telefonie. Actiunea a determinat optimizarea pachetului de telefonie, prin renegocierea tarifelor cu furnizorii de telefonie mobila si eliminarea a 550 de linii telefonice fixe fara trafic. Astfel, costurile anuale de telefonie s-au redus cu 90.000 euro, la aproape jumatate din valoarea initiala.
Obtinerea celei mai bune oferte de servicii de telefonie are un impact direct asupra eficientei afacerilor, atunci cand o companie are in vedere reinnoirea contractelor de telefonie, prevede schimbari de infrastructura sau pur si simplu isi planifica bugetul pentru perioada urmatoare.
Reducerile obtinute printr-o actiune de optimizare a abonamentelor  variaza intre 20% si 50% din factura lunara, sectoarele cu cele mai importante optimizari ale costurilor de telefonie fiind bancile, administratia publica si productia.
# # #
Despre Unitel:
Unitel este solutia dezvoltata de catre LASTING Software pentru managementul costurilor de telefonie. Scopul principal al aplicatiei este reducerea costurilor si mentinerea unei evidente foarte stricte a acestora. Printre clientii Unitel se numara: Consiliul Judetean Braila, Lafarge Ciment, Mega Group, OTP Bank, Primaria Sibiu, Unicredit tiriac Bank s.a.

Despre LASTING Software
LASTING Software, parte a grupului de firme LASTING,  este una dintre cele mai inovative companii dezvoltatoare de software din Romania. Una dintre putinele firme romanesti prezente in fiecare dintre editiile topului Deloitte, anul acesta situandu-se pe pozitia 23.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa contactati: 
Ana Fit
PR Representative LASTING Software
ana.fit@ebig.biz
0722.479.156

Alina Babolea
PR Representative LASTING System
alina.babolea@LASTING.ro
0256.201.279

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here