Topul celor mai valoroase branduri din lume

0
172
apple

appleApple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la peste 100 miliarde de dolari, urmat la distanta de Coca-Cola şi Microsoft, potrivit unui top realizat de eurobrand, potrivit caruia cele mai de valoare 10 marci din lume apartin companiilor americane.

Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plaseaza abia locul 11 in topul global, cu o valoare estimata la 43,98 miliarde de dolari.

LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy)  este compania europeana cu cele mai de valoare marci, evaluate la 34,3 miliarde de dolari, pe locul 14 in top, careia ii urmeaza Vodafone, 28,57 miliarde dolari, pe pozitia a 17-a, şi brandurile producatorului de bere ABInBev, cu 28 miliarde de dolari, pe locul 19.

Compania austriaca eurobrand, inregistrata la Viena, este specializata in servicii de consultanta şi evaluare a marcilor şi patentelor.

Top 10 incepe cu Apple, Coca-Cola (59,97 miliarde dolari) şi Microsoft (53,97 miliarde dolari), urmate de IBM (52,63 miliarde dolari), care a facut schimb de locuri cu Google (50,6 miliarde dolari).

Pe locul al şaselea se regaseşte producatorul de tigarete Philip Morris (48,3 miliarde dolari), care a urcat de pe locul 10, urmat de Procter & Gamble (47,14 miliarde dolari) şi McDonalds (45,84 miliarde dolari), in coborare de pe şase.

Topul primelor 10 branduri globale este incheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde dolari), care a avansat de pe pozitia a 11-a, şi operatorul american de telecomunicatii AT&T (44,94 miliarde dolari).

Pepsi a ieşit din top 10, ocupand locul 12, cu o valoare a brandului estimata la 41,56 miliarde dolari.

Apple a inregistrat cea mai abrupta creştere a valorii estimative a brandului, de 43,9%, in timp ce media top 100 indica un avans de 5%. Cea mai abrupta depreciere a valorii brandului a fost inregistrata de HP, minus 28,3%. Samsung, principalul rival al Apple, a inregistrat o creştere de 39,7%, la 23 miliarde dolari, urcand de pe locul 44 pe poztia a 24-a in top.(MEDIAFAX)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here