Tirajele ziarelor au scazut in al doilea trimestru. Publicatiile quality sunt cele mai afectate

0
612
ziare-tiraj

ziare-tirajZiarele romanesti au inregistrat, in perioada aprilie – iunie, scaderi ale tirajelor comparativ cu perioada similara a anului 2011, tabloidele Click! si Libertatea fiind cele mai vandute titluri in timp ce publicatiile quality au fost cele mai afectate de scaderi.

Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers. Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 30.668 de exemplare in aprilie, in scadere comparativ cu perioada similara din 2011, cand inregistra o medie de vanzari de 41.542 de copii. In luna mai, Romania libera a inregistrat o medie de vanzari de 30.416 copii, in scadere fata mai 2011, cand afisa o medie de vanzari de 40.844 de copii. In luna iunie, media de vanzari a cotidianului a fost de 30.251 de copii, in scadere fata de iunie 2011, cand afisa o medie de vanzari de 40.131 de copii.

Pozitia a doua a clasamentului este ocupata de ziarul Adevarul, editat de Adevarul Digital Media. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna aprilie o medie de vanzari de 25.558 de exemplare, in scadere fata de luna aprilie 2011, cand inregistra o medie de vanzari de 42.797 de copii. in luna mai, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 22.370 de exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2011, cand afisa o medie de vanzari de 41.321 de copii. in luna iunie a acestui an, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 22.744 de copii, comparativ cu 37.633 de copii reprezentand media de vanzari in iunie 2011.

in topul ziarelor quality urmeaza, pe locul al treilea, Jurnalul National, editat de Intact Publishing. Astfel, in luna aprilie, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 18.025 de exemplare (32.684 in aprilie 2011), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 19.592 de exemplare (33.891 in mai 2011). Cresterea a continuat si in iunie. in ultima luna a celui de-al doilea trimestru, Jurnalul National a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 22.127 de exemplare (27.133 in iunie 2011).

Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital, ocupa pozitia a patra, in usoara crestere fata de perioada similara a anului trecut. Astfel, daca in aprilie Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari mai mica decat in perioada similara a anului trecut, 15.469 de exemplare, fata de 16.139 in aprilie 2011, in mai a inregistrat o crestere – 17.050 de exemplare (15.676 in mai 2011), iar tendinta s-a pastrat in iunie – 19.405 de exemplare (15.750 in iunie 2011).

in ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna aprilie de 37.929 de exemplare (35.997 in aprilie 2011), cu o medie de 30.154 de exemplare in mai (39.378 in mai 2011) si de 26.605 exemplare in iunie (30.079 in iunie 2011).

Pe acelasi segment, Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut in aprilie o medie de vanzari de 20.320 de copii (25.489 in aprilie 2011), pentru ca in mai cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 21.067 de exemplare (28.612 in mai 2011), iar in iunie, de 19.347 de exemplare (26.877 in iunie 2011).

In categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Digital Media, este lider de vanzari si a raportat, in aprilie, o medie de 145.849 de exemplare (188.603 in aprilie 2011), in mai, de 138.141 de exemplare (176.865 in mai 2011) si in iunie, de 144.179 de exemplare (175.695 in iunie 2011).

Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a scazut comparativ cu perioada similara a anului 2011: o medie de 96.863 de exemplare pe aparitie in aprilie (102.610 in aprilie 2011), de 95.140 de exemplare in mai (109.432 in mai 2011) si de 92.773 de exemplare in iunie (97.250 in iunie 2011).

Tabloidul CanCan, editat de Cancan Media si care si-a incetat recent aparitia in print, a raportat, in aprilie, o medie de vanzari de 30.258 de exemplare (38.759 in aprilie 2011), cu o scadere la 27.294 de exemplare in mai (37.291 in mai 2011) si cu o medie de 29.752 de exemplare vandute pe aparitie in luna iunie (35.833 in iunie 2011).

La capitolul publicatii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie pentru aprilie de 6.853 de exemplare, 7.420 de copii in mai si 8.827 de exemplare in iunie. (MEDIAFAX)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here