Studiu Reveal Marketing Research privind gradul de satisfacție al românilor vis-a-vis de locuința în care trăiesc

0
973

Doar 6 din 10 români la nivel național declară că sunt mulțumiți de locuința în care trăiesc

Un nou studiu național realizat de Reveal Marketing Research a analizat gradul de satisfacție al românilor privind locuința în care trăiesc.

Casele noastre sunt o extensie a ceea ce suntem: ceea ce facem în interiorul zidurilor locuințelor noastre ne modelează starea de spirit, ne afectează productivitatea și ne influențează perspectiva asupra vieții.

În România, conform unui studiu condus de Reveal Marketing Research, 6 din 10 români declară că sunt mulțumiti de spațiul în care locuiesc. Se observă un procent ușor mai ridicat în rândul respondenților cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (71%), a celor cu vârsta peste 55 de ani (67%) și a celor care au construit în ultimii doi ani o casă sau care sunt în proces de construcție a unei case (66%).

Doar 9% dintre respondenți declară că sunt nemulțumiți de spațiul în care locuiesc, în special respondenții cu vârsta între 45 și 54 de ani (12%).

Menținerea căldurii în locuință

Din perspectiva românilor care au participat la acest studiu, top 3 elemente care contribuie la menținerea căldurii în locuință sunt geamurile, izolația și materialele de zidărie.

În ceea ce privește eficiența energetică, 8 din 10 respondenți consideră că materialele de zidărie utilizate la construcție favorizează menținerea căldurii în locuință.

Legătura dintre nivelul de mulțumire față de spațiul de locuire și de materialul de zidărie

Graficul de mai jos ilustrează legătura dintre nivelul de mulțumire pe care românii îl percep în raport cu materialul din care locuința este construită. Astfel, cei mai mulțumiți sunt cei care locuiesc în case construite din BCA ( grad de satisfacție de 69%) și cărămidă (grad de satisfacție de 60%). La polul opus, românii care se declară nemulțumiți sunt cei care locuiesc în case/blocuiri din chirpici și bolțari de beton.

Care sunt fricile românilor?

Dacă ne referim strict la locuințe, atunci principalele riscuri care îi îngrijorează – sau, mai bine, spus, care ne îngrijorează pe noi toți, sunt: costurile de reparatii (55%), factura la curent electric (54%) și costurile de întreținere (54%).

Elementele care definesc mulțumirea față de locuința actuală sunt în strânsă legătură cu materialul de zidărie din care este construită în principal casa sau blocul. Un alt aspect care trebuie luat în considerare este relația dintre materialul de zidărie al casei și gradul de mulțumire față de facturile lunare la încălzire.

Se observă un procent ușor mai mare în rândul respondenților a căror locuință are ca material principal de zidărie BCA-ul atunci când raportându-ne la iarna trecută, evaluăm gradul de mulțumire vis a vis de valoarea medie a facturii lunare pentru încălzire.

 

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

***

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural), 820 interviuri. Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere:

pagina Reveal: https://reveal.ro/.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here