Studiu: Employer branding și social media în HR, România

0
517

My HR Lab: Majoritatea profesioniștilor de resurse umane utilizează zilnic social media pentru acțiunile de HR

LinkedIn rămâne cea mai folosită platformă de social media de catre profesionistii din domeniul resurselor umane

Paginile de cariera ale companiilor au devenit un instrument important de promovare a imaginii de angajator

Cele mai multe companii își promoveaza imaginea de angajator pe canalele de social media

 

  • 70% dintre oamenii de HR din Romania utilizează zilnic social media atunci când recrutează sau promovează imaginea de angajator a companiei din care fac parte;
  • Cei mai mulți folosesc social media pentru a posta anunțuri de recrutare (75%) și pentru a căuta și aborda candidați (60%);
  • Profesioniștii activi în domeniul resurselor umane folosesc în general LinkedIn pentru a desfășura acțiuni HR;
  • 45% dintre oamenii de HR din Romania utilizează social media pentru a recruta diferite tipuri de candidați;
  • Atunci când recrutează entry level și juniori, oamenii de HR consideră că cea mai bună metodă pe care o pot utiliza este mediul academic, în special asociațiile studențești (71%);
  • Companiile pentru care lucrează cei care au participat la studiul My HR Lab sunt în mare parte prezente pe LinkedIn și Facebook. Peste 35% utilizează de asemenea Instagram și YouTube.

 

Majoritatea oamenilor de resurse umane (70%), angajați în companiile din România, utilizează zilnic social media pentru a acțiunile de HR, rezultă în urma unui studiu realizat în perioada Noiembrie – Decembrie 2023 de către compania de consultanța în resurse umane My HR Lab.

Cei mai mulți oameni de HR folosesc social media pentru a posta anunțuri de recrutare (75%) și pentru a căuta și aborda candidați (60%). Aproximativ 50% utilizează canalele online de socializare pentru a promova imaginea de angajator a companiei pentru care lucrează.

În jur de 45% dintre respondenți utilizează social media pentru a recruta candidați cu diverse niveluri de experiență, 25% folosesc canalele de social media pentru a recruta entry-level/ juniori, iar 25% recrutează prin intermediul rețelelor de socializare persoane specialiste.

Atunci când recrutează candidați entry-level și juniori și promovează imaginea de angajator către aceștia, oamenii de HR consideră că cea mai bună metodă pe care o pot utiliza este mediul academic, în special asociațiile studențești (71%). Alte canale pe care le utilizează pentru a atrage interesul candidaților entry- -level și juniori sunt târgurile de joburi și LinkedIn.

Pentru a recruta seniori și manageri și a le promova imaginea de angajator, 82% dintre respondenți consideră că LinkedIn este cel mai potrivit canal. Alte opțiuni utilizate de profesioniștii HR pentru a atrage interesul candidaților cu un nivel mare de experiență sunt recomandările și agențiile de recrutare.

Pentru promovarea imaginii de angajator prin intermediul rețelelor de social media sunt desemnate mai multe departamente în peste jumătate dintre companii. În 20% dintre organizații, promovarea imaginii de angajator este responsabilitatea exclusivă a departamentului de HR.

Beatrice Galatanu – Owner & Trainer My HR Lab: ,,Până nu demult, promovarea imaginii de angajator era doar în responsabilitatea profesioniștilor în HR. Și ne bucurăm să vedem că tot mai multe companii au îmbrățișat conceptul de ambasadori de brand (employee advocacy), încurajând astfel implicarea tuturor colegilor din departamente precum marketing, comunicare internă, PR, sales sau chiar membrii boardului în promovarea imaginii de angajator. Această abordare reflectă nu doar o schimbare binevenită în strategiile de recrutare, dar și un efort comun de a arăta mai autentic cultura organizațională a companiei și cine sunt oamenii din spatele unui nume de brand.”

Companiile pentru care lucrează cei care au participat la studiul My HR Lab sunt în mare parte prezente pe LinkedIn și Facebook. Peste 35% utilizează de asemenea Instagram și YouTube, canale care au crescut în popularitate în ultimii ani. Pe platformele de social media unde sunt prezente, jumatate dintre companii își promovează ambele imagini, atat pe cea comercială, cât si pe cea de angajator, în timp ce 26% dintre ele promovează online doar imaginea de angajator.

La realizarea studiului au participat 121 de oameni implicați în procesele de resurse umane din peste 100 de companii din România, companii care au între minim 10 angajați și până la peste 10,000 de angajați. 40% sunt specialiști (3-7 ani de experiență), 35% sunt seniori (peste 7 ani) & 25% sunt juniori (1-3 ani de experiență). 33% recrutează pentru companii active în industria IT&C, 9% pentru sectorul Serviciilor Profesionale, 8% pentru industria Auto, 8% pentru Retail & DIY, 7% pentru sectorul Financiar – Bancar, 7% lucrează pentru sectorul Medical & Farma, 5% pentru segmentul Construcții. Aproximativ 68% dintre respondenți lucrează în București, 10% în Cluj Napoca, 4% în Iași, 4% în Timișoara, 4% în Brașov și 10% în orașe precum Ploiești, Sibiu, Oradea sau Târgu Mureș.

Pentru informații suplimentare contactați:
Mihaela Roșu              

Head of Marketing & Consultancy

 

Phone: +40 739 169 666

Email: [email protected]

 

 

Despre noi:

My HR Lab este un business românesc ‘’out of the box’’ lansat în 2015, care oferă workshop-uri de HR interactive și consultanță HR creativă. În cei nouă ani de activitate, peste 3000 de specialiști HR și manageri din aproximativ 270 de companii prezente în România au învățat împreună cu My HR Lab cum să construiască strategii mai creative și mai eficiente de employer branding, candidate experience și onboarding.   

Mai multe informații despre My HR Lab aici: www.myhrlab.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here