Specialist Marketing Online

0
492

Ca răspuns la nevoia din piață, Formula4 introduce meseria de „Specialist marketing online” în nomenclatorul de ocupații

 

Într-un context post-pandemic, în care procesul de digitalizare din cadrul companiilor s-a accelerat, cu o piață încă slab reglementată în ceea ce privește activitățile de marketing online, o companie privată de training aduce schimbări semnificative și necesare pentru domeniul digital.

 

Urmărind evoluția pieței din ultimii ani, un studiu estimează că piața globală de publicitate va atinge 850 de miliarde de dolari în acest an, din care zona de digital va ocupa 73%. Pe plan local, este așteptată o creștere a pieței de 7,4% față de anul trecut, cu 12% creștere în digital. În România, digitalul reprezintă 35% din totalul pieței, cu perspective de creștere anuală de peste 8-10%. Estimările sunt cu atât mai remarcabile cu cât nu includ rezultate coloșilor Google & Facebook, care nu raportează cifre exacte pentru România.

 

Cifrele de mai sus, alături de miile de joburi de specialiști în marketing online (și alte derivate ale acestei meserii) scoase la concurs anual, susțin necesitatea reglementării pieței de digital din țara noastră. Un prim pas a fost introducerea meseriei de Specialist marketing online (cod COR 243105), printr-un demers inițiat și susținut de Formula4, care a lucrat la argumentarea nevoii și realizarea documentației necesare pentru introducerea în Nomenclator a noii ocupații.

 

Formula4 a depus toate eforturile pentru a soluționa o nevoie din piață, și anume aceea de a face pașii necesari pentru ca cererea – reprezentată de digitalizarea accelerată a industriilor și nevoia tot mai stringentă de specialiști – și oferta de specialiști de marketing online, să fie congruente și echilibrate. Obiectivul Formula4 a fost, încă de la înființare, acela de a forma o nouă generație de specialiști de marketing online.

 

“A fost un efort susținut, vreme de mai bine de doi ani, ce a presupus alocarea de resurse și energie în a găsi cea mai bună formulă, susținută de o argumentație solidă, pentru a introduce în Nomenclator meseria de specialist de marketing online. Am avut alături un partener de încredere, R&R Partners Bucharest, care ne-a ajutat în ceea ce privește procedura legală și căruia îi mulțumim. Credem că acest demers va duce la creșterea interesului pentru domeniul digital a absolvenților de universități și master cu profil de marketing și comunicare și că va încuraja, totodată, reconversia profesională a specialiștilor de comunicare tradițională înspre canalele digitale, atât de întâlnită în contextul actual de piață.

 

Ne confruntăm cu o cerere imensă de specialiști de digital, dar în același timp nicio instituție acreditată din țara noastră nu formează exclusiv această categorie de specialiști. Un simplu search pe motoarele de căutare joburi după cuvinte-cheie din sfera specialistului de marketing online sau digital generează câteva sute, chiar mii de rezultate. Cu toate acestea, angajatorii, atunci când au nevoie de resurse specifice pentru zona digitală, realizează că nu îi pot angaja pentru meseria pe care o prestează și este necesar să apeleze la alte titulaturi. Ne confruntam până acum, așadar, cu un paradox, iar în lipsa recunoașterii oficiale a acestei meserii, practic nu se putea închide gap-ul din piață.

 

La acest moment căutăm soluții și ne concentrăm eforturile pentru ca, în cel mai scurt timp, să obținem acreditarea și recunoașterea diplomei de absolvire a cursurilor Formula4, care să poată acorda absolvenților noștri posibilitatea de a ocupa meseria de specialist marketing online. Și le oferim totodată multora dintre ei o oportunitate în cadrul ecosistemului Dare Digital sau prin partenerii noștri, de a pune în practică informațiile acumulate, sub forma unor programe de internship.”, ne spune Ciprian Susanu, fondator Formula4 & Dare Digital.

 

“Ne-am bucurat să acceptăm provocarea și să fim parte la un proces de introducere în Nomenclator a unei noi meserii, demers atât de necesar în legiferarea în domeniul marketingului. Am înțeles nevoia reală din piață și dorința partenerului nostru, am investigat legislația în domeniu, inclusiv la nivel european și am reușit astfel să punem cap la cap documentația necesară.

 

Pentru că nicio reușită nu este lipsită de urcușuri și coborâșuri, am întâmpinat, la rândul nostru, diverse obstacole, inclusiv abrogarea procedurii din 2002 privind actualizarea nomenclatorului COR și intrarea în vigoare a procedurii din 2022 de actualizare a Clasificării ocupațiilor din România, chiar la mijlocul procesului de lucru. Cu toate acestea, avem certitudinea că acest demers va aduce o schimbare în bine a pieței de marketing digital din țara noastră”, declară Ruxandra Vișoiu, Attorney at law, R&R Partners Bucharest.

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here