Singura institutie publica unde evaluarea pentru finantare se face electronic

0
150

Programele de finantare de la bugetul de stat au ca obiectiv sprijinirea operatorilor economici, societati comerciale si societati cooperative, prin facilitarea accesului la finantare, în scopul îmbunatatirii performantelor economice si tehnice ale operatorilor economici, urmarind adaptarea la cerintele determinate de statutul României ca stat membru al Uniunii Europene, prin cresterea nivelului de competitivitate, crearea si mentinerea locurilor de munca.

Incepand cu anul 2013, Departamentul pentru IMM, Mediul de Afaceri si Turism a implementat un sistem electronic de evaluare cu acordare de punctaj in functie de chei de interes ale statului roman, sistem unic in Romania in cadrul institutiilor care gestioneaza ajutoare de minimis. Acest mod transparent si obiectiv in procesul de evaluare a planurilor de afaceri si a planurilor de investitii are numai beneficii, ne declara domnul Adrian Panait, Director General in cadrul Departamentului.

In primul rand aplicantul afla in timp real punctajul pe care il atribuie aplicatia planului sau completat electronic pe site-ul institutiei noastre, iar cheile noastre de interes sunt: crearea si pastrarea de noi locuri de munca, tranzitia de la scoala la viata activa a absolventilor, integrarea pe piata muncii a somerilor indemnizati sau a persoanelor defavorizate social, investitiile in tehnologii noi si inovative, promovarea componentei de export in randul IMM-urilor, digitalizarea, etc. Pe de alta parte, spune domnul Director General, am renuntat la cerintele obligatorii de depunere a documentelor in format tiparit, iar acele teancuri de dosare obtinute cu greu de intreprinderi de la tot felul de institutii publice au fost inlocuite cu formatul digital, scanat si incarcat in aplicatia electronica de inscriere, in asa fel incat aplicantul sa castige timp! Avem toate parghiile digitale sa permitem aplicantilor inscrierea de oriunde exista conexiune internet, iar faptul ca acesta reduce din drumurile pe care era obligat sa le faca un IMM la autoritatile publice pentru obtinerea de atesate fiscale, certificari, autorizari, pentru noi reprezinta o prioritate.

Intreprinzatorul trebuie lasat sa desfasoare activitatile care ii aduc plus-valoare, nu sa fie purtat pe drumuri intre institutii de stat pentru documente! Aceste documente le putem obtine interministerial prin alte cai, cum sunt protocoalele de colaborare intre institutii sau grupuri comune de lucru. De ce sa ii solicit antreprenorului un certificat constatator in original de exemplu, cand pot avea acces la baza de date a Registrului Comertului si il pot verifica singur? Astfel de bune practici ar trebui adoptate de catre cat mai multe institutii publice, pentru ca noi, functionarii publici, suntem platiti din contributiile IMM-urilor si nu invers!, a declarat in finalul discutiei domnul Adrian Panait.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here