Retrospectiva evenimentului SCENARTelier / 3-5 iulie 2012, Bucuresti

0
193

In perioada 3 – 5 iulie 2012, Teatrul National de Opereta „Ion Dacian” si Accademia Teatro alla Scala din Milano au organizat la Bucuresti evenimentul SCENARTelier – ateliere si lectii deschise despre meseriile specifice artelor spectacolului, desfasurat in cadrul proiectului Sprijin pentru competente in artele spectacolului din Romania – SCENART. Atelierele si lectiile deschise, care au avut o durata cumulata de 48 de ore, au reunit 240 de persoane interesate de domeniul artelor spectacolului si de meseriile specifice acestuia.

SCENARTelier face parte din etapa finala a proiectului – A4 – Promovarea flexicuritatii pentru meserii cu ciclu de activitate redus din domeniul artelor spectacolului, in special pentru
asigurarea imbatranirii active (februarie – septembrie 2012) – si a avut ca scop evidentierea problematicii reconversiei profesionale si a adaptabilitatii pe piata muncii prin promovarea si diseminarea concluziilor studiului rezultat in etapa aflata in derulare a proiectului.

Evenimentul a debutat cu o conferinta de presa in cadrul careia reprezentanti ai echipelor de proiect din partea Teatrului National de Opereta „Ion Dacian” si Accademia Teatro alla Scala au prezentat detalii referitoare la etapa finala a proiectului, aflata in derulare, precum si informatii despre evenimentele din cadrul SCENARTelier.

Pe parcursul celei dintai zile de desfasurare, echipa de formatori romani, compusa din profesionisti ai Teatrului National de Opereta „Ion Dacian” si din liber-profesionisti de succes din domeniul artelor spectacolului din Romania, a sustinut o serie de 14 ateliere interactive aferente meseriilor specifice pentru care au fost organizate cursuri de formare profesionala in cadrul proiectului:

–    Producator delegat pentru teatru – formatori romani: Razvan Ioan Dinca si Ofelia Stanciu

–    Manager proiect – formator roman: Alina Moldovan

–    Organizator spectacole – formatori romani: Ludmila Patlanjoglu si Cristina Nichimis

–    Asistent regizor artistic – formator roman: Raluca Popa

–    Maestru de lumini – formator roman: Daniel Klinger

–    Electrician iluminare scena – formatori romani: Cristian Stalpeanu si Florin Costache

–    Maestru de sunet – formator roman: Marius Mitrofan

–    Regizor scena – formator roman: Sorin Ciuca

–    Manuitor montator decor – formatori romani: Lucian Ghimisi si Serban Tomescu

–    Recuziter – formatori romani: George Calin si Raluca Popa

–    Machior spectacole – formator roman: Mariana Socolovschi

–    Croitor confectioner costume teatru – formator roman: Ovidiu Huminiuc

–    Costumier – formatori romani: Ofelia Stanciu si Silvia Sohterus

–    Designer video – formator roman: Andreea Ciolacu

De asemenea, pe toata durata evenimentului, au avut loc cinci lectii deschise sustinute de profesionisti din partea Accademia Teatro alla Scala, formatori in etapele anterioare ale proiectului, care au oferit demonstratii complexe specifice meseriilor lor: Andrea Minetto (formator curs organizator spectacole) – Structurile organizationale si dinamica relatiilor in cadrul unui proiect
cultural; Angelo Linzalata (scenograf si light designer) – Light design-ul – o perspectiva din punct de vedere tehnico–artistic; Christian van Goethem (formator curs manuitor montator decor) –
Sanatate si Securitate in Munca; Stefano Barzan (formator curs maestru de sunet) – Sound design-ul – o perspectiva din punct de vedere tehnico–artistic; Vinicio Bordin (formator curs designer video) – Tehnici de video-proiectie pe scena.

Ultima zi a evenimentului a prilejuit organizarea unei mese rotunde pentru Promovarea flexicuritatii, reconversiei si recalificarii profesionale in artele spectacolului din Romania, care a inclus atat prezentarea raportului SCENART din etapa finala a proiectului, cat si o dezbatere pe tema reconversiei profesionale destinata identificarii factorilor si elementelor decizionale care
influenteaza evolutia domeniului artelor spectacolului. La dezbatere au luat parte atat echipele participante la studiul de cercetare, cat si reprezentanti ai autoritatilor publice (Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Organismul Intermediar pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – ANOFM) si directori generali ai teatrelor implicate in proiect si ai altor institutii teatrale din tara.

Pentru informatii suplimentare, va rugam sa accesati pagina oficiala a proiectului – www.scenart.ro – sau sa ne contactati pe adresa de email contact@scenart.ro sau la numarul de telefon 0758.111.270 – persoana de contact: Cristina Nichimis, Directia de Implementare SCENART.

Proiectul Sprijin pentru competente in artele spectacolului din Romania – SCENART este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeste in oameni!” si se desfasoara pe o perioada de trei ani – de la 1 octombrie 2009 pana la 30 septembrie 2012. Acesta este primul proiect strategic din Romania dedicat dezvoltarii si imbunatatirii competentelor profesionistilor care lucreaza sau intentioneaza sa lucreze in domeniul artelor spectacolului. Astfel, acest proiect vine sa suplineasca o lipsa importanta din mediul educational si de pe piata muncii din Romania, fiind dedicat dezvoltarii unor profesii specifice domeniului care sunt putin sau deloc reprezentate in programele de studiu existente.

Echipa manageriala a Teatrului National de Opereta „Ion Dacian” – institutie beneficiara:
Manager proiect: Razvan Ioan Dinca
Manager financiar: Georgeta Petrescu
Expert comunicare: Alina Moldovan
Expert monitorizare: Ofelia Stanciu

Consilier juridic: Ioan Parlea

Asistent de proiect: Laura Sterian

Echipa de proiect a Teatrului National de Opereta „Ion Dacian” – institutie beneficiara:

Coordonator training extern: George Ivascu

Asistent coordonator training: George Calin

Expert organizare formare: Andreea Ciolacu

Asistent coordonator training extern: Iulia Florescu

Echipa de proiect a Accademiei Teatro alla Scala – partener transnational:

Presedinte: Luisa Vinci

Desk officer: Nadia Nigris

Reprezentant pe tara: Umberto Bellodi

Manager de proiect: Dianella Chiodi

Asistent manager de proiect: Antonella Cagnano

Expert training: Marija Kuhtic

Expert training: Marco Yari Pasotti

Manager financiar: Maurizio Noris Chiorda

Asistent directie: Federica Breveglieri

Responsabil comunicare: Paola Bisi

TNO „ION DACIAN” este o institutie publica de cultura finantata de Ministerul Culturii si Patrimoniului National

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here