„Noi nu vindem produse, ci solutii de securitate“ – declara Emil Stefan, directorul companiei Diafan si al magazinului online www.automatizaripentruporti.ro

0
162
emil-stefan

emil-stefanUna dintre problemele cele mai sensibile ale lumii in care traim o reprezinta siguranta: atat in lumea afacerilor, cat si in viata privata. Business Adviser a discutat despre acest subiect cu un specialist recunoscut, Emil Stefan, directorul companiei Diafan SRL din Alba Iulia.

 

Un produs foarte interesant este supravegherea GPS a flotelor auto. Securitatea reprezinta un aspect foarte important in orice activitate. Este o problema de tehnologie? Cum va raportati dumneavoastra, ca firma, la aceasta realitate?

Activitatea noastra are la baza o parte din conceptul de securitate. Diafan percepe securitatea prin prisma securitatii imobilului, in special prin alarmele instalate in casa, combinate cu supravegherea perimetrala a terenului si cu supravegherea video. Camerele video instalate inregistreaza schimbarea intensitatii numarului de pixeli, asta inseamna ca inregistreaza miscarea chiar si atunci cand se aprinde sau stinge lumina. Dar sistemele noastre nu se rezuma la atat. Se poate monitoriza, de asemenea, si accesul in cladire: printr-un card si un cod aferent se capteaza informatia, putandu-se face chiar si un serviciu de pontaj, prin inregistrarea timpului petrecut de un angajat la locul de munca. O alta latura pe care o acoperim este securitatea parcului auto, care se face prin intermediul monitorizarii GPRS, cu un dispozitiv atasat masinii. Acesta transmite semnal printr-o antena GPS la un server aflat la Diafan. Prin aceasta optiune exista si posibilitatea realizarii unor foi de parcurs si grafice dinamice de distanta si de viteza.

Sistemul de securitate se poate folosi si in interiorul unei organizatii, pentru supravegherea activitatii angajatilor?

Din pacate, nu traim intr-o lume ideala. Factorul uman este, adesea, cel mai imprevizibil intr-o afacere. De aceea e bine sa ai control asupra afacerii pe care o conduci si prin supravegherea activitatii angajatilor. Un calcul arata ca o ora de munca pierduta pe zi pe angajat (presupunem ca lucreaza 5 zile pe saptamana, iar ora e evaluata la 70.000 de lei) inseamna o pierdere pentru angajator de doua milioane de lei pe luna. Iar masinile care deservesc firma nu sunt doar mijloace de transport, ci si instrumente producatoare de bani. Sa ne gandim, de pilda, la cazul in care un angajat mai face un drum in plus, in afara rutei programate, sau pretinde ca a fost blocat in trafic si e platit apoi cu ore suplimentare (nu mai vorbim de faptul ca masina, ca atare, ar mai putea face inca un drum in acest timp). in perioada normala de amortizare, de 5 ani, o masina – o Dacie, sa zicem – are un cost de 6.000 de lei/km, in medie. Va dati seama de amploare a costurilor suplimentare inregistrate din cauza factorului uman. „Am inceput cu doua alarme auto si una de imobil“

Sunt multi agenti economici care constientizeaza aceste riscuri si care aleg sa investeasca in sisteme de securitate performante?

Realizam, in medie, cate patru lucrari pe zi cu ajutorul echipei cu care lucrez, niste oameni deosebiti, devotati. Chiar vreau sa insist asupra acestui aspect: oamenii fac afacerea. Totul consta in omul de langa tine. Oricat ai fi tu de bun ca manager, daca cel care face instalarea nu lucreaza la acelasi nivel, e fara rost. Lucram cu programare, de obicei programarea se face cu o saptamana inainte, in functie de amploarea lucrarilor, pentru ca se mai pot ivi si anumite amanari – fie ca nu s-a intarit betonul, fie ca a plouat etc. De aceea organizarea e foarte importanta in aceasta afacere.

Cum ati ajuns sa faceti acest gen de afacere?

Am inceput cu doua alarme auto si una de imobil si cinci firme din Bucuresti. Apoi, intr-un an, am trecut la urmatorul pas in afacere. Prin ’96, am introdus primii angajati in schema. Am muncit foarte mult la inceput, cu promovarea care era pe atunci; a fost un pionierat de business – cu fluturasi si alte cai disponibile la inceputul capitalismului… Acum avem cea mai mare reclama outdoor din Alba Iulia. Am mers pe crearea de imagine, dar cea mai buna promovare este totusi lucrul bine facut, pentru ca, intr-un oras mic, stirile circula repede. Putem vorbi de o strategie a recomandarii: toata lumea intreaba in stanga si-n dreapta inainte de a face o achizitie. Am reusit sa ne promovam serviciile cu multa munca si seriozitate. Avem lucrari chiar si in afara orasului, la Deva, Hunedoara, Cluj, Medias, Sibiu – am ajuns sa le onoram prin aceste recomandari de care vorbeam, si la un moment dat lucrurile merg de la sine. Oferim garantie de la 1 an pana la 3 ani, bineinteles si in functie de furnizorii care ne asigura echipamentele. Media de utilizare este de 3 ani, iar defectiunile sunt intr-o marja de 1%, factorii care determina defectiunile fiind in mare parte conditiile atmosferice. Vad ca ati fost sunat de un client acum care v-a cerut sfatul in privinta unei probleme legate de sistemul de alarma instalat de Diafan. Intr-adevar, in general, numerele de contact sunt numerele mele personale de telefon. Exista intotdeauna si un numar direct, unde clientul se poate adresa pentru orice problema. Unii oameni sunt obisnuiti cu alte experiente neplacute, cand nu au rezolvat nimic – fie pentru ca nu i-a bagat nimeni in seama, fie poate de rusine ca nu au priceput, fie ca e deja trecut de ora 19.00 si nu indraznesc sa deranjeze. Ideea este ca omul are o problema la un moment dat si are nevoie de o rezolvare in acel moment, iar o amanare nu-i aduce decat un disconfort. Pana la urma, aceasta este cea mai buna reclama, pentru ca omul respectiv poate fi un viitor client – acum are o alimentara, dar peste un an poate va avea un supermarket.

Care sunt cele mai grele aspecte in aceasta afacere?

Supravegherile video sunt cel mai dificil de realizat, sunt consumatoare de resurse umane: uneori am instalat sisteme de supraveghere pe o suprafata de 4.000 mp intr-o hala cu 30 de incaperi in doua-trei zile, cu patru oameni. Dar ceea ce trebuie sa intelegeti e ca noi nu vindem produse, facem consultanta, care e mai putin legata de vanzarea propriu-zisa, dar sunt multe elemente de care trebuie sa tii cont si nu sunt de neglijat cerintele si costurile in care trebuie sa te incadrezi. Am clienti care vor, de pilda, sa vada in acelasi timp toata parcarea, masina, numarul de la masina si chiar si omul care intra intr-un perimetru. Datoria mea e sa vad ce vor, sa identific nevoile: poate vrea sa-si protejeze bunurile sau poate vrea sa-si verifice angajatii.

www.automatizaripentruporti.ro
www.diafan.ro
Alba Iulia, str. Traian nr.11 Jud. Alba
Tel./fax:
0258-818764, 0258-818765
0358-401155, 0358-401144 
diafan@diafan.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here