Microsoft și Grupul BMW lansează Open Manufacturing Platform

0
716

Companiile colaborează într-o nouă inițiativă de stimulare a dezvoltării soluțiilor industriale deschise IoT și contribuie la dezvoltarea unei comunități pentru a construi viitoare soluții Industry 4.0

 

 

București, 04.04.2019

 

Săptămâna aceasta, la Hannover Messe, Microsoft Corp. și Grupul BMW au anunțat o nouă inițiativă dedicată comunității prin care și-au propus să furnizeze inovații mai rapide și mai rentabile în sectorul de producție. În prezent, producția și profitabilitatea pot fi îngreunate de sisteme complexe de proprietate care generează depozite de date și productivitate scăzută.

Open Manufacturing Platform (OMP) este o platformă concepută pentru a elimina aceste bariere prin crearea unui cadru tehnologic deschis care poate fi aplicat mai multor industrii. Această inițiativă va sprijini dezvoltarea de soluții de producție inteligente, care vor fi distribuite de participanții OMP în sectoarele auto și de producție mai vaste. Scopul este acela de a accelera în mod semnificativ viitoarele dezvoltări industriale IoT, de a crește eficacitatea și de a stimula eficiența producției, abordând în același timp provocări industriale care apar în mod frecvent.

 

OMP este creată pe platforma cloud IoT industrială Microsoft Azure și le oferă membrilor comunității o arhitectură de referință cu componente open source bazate pe standarde industriale deschise și pe un model de date deschis. Pe lângă facilitarea colaborării, această platformă este concepută pentru a debloca și standardiza modele de date care permit analize și scenarii de învățare automată – date care au fost gestionate în mod tradițional în sistemele brevetate. Folosind cazuri de utilizare industrială și cod eșantion, membrii comunității și alți parteneri vor putea să-și dezvolte propriile servicii și soluții, păstrând în același timp controlul asupra datelor lor.

 

„Microsoft își unește forțele cu Grupul BMW pentru a transforma eficiența producției digitale în industrie”, a declarat Scott Guthrie, vicepreședinte executiv, Microsoft Cloud + AI Group. „Angajamentul pe care ni l-am asumat, acela de a construi o comunitate deschisă, va crea noi oportunități de colaborare pe întreg lanțul valoric de producție”.

 

Cu peste 3.000 de dispozitive, roboți și sisteme autonome de transport conectate la platforma IoT BMW Group, construită pe baza capabilităților cloud, IoT și AI ale Microsoft Azure, BMW Group intenționează să aducă în comunitatea OMP cazuri de utilizare inițiale relevante. Un exemplu este utilizarea de către companie a platformei IoT pentru a doua generație a sistemelor sale de transport autonome în fabrica BMW Group din Regensburg, Germania, una dintre cele 30 de unități de producție și montaj ale BMW Group din întreaga lume. Acest caz de utilizare a permis BMW Group să-și simplifice foarte mult procesele logistice prin coordonarea centrală a sistemului de transport, creând o eficiență sporită a logisticii. În viitor, acest caz împreună cu alte cazuri de utilizare – cum ar fi buclele de feedback digitale, managementul lanțului de aprovizionare digitală și întreținerea predictivă – vor fi disponibile și, mai mult, vor fi dezvoltate în continuare în cadrul comunității OMP.

„O sarcină complexă cum este realizarea de produse premium individualizate necesită soluții IT și software inovatoare”, a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, Producție. „Interconectarea unităților și sistemelor de producție, precum și integrarea sigură a partenerilor și furnizorilor sunt deosebit de importante. Ne bazăm pe cloud din 2016 și dezvoltăm în mod constant noi abordări. Prin Open Manufacturing Platform ne dorim să punem soluțiile noastre la dispoziția altor companii și să le exploatăm împreună potențialul, pentru a ne consolida o poziție puternică și de lungă durată pe piață.”

 

OMP reprezintă următorul pas în dezvoltarea parteneriatului tehnologic de lungă durată dintre BMW Group și Microsoft și angajamentului reciproc față de inovație și crearea de oportunități în industrie. Prin intermediul OMP, membrii comunității vor avea oportunități mai mari de a descoperi potențialul datelor lor, permițându-le să construiască și să integreze soluțiile industriale mai rapid și mai sigur și, la rândul lor, să beneficieze de contribuția și învățarea de la alte organizații.

 

OMP va fi concepută pentru a răspunde provocărilor industriale obișnuite, cum ar fi conectivitatea mașinilor și integrarea locală a sistemelor. Acest lucru va facilita reutilizarea soluțiilor software între producătorii de echipamente originale, furnizori și alți parteneri, reducând în mod semnificativ costurile de implementare. De exemplu, OMP va beneficia de un standard robotic bazat pe ROS pentru sistemele de transport autonome pentru producție și logistică, disponibil pentru toți. OMP va fi compatibilă cu arhitectura de referință Industry 4.0 existentă, utilizând standardul de interoperabilitate industrială OPC UA.

 

„Aceasta este o veste foarte bună pentru industria de producție”, a spus Stefan Hoppe, președinte și director executiv, OPC Foundation. „Utilizarea standardelor industriale internaționale deschise, cum ar fi OPC UA în comunitatea OMP, le permite producătorilor, constructorilor de mașini și furnizorilor să integreze echipamentele și sistemele existente în mod eficient și sigur. Companiile au promovat multă vreme ecosisteme de proprietate, închise – angajamentul OMP de a deschide orizontul dezvoltării va contura producția viitorului.”

 

Platforma de bază va continua să evolueze de-a lungul timpului alături de cerințele de producție, pentru a integra noi inovații, inclusiv zone de analiză, inteligență artificială și bucle de feedback digitale.

 

În prezent, comunitatea OMP se extinde prin recrutarea de parteneri. Comitetul consultativ al OMP va funcționa până la sfârșitul anului 2019 cu o serie inițială de patru până la șase parteneri și un număr de cel puțin 15 cazuri de utilizare care să fie lansate în medii de producție selectate. Cei doi parteneri inițiali, Microsoft și BMW Group, încurajează și alți producători și furnizori, inclusiv companii din afara industriei auto, să se alăture comunității.

 

 

 

 

 

 

Despre Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) facilitează transformarea digitală într-o eră guvernată de servicii cloud și soluții edge inteligente. Misiunea companiei este aceea de a permite fiecărei persoane și fiecărei organizații de pe planetă să îşi atingă pe deplin potențialul.

 

 

 

Despre BMW Group

 

Datorită celor patru mărci ale sale, BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. Rețeaua de producție BMW Group cuprinde 30 de facilități de producţie şi asamblare în 14 ţări; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.

 

În 2018, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2.490.000 de automobile și peste 165.000 de motociclete. În anul fiscal 2018, profitul brut a fost de 9,815 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 97,480 miliarde de euro. La 31 decembrie 2018, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 134.682 de angajaţi.

 

Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.

 

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupView

Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bmw

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here