Mercedes-Benz dezvaluie ceea ce urmeza sa devina legenda

0
225
Mercedes-Benz

Mercedes-BenzMercedes-Benz SLS AMG – clasicul zilei de maine – disponibil in Romania. Noul ‘Gullwing’ de la Mercedes-Benz este disponibil pe piata din Romania incepand cu luna aprilie 2010

Pe aripile legendei: Mercedes-Benz SLS AMG intruchipeaza un amestec desavarsit al fascinatiei cu cea mai inalta inovatie in domeniul tehnologiei auto
Noul Mercedes-Benz SLS AMG etaleaza un design purist caracteristic, o dinamica superioara si un nivel legendar de siguranta si functionalitate
Un super automobil sport, care ofera sinteza ideala a inovatiilor dezvoltate de Mercedes-Benz si AMG

Disponibil in Romania la un pret de baza incepand cu 149.000 euro, fara TVA
Bucuresti –  Mercedes-Benz Romania a lansat oficial pe piata autohtona noul model SLS AMG, un super automobil sport, care intruchipeaza un amestec desavarsit al fascinatiei auto si tehnologiei de varf. Prin intermediul noului SLS AMG, Mercedes-Benz a dezvaluit ceea ce urmeaza sa devina legenda – un clasic al zilei de maine.
Stilul, eleganta si dinamica superioara reprezinta caracteristicile imbinate de noul automobil care indeplineste pe deplin toate asteptarile siglei Mercedes, prin aspectul practic si siguranta optima. in esenta, noul ‘Gullwing’ ofera sinteza ideala a inovatiilor dezvoltate de Mercedes-Benz si AMG: fara emblema AMG nu ar fi una dintre cele mai competitive masini sport iar fara sigla Mercedes-Benz nu ar da expresie traditiei acestui brand.
,,Prin intermediul noului model, Mercedes-Benz SLS AMG, toti cei care si-au manifestat pasiunea pentru automobilele cu adevarat uimitoare, au posibilitatea sa descopere o legenda care le va aprinde cu siguranta imaginatia. Mercedes-Benz a raspuns intotdeauna la intrebarea „Cum arata masinile viitorului?”, iar acum, in 2010, traditia intalneste inovatia, pentru a prezenta un model care se incadreaza perfect in noua era a automobilelor. Fascinatia este cea care da nastere pasiunilor, iar acestea, la randul lor, trebuie intretinute. Mercedes-Benz SLS AMG confirma acest lucru, reprezentand o aparitie remarcabila pe piata automobilelor premium,” a precizat Michael Grewe, CEO si Presedinte al Mercedes-Benz Romania.   
Noul model de la Mercedes-Benz si AMG reprezinta o propunere ispititoare cu pachetul sau tehnologic fara rival: caroseria din aluminiu, cu usi gullwing, motor AMG 6,3-litri V8, amplasat central cǎtre puntea fatǎ, care dezvolta o putere de varf de 420 kW/ 571 CP, cuplu de 650 Nm si lubrifiere cu carter sec, transmisie cu ambreiaj dublu, cu sapte trepte de viteza in configuratie transaxiala, suspensie sport cu brate de suspensie duble din aluminiu si o greutate a automobilului de 1620 kilograme, in baza standardului DIN – aceasta combinatie superlativa garanteaza cea mai buna dinamica de conducere. Distributia ideala a greutatii fata/spate 47/53 % si centrul de greutate coborat al autovehiculului reprezinta o dovada a conceptului fara compromisuri de automobil sport. SLS AMG accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde, inainte de a ajunge la viteza de varf de 317 km/h (limitata electronic). Consumul de combustibil de 13,2 litri pe 100 kilometri (combinat) il face deosebit de competitiv.
Design: purist, distinct si pasional
Stilizarea distincta a noului Mercedes-Benz SLS AMG cucereste prin calitatile sale sportive remarcabile si reinterpreteaza linii care iti taie respiratia, provenite de la Mercedes-Benz 300 SL – una dintre reprezentantele de seama ale marcii Mercedes-Benz. Cu designul sau purist, noul SLS AMG reflecta filosofia ingineriei contemporane a autoturismelor sport: capota, care masoara putin sub doi metri, habitaclul pozitionat mult in spate, spatele scurt cu profil aerodinamic, ampatamentul lung, ecartamentul generos si rotile mari care amintesc de un dinamism legendar.
Consolele scurte se potrivesc cu proportiile, asa cum o face si conceptul automobilului sport cu motorul sau pozitionat central cat mai jos si transmisia in configuratie transaxiala cu dublu ambreiaj. Un accent neindoielnic de stil este adus prin intermediul usilor gullwing care imprumuta autoturismului SLS AMG sarmul sau incomparabil.
Usile gullwing nu sunt singure in reaprinderea amintirilor despre Mercedes-Benz 300 SL; grila latǎ, distinctǎ, a radiatorului cu steaua mare Mercedes precum si lamelele stilizate in formǎ de aripǎ amintesc de inceputurile legendei autoturismului sport. Partea frontala tridimensionala, sculptata, cu bara frontalǎ joasǎ, adusǎ cǎtre spate si mult in laterale ofera ‘Gullwing-ului’ pozitia sa impunǎtoare pe sosea. sase orificii mari pentru intrarea aerului de racire si farurile dispuse vertical, asezate spre exterior, cu ambianta lor interioara ispititoare furnizeaza o aura dominanta: farurile centrale bi-xenon pentru fazǎ scurtǎ, cu sectiunea de aripa metalica, sunt incadrate in partea de sus de doua lampi indicatoare LED si, in partea de jos, de faruri cu tehnologie LED pentru conducerea pe timpul zilei.
Influente din constructia de aeronave
Referirile la constructia de aeronave apar prin intermediul stelei proeminente Mercedes, a carei sectiune tubulara este o reminiscenta a admisiei de aer la un motor turboreactor, atunci cand este privit din lateral, precum si a capotei lungi: pe masura ce ochiul se apropie, observatorul devine mai constient de liniile curbe. Designul celor patru aripi cu finisajul lor Silver Shadow, care orneaza cele doua grile de iesire a aerului de la capatul capotei creeaza aceeasi impresie vizuala. Aceste linii in stil de aeronava accelereaza vizual aerul care trece – astfel, SLS AMG apare extrem de dinamic, chiar si in stationare.
Aripioarele de pe capota sunt preluate pe flancurile autovehiculului: cunoscatorul mai descopera aici o caracteristicǎ de stilizare proprie 300 SL. Inscriptia „6,3” plasata intre aripioare face o referire clara la motorul V8 aspirat natural, cu cilindree mare.
Compartimentul compact pentru pasageri se dovedeste la fel de ispititor precum este de sigur. Cu linia sa medianǎ ridicata, ferestre laterale joase si parbriz in unghi ascutit, apare ca un fel de vizor. Stalpul B inclinat spre fata, cu trecerea sa stilizata spre parbrizul din spate reflecta dinamism pur.
Vedere laterala dominata de muschi si umar
Privit din lateral, ochiul este atras de umarul proeminent al automobilului SLS, care se intinde ca un muschi, din fata spre spate. Rotile distinctive din aliaj usor, de 19-inchi (fata) si 20-inchi (spate) umplu arcele rotilor, puternic accentuate fata de peretele lateral. Cele trei variante diferite ale jantelor furnizeaza, toate, o privire scurta asupra franelor compozite mari, de inalta performanta. Privit de sus, o linie proeminenta, neintrerupta, merge de la muschi spre spate. Aceasta caracteristica de stilizare este preluata si pe capota, unde ochiul urmareste un contur distinctiv care merge peste acoperis, intre usile gullwing, chiar prin cel de-al treilea stop de frana.
Vedere din spate ce accentueaza latimea
Privit din spate, SLS reflecta, de asemenea, dinamism si putere: capota portbagajului cu pantǎ linǎ, accentueaza impresia de latime, impresie intarita de umarul proeminent al autovehiculului si de luminile de pozitie netede: echipat cu tehnologie LED, unitatile de iluminat structurate orizontal ofera o privire sclipitoare. Elementele LED de iluminat, in forma de aripa, asigura un design de noapte distinctiv, captivant. Farurile de ceata/luminile de marsarier cu tehnologie LED de tip Formula1 sunt asezate jos, in centru. Similar, inspirate de cursele auto, sunt insertia neagra a difuzorului si cele doua tevi de esapament cromate ale sistemului sport de evacuare. Bara spate furnizeaza o privire neingradita asupra rotilor late din spate, oferind ‘Gullwing-ului’ pozitia sa sigura pe sosea. Eleronul integrat in capota spate este automat ridicat de la o viteza de 120 km/h, pentru a asigura stabilitate optima la viteze mari.

Noi culori: „AMG ALU-BEAM argintiu” si doua finisaje mate
Paletele de culori pentru SLS includ noua vopseluri exclusiviste. Accentul vine in forma vopselei unice „AMG ALU-BEAM argintiu”: procesul nou, unic, face vopseaua sa luceasca precum metalul lichid. Vopseaua acopera panourile caroseriei ca o piele metalica, accentueaza sclipirea liniilor de design ale ‘Gullwing-ului’, mai puternic decat orice vopsire anterioara si le ofera o vitalitate remarcabila prin intermediul reflectiilor de lumini. Acest efect este posibil datorita pigmentilor mici care masoara intre 30 si 50 nanometri.
Cele doua finisari mate „designo magno allanite gri” si „AMG magno sylvanite gri” atrag privirea la fel de mult: cu suprafata lor matasoasa mata, intaresc aspectul sportiv al autoturismului cu doua locuri, prin conturarea specifica a liniilor de pliere.
Interior cu aluzii la constructia de aeronave si la caracterul practic al sporturilor cu motor
Trebuie doar sa deschizi usile gullwing ale Mercedes-Benz SLS AMG si sa te asezi in tihna pe locurile sport pentru a cunoaste un nivel total nou al interiorului. Proiectantii Mercedes-Benz s-au inspirat din constructia de aeronave atunci cand au stilizat interiorul – care aduce imediat in minte carlinga unei aeronave. O notǎ deosebitǎ o dau gurile de ventilatie galvanizate integrate in bord, cu duzele lor reglabile, in forma de cruce si finisajul Silver Shadow – forma lor aminteste de motoarele unui avion turboreactor. Tabloul de bord cu indicatoare LED pentru schimbarea treptelor si cu doua instrumente iluminate alb adauga o nuanta de sportivitate cu finisajul metalic Silver Shadow. Cadranele argintii au ace rosii si un vitezometru de pana la 360 km/h. Ca o caracteristica centrala a cabinei, sistemul multimedia COMAND APS cu ecranul de 7 inchi este integrat intre cele doua guri centrale de aerisire.
Consola centrala alungita, din metal mat, continua tema carlingii de aeronava. Este gazda unitǎtii de comandǎ AMG, care este inclinata spre conducatorul auto al SLS-ului si care ii permite acestuia sa aleaga proprile setǎri ale autovehiculului. Schimbatorul de viteze E-SELECT, a carui stilizare aminteste de maneta de control a unui avion, controleaza transmisia sport cu 7 trepte de viteza AMG SPEEDSHIFT DCT. Toate comenzile sunt confectionate din metal solid, cu o suprafata Silver Shadow lucioasǎ.
Panourile interioare concave ale usilor gullwing, linia medianǎ ridicata si pragurile laterale puternice completeaza impresia de carlinga, in timp ce transmit un sentiment de ergonomie sport pentru autoturisme. Materialele fine, precum pielea nappa, metalul solid si (optional) ornamentele originale cu fibra de carbon subliniaza natura pronuntata de „construit la comanda” a interiorului SLS, si acorda atentie sporita detaliilor. Sunt disponibile cinci culori diferite de piele designo pentru a satisface preferintele individuale: negru, rosu clasic, nisip, portelan si bej.

Usi gullwing cu deschidere larga pentru facilitarea accesului
In ciuda pozitiei joase de sedere, de numai 369 milimetri, din moda tipica a automobilelor sport, usile gullwing cu deschidere larga inlesnesc accesul si iesirea din autovehicul. in etapa de proiectare, o atentie deosebita s-a acordat unghiului de deschidere cel mai larg posibil – 70 grade. La fel de important, distanta dintre usile deschise si suprafata soselei mǎsoarǎ un generos 1,50 metri, in timp ce distanta dintre usile deschise si marginea superioara a pragului lateral masoara nu mai putin de 1,08 metri. inaltimea intrarii, adica distanta dintre suprafata soselei si marginea superioara a pragului este foarte mica, de 45 centimetri. Accesul in interior este optimizat gratie celor doua amortizoare cu gaz sub presiune, pozitionate alaturi de balamalele usilor, iar inchiderea si deschiderea usilor necesita numai o presiune mica – chiar si la temperaturi ambientale foarte scazute.
Usile gullwing necesita un spatiu mai mic de deschidere decat usile automobilelor coupé conventionale, si pot fi deschise complet intr-un garaj normal. Usa se deschide din interior cu un maner cu finisaj Silver Shadow. Sectiunea de prindere a suportului de brat modelata in panoul interior al usii asigura inchiderea fara probleme a usilor. Butoanele de operare pentru geamurile electrice, sistemul de inchidere centralizata si de reglare a oglinzilor exterioare sunt, de asemenea, situate in panourile interioare ale usilor pentru un acces mai usor. Sentimentul de spatiu confortabil se datoreaza in mare masura spatiului generos la nivelul umerilor, de 1483 milimetri, si spatiului la nivelul coatelor, de nu mai putin de 1606 milimetri. in conjunctie cu spatiul maxim la nivelul capului de 990 milimetri si spatiul efectiv pentru picioarele conducatorului auto, de 1058 milimetri, rezultatul este o pozitie asezata joasa, dar extrem de relaxata. in acelasi timp, unghiul voit ascutit al parbrizului asigura o buna vizibilitate in toate directiile pentru pasageri. 
Scaune sport cu spatare din magneziu
Spatarul scaunului sport este confectionat din magneziu, un material de inalta tehnologie care combina greutatea mica cu durabilitatea mare. Acest fapt conduce la avantaje semnificative in ceea ce priveste distributia greutatii si un centru de greutate coborat. Caracteristica a scaunului sport este asa-numita perna de scaun cu doua zone. Pernele laterale proeminente, cu umplutura de spuma tare, furnizeaza sprijin lateral optim, in timp ce zonele interioare ale pernei scaunului si spatarului sunt mai moi, pentru un nivel mai ridicat de confort in calatoriile lungi. in conjunctie cu pachetul Memorie (optional), pozitia fata-si-spate, inaltimea scaunului, unghiul spatarului, unghiul pernei scaunului si consola volanului sunt reglabile electric; de asemenea, pot fi memorate trei setari individuale.
Suporturi pentru zona lombara, cu patru directii, protejeaza eficient zona inferioara a coloanei vertebrale, in timp ce pernele laterale reglabile din spatar imbunatatesc in mod eficient spijinul lateral in curbele rapide. incalzirea scaunului, in trei trepte, si recunoasterea ocuparii scaunului/scaunului de copil in scaunul pasagerului sunt, de asemenea, echipament standard.
Scaunele sport cu tetiere integrate si modelul sport transversal sunt tapitate in piele designo – iar scaunele in doua nuante sunt, de asemenea, disponibile in rosu clasic, nisip si portelan. Daca bejul este ales ca si culoare de interior, scaunele sport sunt tapitate in piele naturala, cu piele de calitate ridicata pe panourile centrale ale scaunelor. in functie de combinatia de culori, modelele fluorescente sau negre confera un aspect sport.
Volanul Performance din piele, in design cu trei spite, are o coroanǎ de 365 milimetri, cu sectiunea inferioara aplatizata, padele pentru schimbarea treptelor si insertie metalica, subliniind astfel aspectul autentic de „construit la comanda” si asigurand cel mai bun control posibil al autovehiculului.

Gazda a spatiului de bagaje
Interiorul SLS AMG impresioneaza, de asemenea, cu spatiul practic pentru bagaje, un element tipic pentru un Mercedes. Torpedoul de 3,7-litri cu o sectiune pentru ochelari, este integrat in bord, pe partea pasagerului. in dreapta schimbatorului de viteze E-SELECT exista un mic spatiu de depozitare cu o priza de 12 V, sau o scrumiera cu bricheta. Cotiera din spatele consolei centrale nu serveste numai pentru operarea Controlerului COMAND: la atingerea unui buton, cotiera poate fi deplasata in doua etape pentru a permite accesul la compartimentul de depozitare de dedesubt. Aici se gasesc doua dispozitive pentru sustinerea bǎuturilor, mufa electrica pentru suportul telefonului (optional) si cheia de contact in sectiunea din spate. Alte articole pot fi depozitate pe peretele din spate, dintre scaune, si in plasa din zona picioarelor pasagerului. Doua carlige fixe pentru haine sunt atasate de spatarele scaunelor, in timp ce cele din tapiteria plafonului coboara si sunt izolate cu silicon.
Butonul pentru deblocarea capotei portbagajului este situat sub intrerupatorul pentru lumini. Alternativ, portbagajul poate fi deschis folosind cheia de contact. Compartimentul pentru bagaje are pana la 176 litri. Un set de genti de voiaj facut pe masura este disponibil ca optiune, ceea ce permite ca spatiul portbagajului sa fie folosit pe deplin avantajos.

Privire de ansamblu asupra cuprinzǎtoarei echipǎri standard pentru SLS (selectie):
COMAND APS
Covorase podea cu logo-ul AMG
Accesorii de interior in piele designo
Sistem de avertizare anti-furt
Frana parcare electrica
Asistenta faruri
Functie start KEYLESS-GO (pornire fara cheie)
PARKTRONIC
Senzor de ploaie
Camera pentru mersul cu spatele
Scaune sport incalzite
Pedale sport din otel inox cu insertii din cauciuc
Pilot automat cu SPEEDTRONIC
THERMOTRONIC

Accesoriile optionale includ urmatoarele:
Magazie de DVD-uri cu 6 discuri
Sistem sunet surround Bang & Olufsen BeoSound AMG
Sistem de alarma anti-furt cu protectie la tractare si monitorizare interna
Accesorii interior in piele cu o singura nuanta designo Exclusive
Accesorii interior in piele cu doua nuante designo Exclusive
Accesorii interior in piele bej naturala/piele tesuta designo Exclusive
Vopsea „AMG ALU-BEAM argintiu”
Vopsea „AMG magno sylvanite gri”
Vopsea „designo magno allanite gri”
Interfata media
Pachet memorie cu reglare electricǎ a scaunului si a volanului
Volan sport Performance in Alcantara®/piele
AMG Performance Studio satisface chiar si cerintele celui mai exigent client:
Oglinzi exterioare din fibra de carbon
Capotǎ motor din fibra de carbon
Ornamente din fibra de carbon (compartiment depozitare fatǎ si compartiment depozitare spate, incl. capac, zona din jurul unitǎtii de comandǎ AMG, zona din jurul consolei centrale, benzi ornamentale pentru consola centrala si suporturi de brat ale usilor
Pachet interior carbon (ornamente din fibra de carbon, ornamente pe spatarul scaunului si in lateral, praguri usi)
Suspensie performanta cu setare mai rigidǎ, pentru o dinamica laterala optimizata
Jante forjate cu 10 spite
Scaune sport

Cadru spatial din aluminiu pentru o caroserie cu greutate redusa si putere remarcabila

SLS sparge tiparele atunci cand vine vorba de conceptul caroseriei: pentru prima data, Mercedes-Benz si AMG prezinta un automobil cu o
caroserie din aluminiu.

In comparatie cu design-ul traditional din otel, acest concept duce la o micsorare semnificativa a greutatii, lucru ilustrat foarte clar de greutatea proprie conform DIN („Institutul German de Standardizare”) de 1620 de kilograme.

Caroseria nou conceputa include un schelet din aluminiu. Acest proiect unic combina caroseria cu greutate redusa cu o rezistenta remarcabila – astfel oferind o dinamica superioara. Profilurile usoare din aluminiu leaga punctele solicitate de o structura rigida. Sectiunile mari, mai joase decat in mod normal, ale acestor profilurile din aluminiu asigura o rezistentǎ mǎritǎ la solicitǎri, oferind astfel transmiterea directa a fortelor motrice, franare si suspensie. Structura impiedica aparitia unei flexibilitati nedorite; vehiculul raspunde rigid, direct, aproape fara torsionǎri.
45 de procente din scheletul inteligent din aluminiu, cu greutate optimizata, sunt realizate din profilurile de aluminiu, 31 de procente din tabla de aluminiu, 20 de procente din aluminiu turnat sub presiune si 4 procente din otel. Pentru a obtine o siguranta maxima a ocupantilor se foloseste otel extrem de rezistent, format la cald, pentru stalpii A. Caroseria cantareste 241 de kilograme – un reper absolut pentru segmentul de masini sport de calitate superioara, raportat la puterea maxima de 420 kW/571 CP.

Centru de greutate coborat si lonjeroane transversale de rigidizare pentru o dinamica excelenta
intregul concept al vehiculului a fost proiectat pentru a obtine un centru de greutate cat se poate de coborat. Acest lucru se aplica atat la prinderea transmisiei si puntilor, cat si la dispunerea structurilor relevante din punct de vedere al rigiditatii, a caroseriei, care a fost realizata cat de jos s-a putut. Ca exemple, includem prinderile rigide la incovoiere si cuplu dintre partea din fata si cea din spate si celula de siguranta a pasagerilor, care au fost realizate in totalitate folosind ranforsari dispunse cat se poate de jos. Acest lucru duce nu numai la un centru de greutate coborat, ci si la o ranforsare armonioasa, deci eficienta, a structurii vehiculului.
O alta caracteristica remarcabila a designului usor al constructiei o reprezinta lonjeroanele transversale de rigidizare de la puntile fatǎ si spate, care sunt integrate in structura caroseriei. Aceste segmente leaga componentele laterale, acolo unde cele mai mari forte actioneaza asupra caroseriei la virarea dinamica. Avantajele acestei solutii sofisticate includ o rigiditate transversala fara rival si absenta unor elemente suplimentare grele de rigidizare sau suport.
Siguranta pasiva de cea mai mare valoare
Bineinteles, structura de aluminiu intruneste toate cerintele in termeni de siguranta pasiva si calitate a marcii Mercedes-Benz, care confera unei masini sport garantia Mercedes. Cea mai buna siguranta pasiva posibila a ocupantilor este asigurata de centurile standard cu prindere in trei puncte, intinzatoarele de centuri, limitatoarele de fortǎ din centuri si opt airbag-uri: doua airbag-uri adaptabile si cate un airbag pentru genunchi disponibile pentru sofer si pasagerul din dreapta. De asemenea, sunt disponibile si doua airbag-uri laterale integrate in scaune si doua airbag-uri cortina separate, care se deschid de la linia medianǎ a usii.

Motorul V8 AMG de 6,3 litri, care dezvolta o putere de 420 kW/571 CP

Un motor puternic cu opt cilindri, produs de Mercedes-AMG reprezinta inima noului SLS. Motorul de 6,3 litri V8 dezvolta o putere de 420 kW/571 CP la 6800 rpm, transformand SLS AMG intr-una din cele mai puternice masini sport din segmentul ei. Raportul putere-greutate de 2,84 kg/CP se datoreaza greutatii mici a vehiculului. Motorul aspirat livreaza un cuplu maxim de 650 Nm la 4750 rpm. „Gullwing” ajunge de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde, atingand o viteza maxima limitata electronic la 317 km/h (toate cifrele sunt aproximative). Avand denumirea de M9, motorul V8 cu turatie mare, avand capacitatea cilindricǎ de 6208 centimetri cubi, a fost reproiectat in detaliu raportat la motorul M 156  din segmentul de prima generatie si poate concura cu toate marcile de motoare puternice de curse.

Masurile principale de crestere a puterii includ sistemul de admisie absolut nou, regandirea trenului de supape si a axelor cu came, utilizarea evacuǎrilor tubulare din otel optimizate pentru curgere si optimizarea sistemului de evacuare. Acestea duc la o incarcare mai buna a cilindrilor, ceea ce se traduce printr-o crestere a puterii de aproape noua procente. Motorul cu opt cilindri raspunde rapid la apasarea acceleratiei, demonstrand o flexibilitate mai pronuntata la turare pe toata gama de turatii. Trecerea la o lubrifiere cu carter sec se traduce printr-o pozitie mai joasa a motorului pe autovehicul. si coborarea centrului de greutate al vehiculului faciliteaza o acceleratie laterala mai mare si o dinamica antrenanta.

Sinteza perfecta dintre caroseria cu greutate redusa si rezistenta
Folosirea componentelor extrem de rezistente compenseaza sarcinile mari ale motorului datorate puterii mai mari. Pistoanele forjate, lagarele paliere ranforsate, structura optimizata a carterului motorului, impreuna cu o lubrifiere imbunatatita, datorata unei pompe de ulei extrem de performante, facuta la comanda, asigura o rezistenta optima in timp. in ciuda acestor sarcini mari, greutatea motorului pentru M 159 a fost redusa si mai mult. Pistoanele forjate ca mase oscilante joaca un rol extrem de important in aceasta privinta, rezultand o greutate proprie de 205 kilograme, avand un raport putere-greutate de 0,36 kg/CP – o cifra de neegalat in comparatie cu cel atins de concurenta. Tehnologia sofisticata a convertorului catalitic asigura atingerea standardelor actuale si viitoare de emisii, cum ar fi EU 5, LEV 2 si ULEV.
O solutie pentru satisfacerea cerintelor exigente in ceea ce priveste consumul de carburant
in ciuda caracterului sau ferm de masina sport, sunt intrunite cerintele exigente cu privire la consumul de carburant. SLS AMG consuma 13,2 litri la 100 de kilometri (consum mixt, cifra aproximativa), plasandu-se deasupra concurentei. Masurile de sporire a eficientei includ procedeul exclusiv AMG de optimizare a frecǎrii prin pulverizarea unui strat pe peretii cilindrului, precum si alimentarea cu ulei functie de necesitǎti si un sistem inteligent de management al generatorului: in timpul fazelor de franǎ de motor si franare clasica, energia cinetica este folosita pentru a incarca bateria si nu se pierde sub forma de caldura. Aceasta regenerare ajuta soferul nu numai in timpul franarii, ci si la transformarea energiei de franare in energie electricǎ. in schimb, generatorul trece in regimul de functionare in gol in timpul accelerarii, reducand astfel incarcarea motorului.

Transmisie cu dublu ambreiaj si configurare transaxiala
Motorul V8 de 6.3 litri AMG transmite puterea prin intermediul unui arbore ultra-usor din fibra de carbon cǎtre puntea din spate – in mod similar cu sistemul utilizat la masina de curse Clasa C din DTM. Transmisia cu dublu ambreiaj este montata in spate (principiul transaxial) si este conectata la carcasa motorului prin tubul cardanic. Un arbore din fibra de carbon se roteste, la viteza motorului, in tubul cardanic. Avantajele acestei solutii sofisticate sunt asociate cu conexiunea rigida intre motor si transmisie si, in plus, suportul optim pentru fortele si torsiunea generate.
Noua transmisie sport AMG SPEEDSHIFT DCT 7 efectueazǎ transferul de putere. Transmisia cu ambreiaj dublu permite schimbǎri rapide de vitezǎ fara a intrerupe fluxul de putere – in mai putin de 100 milisecunde. soferul poate alege dintre cele patru moduri diferite de conducere: „C” (Eficienta Controlata), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) sau „M” (Manual) impreuna cu functia RACE START. in modurile Sport, Sport plus si Manual functia automatǎ de debreiere este activa, toate modurile pot fi selectate in mod convenabil printr-un buton rotativ din unitatea de comandǎ AMG. Tractiunea optima se datoreazǎ diferentialului blocabil care este integrat in carcasa compactǎ a transmisiei.
Amplasarea sofisticata a suspensiei cu punti cu brate duble

Solutia aleasa cu un motor amplasat central spre fata plus o configurare transaxialǎ asigura o distributie a greutatii fata/spate ideala de 47-53%. Montarea motorului in spatele puntii fatǎ a creat conditiile ideale pentru o dinamica de condus excelenta cu directie precisa, agilitate de inalta clasa, inertie redusa la schimbari directionale spontane si tractiune remarcabila.  Angajamentul Mercedes-Benz si AMG de a construi o masina sport foarte tentanta care sa combine performantele excelente de pe o pista de curse cu un confort tipic Mercedes pe distante lungi a dus la o amplasare ingenioasa a suspensiei. Toate cele patru roti sunt localizate pe brate duble cu o fuzeta, o tehnologie care si-a dovedit utilitatea in cursele auto, chiar si la Formula 1. Cu o punte cu brate duble, localizarea rotii si functia suspensie raman separate, ansamblul amortizor-arc sprijinindu-se pe bratele inferioare. Conceptul cu brate duble cu unghiul de cǎdere si rigiditate mari stabilizeazǎ pozitiv roata cu miscari elastice minime, oferind soferului o senzatie optima de contact cu drumul cand conduce la limita.

Bratele duble, articulatiile directiei si fuzetele din fata si spate sunt facute in intregime din aluminiu forjat – reducand substantial masele nesuspendate, aceasta configuratie imbunǎtatind notabil, de asemenea, raspunsul suspensiei.  Ampatamentul lung de 2680 milimetri nu are ca rezultat doar o stabilitate remarcabila in linie dreapta dar, de asemenea, duce la schimbǎri mici ale incǎrcǎrii pe roatǎ, reducand semnificativ tendinta vehiculului de a plonja.   Latimea ecartamentului – fata 1682, spate 1653 milimetri – asigura schimbari mici ale incarcarii rotilor din interior spre exterior la viraje, permitand cauciucurilor sa aiba o aderenta mai buna. Unghiul de fuga mai mare de 11,5 grade creste semnificativ unghiul de cǎdere negativ in viraje si de asemenea imbunatateste aderenta cauciucurilor – aceasta asigura o stabilitate remarcabila la franari bruste in timpul virajelor.
Directie directa, diferential blocabil si 3 nivele de ESP®

Caseta de directie cu pinion si cremalierǎ ofera o senzatie de directie directǎ cu un raport de transmitere constant de 13.6:1, in armonie cu asteptarile de la o masina super sport. Servodirectia ofera asistenta in functie de viteza si imbunatateste senzatia datǎ soferului in timp ce viteza creste, un factor indispensabil pentru condusul in linie dreapta cu viteze mari. Montarea casetei de directie in fata motorului pe un sub-cadru integral face ca motorul sa poata fi asezat foarte jos. ‘Gullwing-ul’ vine cu 3 niveluri de ESP® ca echipare standard, oferind soferului acces la trei moduri: „ESP PORNIT”, „ESP SPORT” si „ESP OPRIT” doar prin apasarea unui buton. Rezultatul este o placere mai mare de a conduce fara a compromite deloc siguranta activa. in modul „ESP OPRIT” de asemenea, apasarea franei de serviciu readuce la normal toate functiile ESP®.

Logica de tractiune a sistemului de control al derapajelor in accelerare (ASR) este activa in toate cele trei moduri ESP®. Daca una din roti incepe sa derapeze, presiunea de franare specifica este aplicata pentru a imbunatatii notabil tractiunea – in mod special in legatura cu diferentialul multi-disc mecanic cu alunecare limitata ce este dotare standard. Aceasta inseamnǎ ca puterea motorului este transferata catre drum intr-un mod si mai eficient cand se conduce cu precadere intr-un stil dinamic.

Frane ceramice compozite, roti cu talon mic
Sistemul de franare de inalta performanta de la AMG cu discuri de frana compozite pe fata asigura distante de franare extrem de mici chiar in conditii de incarcare mare. Nou dezvoltate, franele compozite ceramice optionale cu discuri de frana mai mari garanteaza o si mai buna performanta la franare. Discurile de frana ceramice vor fi de incredere chiar si atunci cand lucreaza la temperaturi mai inalte datorita duritatii mai mari, toate combinate cu o reducere impresionantǎ a greutatii de aproximativ 40%. Reducerea maselor nesuspendate a optimizat ulterior modul in care ‘Gullwing’ se manevreazǎ – care aduce beneficii mai ales cand se iau curbe stranse pe autostrada.

Constructia usoara a fost de asemenea o solutie cand a venit vorba de jante: roti din aliaj usor AMG optimizate din punct de vedere al greutǎtii – 9.5 x 19 inchi (fata) si 11.0 x 20 inchi (spate) – bazate pe un nou principiu de productie a redus masele nesuspendate in timp ce a crescut dinamica modulului de conducere si confortul suspensiilor. Pe langa echiparea AMG standard – jante din aliaj usor in 7 spite, sunt disponibile optional jante cu 5 spite duble si jante forjate cu 10 spite. Pneuri de 265/35 R 19 (fata) si 295/30 R 20 (spate) create exclusiv pentru ca SLS AMG sa asigure o performanta optima. Un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri este montat standard pentru a monitoriza permanent presiunea din cauciucuri la toate cele patru roti iar acest lucru este afisat pe display.

Mercedes-Benz SLS AMG este disponibil in Romania la un pret de baza, fara TVA, incepand cu 149.000 de euro.
Mai multe informatii despre Mercedes-Benz SLS AMG puteti accesa la adresele: www.mercedes-benz.ro/slsamg si www.media.mercedes-benz.ro.
Contact:
Valeriu Zaharia
valeriu.zaharia@daimler.com
+40 21 200 4515

Camelia Dejeu
camelia.dejeu@daimler.com
+40 21 200 4420 / 574

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here