Lecții de ABCdar Verde pentru elevi din 14 localități, în cadrul proiectului dezvoltat de Junior Achievement România și Holcim România

0
804

 

  • Holcim România și Junior Achievement (JA) România au derulat a doua ediție a proiectului de educare a comportamentelor responsabile față de mediu, ABCdar Verde.
  • Peste 600 de elevi de gimnaziu din 14 localități au fost încurajați să conștientizeze rolul pe care îl au în protejarea mediului.
  • Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.

 

Junior Achievement (JA) România și Holcim România au derulat, în perioada octombrie 2021-iunie 2022, a doua ediție a proiectului ABCdar Verde, dedicat educării comportamentelor responsabile față de mediu. La acesta au participat 647 de elevi cu vârste cuprinse între 11 și 13 ani, din 19 școli[1] din județele Argeș, Bihor, Cluj, Dâmbovița, Mureș și Prahova.

 

Alături de profesori și voluntarii Holcim România, elevii au explorat resursele de mediu specifice zonelor în care locuiesc, tipurile de poluare și deșeuri frecvent întâlnite, precum și cauzele și efectele acestora. Ei au fost încurajați să identifice soluții pentru a reduce problemele de mediu și să acționeze responsabil pentru a transforma aceste soluții în acțiuni ce pot contribui la calitatea mediului și a vieții.

 

„Elevii au conștientizat importanța păstrării în stare bună a mediului înconjurător atât pentru ei, cât și pentru generațiile viitoare. Au realizat cât de multe lucruri pot reutiliza și transforma spre interesul lor și al familiei. Până și recipientul în care țin creta a fost confecționat dintr-o sticlă de balsam de rufe. Au început, de asemenea, să îndemne și părinții să facă economie acasă la apă, curent și gaze, și sunt mai atenți la modul în care sunt depozitate deșeurile în sat.”profesor, Școala Gimnazială Strejnicu, jud. Prahova.

 

Scopul proiectului ABCdar Verde este de a-i ajuta pe elevi să înțeleagă rolul important pe care fiecare tip de resursă îl are în activitățile cotidiene, dar și rolul pe care ei înșiși îl au în protejarea resurselor.

 

Elevii au apreciat activitățile acestui proiect datorită abordării practice, în care primează exemplele, studiile de caz și exercițiile: „Activitățile din acest proiect au făcut ca timpul petrecut la școală să fie mai interesant.” – elev Câmpulung; „Mi-a plăcut că am învățat lucruri noi; activitățile au fost ușoare, recreative și nu mi-au luat mult timp.” – elev, Turda; „Mi-a plăcut proiectul, deoarece am primit multe informații explicite și interesante.” – elev Câmpulung.

 

Un rol important în desfășurarea proiectului l-au avut cei 31 de profesori și șapte voluntari Holcim România.

 

„Implicarea ca voluntar într-un astfel de proiect aduce o altă abordare, activități inedite, un impact mai mare al informației și extinderea orizontului de cunoaștere. A fost o experiență nouă și provocatoare din punct de vedere emoțional; am avut trac, dar am reușit să îl depășesc. Doamna profesoară mi-a oferit un sprijin foarte bun, ajutându-mă să comunic mai ușor cu copiii.” Sorina Maria Tatu, voluntar în cadrul Școlii Gimnaziale Corbii Mari, Dâmbovița.

 

ABCdar Verde este a doua inițiativă educațională dezvoltată de Junior Achievement și Holcim. Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.

 

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based” sunt urmate anual de peste 240.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2022, organizația a urcat pentru a patra oară în Top 10 ONG-uri din lume și a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace.  Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org

 

Despre Holcim România

Grupul de companii Holcim România include Holcim România (două fabrici de ciment în Câmpulung și Aleșd, o stație de măcinare, 19 stații ecologice de betoane, trei stații de agregate, două stații de lianți speciali și trei terminale de ciment), Somaco Grup Prefabricate (cinci fabrici de prefabricate și una de BCA) și Geocycle România (trei puncte de lucru pentru pre-tratarea deșeurilor).

Grupul de companii Holcim România activează în zona producției de materiale de construcții performante, având ca principal obiectiv tranziția către o afacere complet sustenabilă, prin dezvoltarea unor produse cu amprentă de carbon cât mai redusă și printr-o preocupare constantă pentru protecția mediului. Toate proiectele companiei lucrează în sinergie pentru consumul responsabil de resurse naturale, utilizarea de tehnologii eficiente energetic, reducerea emisiilor, scăderea impactului din transport prin optimizarea traseelor de distribuție și prioritizarea mijloacelor cu consum redus de combustibil.

Specialiștii Holcim dezvoltă materiale pentru viitor bazându-se pe inovație și digitalizare, având ca principali vectori responsabilitatea socială și față de mediu, pentru comunități mai sustenabile, într-o economie circulară. În total, Grupul Holcim România are aproximativ 1700 de angajați.

 

 

 

 

 

 

[1] ARGEȘ: Școala Gimnazială Bădeni; Școala Gimnazială Petre Țuțea, Boteni; Școala Gimnazială Nanu Muscel, Câmpulung; Școala Gimnazială Oprea D. Iorgulescu, Câmpulung; Școala Gimnazială Theodor Aman, Câmpulung; Școala Gimnazială Cetățeni; Școala Gimnazială Nr. 1, Stoenești; Școala Gimnazială Valea Mare-Pravăț. BIHOR: Colegiul Tehnic Alexandru Roman, Aleșd; Liceul Teoretic Constantin Șerban, Aleșd; Școala Gimnazială Aștileu; Școala Gimnazială Hotar. CLUJ: Școala Gimnazială Andrei Șaguna, Turda; Școala Gimnazială Ioan Opriș, Turda; Școala Gimnazială Teodor Murășanu, Turda; Școala Gimnazială Tureni. DÂMBOVIȚA: Școala Gimnazială Corbii Mari. MUREȘ: Școala Gimnazială Chețani. PRAHOVA: Școala Gimnazială Strejnicu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here