Isopan Est înregistrează afaceri de 21 milioane euro si producția urcă la 1,3 milioane de metri pătrați în primul semestru al anului.

0
952

Piața crește în calitate și se maturizează

 

București, 11 august, 2020Isopan Est, cel mai mare producător de panouri termoizolante din România, parte a grupului italian Isopan, a înregistrat în prima jumătate a anului o creștere de 6% a volumului de producție, atingând un total de 1.3 milioane metri pătrați de panouri realizate în fabrica din Popești-Leordeni. În același timp, profitabilitatea companiei a crescut cu 80%.

 

Creșterea producției a fost, în medie, constantă pe parcursul primelor șase luni ale anului, cu excepția lunii aprilie când, în urma instituirii stării de urgență la nivel național, constructorii au fost nevoiți să se concentreze pe obiectivele operaționale și să asigure buna funcționare a șantierelor în condiții de siguranță sanitară pentru angajați.

 

Activitatea și fluxul comenzilor și-au revenit după luna aprilie, înregistrând o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivel de piață, în prima jumătate a anului, marile proiecte au continuat, constructorii orientându-se către lucrări pentru spații industriale, logistice și de depozitare. De asemenea, am observat o tendință în rândul marilor investitori de a se îndrepta către materiale de construcții și panouri termoizolante cu o calitate ridicată, fără a prima prețul în alegerea făcută, mai ales atunci când decizia este luată direct de beneficiar.

 

În contextul actual, pandemia a pus presiune pe legăturile comerciale, pe fluxul de mărfuri, accentuând importanța planificării logistice și a spațiilor industriale.

 

„Primele șase luni au fost luni de creștere, chiar și în contextul pandemiei, cu toate că luna aprilie a avut un cu totul alt ritm în piață față de alți ani, iar cel mai important este faptul că am reușit să lucrăm în condiții de siguranță și să livrăm în regim normal comenzile către parteneri. Este clar că anul acesta puține lucruri vor funcționa conform planificărilor, de aceea ne bucură să vedem că există investitori serioși, maturi, care văd în aceste investiții o măsură prin care pot diminua pe viitor efectele unei astfel de crize. În prezent, suntem implicați în proiecte logistice și industriale, unde nivelul de calitate al produselor folosite în domeniul construcțiilor crește constant, și estimăm că aceste domenii își vor continua planificarea de dezvoltare”, a declarat Toni Pera, Director General Isopan Est.

 

Considerând producția de 2,7 milioane de mp de panouri termoizolante previzionată pentru acest an, Isopan Est produce circa 18% din totalul volumului de panouri realizate de grupul Isopan. Circa jumătate din producția Isopan Est realizată în primul semestru a fost exportată pe piețele din regiune, în Moldova, Bulgaria, Serbia, Slovacia sau Ungaria, păstrând o proporție similară cu cea din 2019. Mai mult de 70% din cererea de panouri termoizolante, atât pentru piața internă, cât și pentru exporturi, este pentru panouri cu o calitate peste medie, realizate din oțel cu o grosime de peste 0,5 mm.

 

Tendința se datorează atât cerințelor și reglementărilor impuse de lege în domeniul construcțiilor pentru comportamentul clădirilor la foc, cât și faptului că proiectele cresc din punct de vedere calitativ, pe măsură ce beneficiarii observă în practică avantajele unei construcții realizată cu acest tip de panouri. Sustenabilitatea este pentru grupul Isopan o componentă integrată a planului de business, o abordare care permite dezvoltarea pe termen lung, în armonie cu contextul social și de mediu în care operează compania. Obiectivul sustenabilității stă la baza inovării și este elementul care permite sinergii în utilizarea produselor Isopan, prin îmbinarea proprietăților panourilor termoizolante cu tehnologia Leaf, care oferă conductivitate termică redusă, sau cu tehnologiile încorporate în sistemul de fațadă ventilată Arkwall sau sistemul de acoperișuri verzi GreenROOF.

 

Totodată, în primele șase luni ale anului, Isopan Est a înregistrat afaceri de peste 21 milioane euro și o creștere de 80% a profitabilității.

 

“Vedem că domeniul construcțiilor industriale funcționează și există potențial pentru investiții în această direcție, astfel că suntem optimiști că piața panourilor termoizolante nu va scădea în acest an, ci își va menține trendul ascendent”, a adăugat Directorul General Isopan Est.

 

Compania estimează că afacerile și volumul de producție pentru anul în curs se vor conserva cel puțin la nivelul înregistrat în 2019, cu posibilitatea de creștere de câteva procente în funcție de dinamica pieței în trimestrul trei al anului. În aceeași măsură, estimările cu privire la evoluția generală a pieței de profil indică un volum de circa 8 milioane de metri pătrați de panouri termoizolante, similar cu cel de anul trecut.

 

 

 

 

***

Despre Isopan Est

 

Isopan Est, parte a grupului italian Isopan, este lider de piață în producția de panouri metalice termoizolante sau panouri sandwich.

 

Prezentă în România din anul 2006, Isopan Est contribuie la îmbunătățirea sectorului construcțiilor, oferind soluții care îmbină funcționalitatea materialelor, sustenabilitatea procesului, siguranța utilizatorilor și eficiența energetică a clădirilor – fie că este vorba de clădiri noi sau de clădiri recalificate energetic. Panourile tip sandwich fabricate de Isopan ajută la obținerea creditelor necesare pentru certificarea LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), standardul cel mai folosit la nivel mondial pentru certificarea sustenabilității clădirilor.

 

50% din producția Isopan Est rămâne în România, în timp ce cealaltă jumătate din producție este direcționată către proiecte dezvoltate în Ucraina, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Bosnia, Muntenegru, Slovacia şi Ungaria.

 

Mai multe informații la www.isopan.ro

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here