ING Bank România: profitul brut a crescut cu 11% în primul trimestru comparativ cu anul trecut, ajungând la 183 de milioane de lei

0
1794

 

  • Producția de credite de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, înregistrând o creștere de 50% față de trimestrul anterior;
  • În ceea ce privește plățile, preferința pentru card în detrimentul numerarului continuă și în primele trei luni din 2021, cu un raport de 55% la 45%;
  • ING continuă finanțarea prin programul IMM Invest, având alocat un plafon de 1,1 miliarde de lei pentru 2021.  

Declarație CEO

“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de numeroșii clienți care aleg să își încaseze salariul în conturile de la ING și care beneficiază în consecință de un pachet avantajos de servicii, incluzând un curs de schimb valutar foarte competitiv.

Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program și suntem pregătiți să oferim finanțare atât clienților existenți, cât și celor noi. În același timp, ne propunem să creștem finanțarea verde și să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toții la construirea unui viitor mai bun și mai sustenabil.”, a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Rezultate financiare – comparație trimestrul I 2020

Venituri totale

 544 milioane de lei (+2%)

Depozite atrase

 46.6 miliarde de lei (+20%)

Costuri cu provizioane

96 milioane de lei (-19%)

Profit brut

 183 milioane de lei (+11%)

Portofoliu credite

29.4 miliarde de lei (+2%)

 

 

 

Retail și digital

Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienților ING sunt efectuate cu carduri și dispozitive mobile la POS. Plățile mobile (ING Pay, Apple Pay și Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacțiile de cumpărare în comerțul online au crescut cu 27%. Pentru a susține această tendință de creștere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicația mobilă, pentru plăți online mai rapide și convenabile, o funcționalitate foarte așteptată în rândul clienților.

Producția de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% față de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Cererea de credite ipotecare continuă tendința ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.

Pe lângă instrumentele tradiționale de economisire, clienții încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiții în fonduri mutuale. ING a raportat o creștere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienții ING au un comportament investițional consecvent, mulți dintre aceștia investind sume modice, însă în mod constant și pe termen lung. Din totalul numărului de clienți care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate și-au activat un plan de investiții periodice.

Segmente de business

Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienți Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% față de aceeași perioadă din 2020. Acest lucru a condus implicit la o creștere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, și o creștere de 230% a numărului de tranzacții. Intensificarea rapidă a utilizării dispozitivelor mobile a rezultat în demararea unui program susținut de îmbogățire a funcționalităților, pentru o experiență potrivită nevoilor antreprenorilor: accesabilitate, navigare, management operativ al activității curente.

Divizia Business Banking a anunțat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest și în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.

În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligațiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internațională de Investiții. Aceasta tranzacție a marcat, în premieră pentru emitent, obținerea unei rate de finanțare negative în euro. În același timp, ING se menține cu consecvență în topul dealerilor primari din România, în trimestrul I situându-se pe primul loc în acest clasament.

Relansarea platformelor de sănătate financiară

Ambele programe de sănătate financiară susținute de ING – Banometru și Startarium – și-au relansat platformele în primul trimestru. Banometru sprijină persoanele care se confruntă cu dificultăți financiare și oferă noi instrumente, inclusiv o secțiune pentru finanțele personale în perioade de criză. Startarium oferă informații și mentorat antreprenorilor la început de drum, punând la dispoziție instrumentele, experții și cunoștințele necesare pentru ca aceștia să își lanseze și să își dezvolte afacerile. Platforma actualizată oferă noi mijloace pentru învățare și practică, de la cursuri A-Z ghidate, până la șabloane gratuite precum cele pentru modelul de afaceri sau propunerea unică de valoare (Value Proposition).

 

 

 

Pentru mai multe detalii:

 

Dana Ceaușu

PR Manager

M: 0786 305 204;

[email protected]

 

   

 

ING

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.

Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here