Grupul LEGO înregistrează o creștere puternică în 2022 și investește în viitor

0
553
  • Cu ocazia aniversării de 90 de ani, Grupul LEGO a introdus joaca cu LEGO® către mai mulți copii ca niciodata
  • Veniturile au crescut cu 17%, ajungând la 64,6 miliarde DKK
  • Profitul operațional a crescut cu 5%, atingând 17,9 miliarde de coroane daneze. Profitul net a crescut cu 4%, la 13,8 miliarde DKK.
  • Fluxul de numerar liber a atins cota de 9,3 milioane de coroane daneze
  • Cota de piață a crescut la nivel global.
  • Investiții majore în initiative strategice pe termen lung.

București, 8 Martie: Grupul LEGO a anunțat rezultate financiare complete pentru întreg anul 2022, depășind ritmul de creștere al industriei jucăriilor și câștigând cotă de piață. Venitul anual a crescut cu 17%, atingând 64,4 miliarde DKK, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, luând în considerare și impactul cursurilor de schimb valutar străine. Această performanță a fost susținută de cererea puternică pentru portofoliul companiei, de parteneriatele cu magazinele de retail, atât fizice cât și online, de o platformă de e-commerce solidă și un lanț de aprovizionare puternic la nivel global.

„2022 a fost un an important pentru Grupul LEGO, întrucât am sărbătorit aniversarea de 90 de ani. Rezultatele puternice ne arată că LEGO System in Play este mai relevant și mai captivant ca niciodată. Sunt foarte mulțumit de performanțele noastre. Am obținut o creștere de două cifre în materie de venituri și am încheiat anul cu performanțe peste așteptările noastre inițiale, în ciuda provocărilor pieței. Acest aspect se datorează brandului nostru relevant, portofoliului divers, și fantastic, experiențelor inspiraționale de shopping și performanțelor nemaipomenite din partea echipelor noastre.”, a declarat Niels B. Christiansen, CEO Grupul LEGO.

Profitul operational a crescut cu 5%, atingând 17,9 miliarde de coroane daneze, față de 17 miliarde în 2021. Profitul net înregistrat a fost de 13,8 miliarde DKK, cu 4% mai mult față de cele 13,3 miliarde înregistrate în 2021. Deși presiunile inflaționiste s-au făcut simțite în ceea ce privește costurile materialelor, al transportului și al energiei, Grupul LEGO a livrat aceste rezultate. Fluxul de numerar liber s-a ridicat la 9.3 miliarde de coroane daneze, față de 12.9 miliarde în 2021, susținut de investiții de capital în zone precum capacitatea de producție.

Interes puternic pentru portofoliul divers

Vânzările au crescut cu 12% în 2022, înregistrând creșteri în toate piețele majore, mai ales în America de Nord și de Sud și în vestul Europei.

Compania a ajuns la mai mulți copii ca niciodată datorită portofoliului extins și divers. 48% dintre produse au fost noi, create pentru a stârni interesul constructorilor, indiferent de vârstă sau pasiuni. Printre temele cele mai populare se numără game dezvoltate in-house, precum LEGO® City, LEGO® Icons și LEGO® Technic dar și teme dezvoltate alături de parteneri de proprietate intelectuală, precum LEGO® Star Wars™ sau LEGO® Harry Potter™.

 

Inițiativele strategice conduc creșterea

În 2022 Grupul LEGO a continuat investițiile în initiative strategice, precum canalele de retail, inovarea de produs, platformele de retail atât proprii cât și ale partenerilor, fizice sau online, capacitatea de producție, digitalizare și sustenabilitate.

„Impulsul generat în ultimii ani a continuat în 2022. A fost condus de investiții al căror impact deja poate fi observat și care reprezintă fundația unei creșteri durabile, pe termen lung. Ne propunem să accelerăm investițiile în inițiative strategice în următorii ani pentru a construi relevanță pe termen lung și pentru a crește brandul.”, a declarat Christiansen.

În cursul anului, Grupul LEGO a inaugurat 155 de magazine LEGO, rețeaua numărând astfel 904 de magazine la nivel global. De asemenea, compania a avansat și în materie de proiecte de extindere a capacității pentru trei dintre fabricile existente, a început construcția unei fabrici cu 0 emisii de carbon în Binh Duong, Vietnam, și a anunțat planurile de a construi o fabrică neutră în ceea ce privește emisiile de carbon în Richmond, VA, S.U.A, pentru a întâmpina cererea viitoare din cele două Americi. De asemenea, Grupul LEGO a accelerat investițiile în transformarea digitală pentru întreg business-ul, cu beneficii ample, inclusiv experiențe online îmbunătățite pentru cumpărători și parteneri și experiențe extinse de construire pentru consumatori.

Compania preconizează o creștere a veniturilor de o singură cifră în 2023, în fruntea pieței de jucării, continuând să accelereze investițiile în inițiative strategice.

Impact pozitiv pentru viitoarele generații

În 2022 Grupul LEGO a continuat activitățile de transformare a business-ului și produselor în unele mai durabile. Compania a început tranziția la pungi de hârtie în cutiile LEGO, parte a angajamentului de a realiza toate ambalajele din surse mai sustenabile până la sfârșitul anului 2025. În fabrici, compania a continuat să investească în reducerea deșeurilor, utilizând eficient energia și extinzând producția și utilizarea energiei solare.

Grupul LEGO s-a angajat să îmbunătățească reprezentările și să elimine stereotipurile de gen din portofoliu și din activitățile de marketing. În ultimul an, compania a introdus personaje cu dizabilități în seturile LEGO iar gama LEGO Friends a fost reimaginată pentru a celebra diversitatea si optimismul copiilor din ziua de azi.

Eforturile de reponsabilitate socială ale companiei au ajuns la peste 9,8 miliarde de copii și familii nevoiașe prin intermediul programelor de Învățare prin Joacă din comunitățile de la nivel local, realizate alături de parteneri precum Salvați Copiii sau UNICEF.

„Suntem recunoscători că acest avânt financiar ne permite să susținem copiii din medii dezavantajate și să oferim mai multe oportunități de Învățare prin joacă copiilor de pretutindeni.”, a încheiat Christiansen.

 

###

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here