Grupul Kingfisher anunță rezultatele financiare în primul semestru din 2021

0
526

Performanță financiară solidă și îmbunătăţirea poziţiei competitive pe piețele cheie

 

Septembrie 2021 – Grupul Kingfisher anunță rezultatele financiare înregistrate în prima jumătate a acestui an.

Rezultate înregistrate la nivel de Grup

  • Vânzările s-au majorat cu 22,2% (la o valoare constantă a cursului de schimb), ca urmare a creșterii cererii pentru produsele de îmbunătățire a locuinței pe toate canalele de vânzări.
  • Vânzările în termeni comparabili (Like-for-Like) au crescut cu 22.8% − Performanță solidă înregistrată în Marea Britanie și Irlanda, Franța, Polonia, România și Portugalia. Piața din Polonia a fost impactată de închiderile temporare ale magazinelor în contextul pandemiei de COVID-19, din primul trimestru. De asemenea, a crescut volumul cumpărăturilor și valoarea medie a coșului, comparativ cu anul trecut și acum doi ani.
  • Vânzările online, în creștere cu 21% (în doi ani creșterea a fost de 216%, determinată de cererea puternică susținută). În acest moment, vânzările online reprezintă 19% din vânzările totale ale Grupului.
  • Profitul s-a majorat cu 45,1% (la un curs constant), datorită creșterii semnificative pe piețele din Marea Britanie și Irlanda și Franța, de peste 100%.

 

Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher, a declarat:

„În prima jumătate a anului am avut rezultate foarte solide, cu creșteri pe toate categoriile și canalele noastre, în special pe segmentul de e-commerce. Aceasta este o dovadă a progresului rapid înregistrat raportat la prioritățile noastre strategice, care continuă să genereze un nivel ridicat de satisfacție în rândul clienților și o poziție competitivă îmbunătățită pe piețele noastre cheie. Astfel, rămân extrem de recunoscător tuturor colegilor noștri pentru efortul lor continuu și pentru serviciile remarcabile pe care le oferă clienților noștri.

Angajamentul nostru de a acționa cu responsabilitate rămâne o prioritate. În această perioadă, am anunțat obiective ambițioase de reducere a emisiilor de carbon, am continuat să susținem bunăstarea și dezvoltarea colegilor noștri și am creat peste 5.300 de noi locuri de muncă în cadrul Grupului.

Am depășit, totodată, provocările aduse de pandemie – am păstrat disponibilitatea produselor noastre la prețuri competitive și ne-am desfășurat activitatea operațională în siguranță. Am gestionat multe dintre provocările anterioare identificate în cadrul Kingfisher și le-am rezolvat complet în Marea Britanie și Polonia. De asemenea, înregistrăm progrese în Franța, cu rezultate aduse de programul nostru pentru dezvoltarea gamelor de produse și optimizarea rețelei logistice. Profitul înregistrat în Franța s-a dublat în prima jumătate a anului.

De asemenea, continuăm să avansăm cu strategia “Powered by Kingfisher”. Principalele reușite  au vizat: o nouă opțiune de livrare în decurs de o oră pentru Screwfix; lansarea cu succes a noilor noastre game de bucătării OEB și numeroase inovații la nivelul serviciilor oferite, inclusiv o aplicație Screwfix nouă și îmbunătățită; lansarea în curs de desfășurare a marketplace-ului NeedHelp și o nouă ofertă de instalare pentru B&Q.

În acest moment, business-ul nostru se află într-o poziție puternică și suntem pregătiți să  accelerăm investițiile pentru a valorifica oportunitățile curente de creștere. Accelerăm extinderea Screwfix în Marea Britanie și Irlanda și vom deschide primele magazine Screwfix în Franța în 2022. Accelerăm, de asemenea, investițiile în digital cu noi inițiative menite să ofere clienților mai multe opțiuni. În același timp, avansăm cu planurile noastre de extindere pentru Castorama în Polonia. Acordăm prioritate creșterii capitalului alocat, dar oferim și randamente atractive acționarilor. Pe lângă valoarea mai ridicată a dividendelor intermediare, am anunțat astăzi și un program pentru achiziția de acțiuni în valoare de 300 de milioane £.

Industria noastră beneficiază de pe urma unor tendințe apărute recent, care în opinia noastră se vor menține pe termen lung. Acestea includ: mai mult timp petrecut în interiorul locuinței, lucrând de acasă, apariția unei noi generații de pasionați de bricolaj, nevoia de a locui în case sustenabile și o piață imobiliară în ascensiune. În cadrul Kingfisher, premisele sunt favorabile pentru a valorifica aceste tendințe și pentru a obține performanțe susținute.”

 

Rezultate la nivel local

În România, vânzările în termeni comparabili au crescut cu 19.2%, reflectând o cerere ridicată din partea consumatorilor pentru produsele de bricolaj.

 

Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România, a menționat:

“Rezultatele din primul semestru al acestui an confirmă eforturile noastre de creștere accelerată a business-ului. Ne-am axat, în primul rând, pe extinderea gamei de produse. Astfel, în prima jumătate a anului am adăugat în portofoliu peste 6000 de articole noi, atât marcă proprie Brico Dépôt, cât și brand-uri cunoscute, multe dintre acestea în categoriile pentru gradină sau baie. Pe aceste segmente Brico Dépôt este deja recunoscut în piață datorită design-ului și calității Kingfisher, la aceleași standarde ca în UK, Franța sau Spania. Am lansat și o nouă gamă de bucătării modulare, cu design modern și calitate garantată Kingfisher − peste 1000 de configurații posibile, toate la un preț avantajos. Dezvoltarea serviciului Click & Collect a fost, de asemenea, o prioritate, astfel încât am crescut numărul de puncte special amenajate în magazine pentru ridicarea produselor comandate online de clienții noștri.

Creșterea și diversificarea serviciilor au continuat simultan cu dezvoltarea portofoliului de produse și au fost însoțite de evaluări constante pe criterii multiple, pentru că înțelegem că modul în care răspundem nevoilor clienților și modul în care construim experiența în legătură cu brand-ul nostru sunt elementele cu adevărat diferențiatoare în această piață. Iar rezultatele nu au întârziat să apară, clienții au observat eforturile noastre și le apreciează.

Și de această dată, colegii din magazine și sediul central au avut o contribuție majoră la aceste reușite, toți cei 2610 de angajați activi pe care îi avem în acest moment implicându-se în implementarea cu succes a proiectelor planificate.

Nu în ultimul rând, am continuat să acordăm o atenție deosebită siguranței clienților Brico Dépôt, care rămâne esențială pentru noi în contextul pe care îl traversăm, recertificând magazinele noastre ca fiind Covid Trusted Facilitty printr-un audit DEKRA”.

 

Mai multe informații despre rezultatele înregistrate de Kingfisher în primul semestru al acestui an, aici.

 

Despre Kingfisher

Kingfisher plc este o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține aproximativ 1.350 de magazine în 8 țări din Europa. Principalele branduri sub care operează Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtaş, susținute de o echipă de 74.000 de colegi. Oferim produse și servicii pentru îmbunătățirea locuinței consumatorilor finali și profesioniștilor care fac cumpărături în magazinele noastre și prin canalele noastre de vânzare online. La Kingfisher, scopul nostru este să facem îmbunătățirea locuinței accesibilă tuturor. www.kingfisher.com.

 

Despre Brico Depôt

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și peste 2600 de angajați. Credem că fiecare dintre noi trebuie să aibă o casă în care să se simtă bine, iar obiectivul nostru este ca reamenajarea locuinţei să fie accesibilă tuturor. Astfel, oferim clienților noștri produsele și accesoriile de care au nevoie pentru construcția sau reamenajarea casei.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați: www.bricoDepôt.ro și pagina de Facebook Brico Depôt România.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here