De ce tin cont romanii cand cumpara o masina?

0
277
masina-circulatie-rutiera

Consumul de combustibil, fiabilitatea si costurile cu intretinerea sunt primele trei criterii de care tin cont romanii cand cumpara un autoturism, dar in urmatorii ani accentul se va muta pe aspecte care vizeaza bugetul pe termen lung alocat utilizarii masinii, potrivit Daedalus Millward Brown.

Astfel, 77% dintre cei intervievati au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea si 59% costurile cu intretinerea, informeaza Mediafax.

La distanta relativ mare se afla siguranta autoturismului/testele NCAP (28%), iar pe locurile urmatoare in topul criteriilor se afla aspectul exterior (18%) si cel interior (12%).

„Procentajul relativ scazut al acestor ultime doua criterii denota o alegere mai degraba rationala a romanilor cand vine vorba despre alegerea masinii”, noteaza studiul realizat de Daedalus Millward Brown pentru portalul vezicatface.ro

Marimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenti, cu un procent in plus fata de cei 10% care se uita la pastrarea valorii in timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci cand cumpara o masina.

Nivelul de poluare (8%), desi are valori relativ modeste in criteriile principale de alegere, este totusi mai important decat culoarea masinii (4%), demarajul (3%) si atributul “masina mare/impunatoare” (2%).

„In urmatorii ani ne asteptam sa fim martorii unei schimbari majore in procesul decizional al romanilor atunci cand vine vorba despre autoturisme. Accentul se va muta pe aspecte care vizeaza bugetul pe termen lung alocat utilizarii masinii, fenomen care practic inseamna maturizarea consumatorului roman”, a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al vezicatface.ro.

Prin comparatie cu femeile, barbatii aleg intr-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate (62% barbatii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) si aspect interior (14% vs. 8%).

La randul lor, femeile sunt mai interesate decat barbatii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% barbatii) si de nivelul de siguranta al autoturismului (36% vs 27%).

Veniturile afecteaza de asemenea importanta criteriilor in alegerea unui autoturism. Astfel, pe masura ce veniturile cresc, romanii sunt atrasi mai mult de fiabilitate si siguranta. in acest sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului si nivelul de poluare.

Prin comparatie cu celelalte categorii de educatie, romanii cu studii superioare aleg intr-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate si nivelul de siguranta si se uita mai putin la consumul de combustibil si la aspectul exterior al masinii.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.686 de proprietari de autoturisme din Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here