Curtea Veche Publishing primește primul premiu Grand Effie din industria de carte pentru maratonul împotriva fake news

0
456

 

Curtea Veche Publishing a primit cea mai înaltă distincție din industria de comunicare și marketing din România – Grand Effie la cea de XIX-a ediție a Galei Premiilor Effie România, pentru campania „Book-a-Vax” („O carte pentru un vaccin”). Maratonul pro-informare din mai 2021 a creat o dezbatere relevantă în jurul vaccinării și al pandemiei într-un moment delicat, a ajuns la 6,5 milioane de români și a reușit să motiveze în doar o săptămână 7.500 de persoane să vină în librării cu adeverința de vaccinare pentru a primi o carte în dar.

 

Pe lângă Grand Effie (campania de comunicare a anului în România), primul premiu de acest gen primit de o editură din România, „Book-a-Vax” a primit Aur la categoria Positive change: social good, fiind clasată pe locul II în topul brandurilor anului 2022 (după Tazz, la egalitate cu Carrefour România) și finalistă la categoriile Branded Utility, Timely Opportunity, Other Products and Services.

 

În motivarea premiului, juriul a explicat impactul social semnificativ pe care această campanie l-a adus, precum și faptul că o echipă mică din zona culturală a ales să lupte în acest fel cu valul uriaș de fake news.

 

În mai 2021, în plin val de COVID-19, cu o rată de vaccinare aflată la în jur de 11% (imunizare completă) și cu paturile din spitale ocupate, Curtea Veche Publishing a fost primul brand care și-a asumat public o poziție pro-informare, pro-vaccinare, pro decizii informate corect.

 

Echipa Curtea Veche Publishing și House of Arrows: Irén Arsene Máté (General Manager), Barna Némethi (Executive Director), Cristina Bărăităruș (Group Account), Theodora Petrescu (Account Manager), Miruna Meiroșu (PR Manager), Marius Motoca (PR Specialist), Maria Sarivan (Planner), Cătălin  Tabacu (Copywriter), Dora Marian (Senior Creative), Sonia Ciocan (Senior Creative), Radu Osaciuc (Senior Creative).

 

Gala Premiilor Effie România a avut loc pe 16 iunie 2022 la Palatul Bragadiru. Organizată anual de IAA (International Advertising Association) și de UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România), este considerată cea mai importantă gală a industriei de comunicare, punând accentul pe rezultate. Gala Effie are și o etapă europeană (Effie Awards Europe) și una globală.

Maratonul pro-vaccinare „Book-a-vax” a însemnat o vizibilitate extraordinar de mare în social media, a însemnat mii de mesaje primite, zeci de colaboratori care și-au alăturat vocile, mii de cărți oferite de editură în librăriile Diverta, și cel mai important, a însemnat 7.500 de persoane care au decis să se vaccineze în decurs de o săptămână, în urma unei decizii informate. Timp de o zi întreagă, printr-un live streaming, medici, psihologi, antropologi, persoane publice și autori ai editurii au intrat în dialog cu cititorii, aducând perspective diferite asupra crizei sanitare. Printre ei, medicul Adrian Sângeorzan, antropologul Alec Bălășescu, psihoterapeutul Gáspár György, muzicianul Cornel Ilie, campioana olimpică Diana Bulimar, streamerii Silviu Faiăr și Alex Zlăvog, scriitoarea Carmen Firan, producătorul de știri Alex Donovici, avocata Alina Dumitrașcu.

Campania a fost multi-premiată și în anul 2021: Aur la categoria Crisis & Risk Management din cadrul Romanian PR Award (cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice); Aur la categoria Digital Platforms – Viral Non Video și Argint la categoria Digital Campaigns – Others din cadrul Internetics (festivalul de inteligență digitală și excelență în comunicarea online); Bronz la categoria Special projects din cadrul Webstock (cel mai mare eveniment de social media și comunicare online din România).

 

Nu este pentru prima oară când echipa de comunicare a editurii este recunoscută cu astfel de distincții, în trecut câștigând numeroase premii pentru campanii de promovare cu vizibilitate foarte mare sau campanii de comunicare cu impact real în comunitate. Recent, campania #TimpulSaCitim, realizată împreună cu Asociația Curtea Veche și Leo Burnett Bucharest, a fost nominalizată la Global Effies 2021 și inclusă pe lista WARC – top 100 global most effective campaigns, performanță unică pentru o editură din România.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here