Bosch: vânzările și rezultatul au atins din nou un nivel record în 2018

0
620
Collage of human head, digits and various abstract elements on the subject of artificial intelligence, modern science, computer technology and human and artificial mind

Veniturile din vânzări cresc până la 77,9 miliarde de euro
Profit operațional (EBIT) de 5,3 miliarde de euro
Marja EBIT din operațiuni ajunge la 6,9 procente
Conducere automatizată: investiții inițiale în valoare de 4 miliarde de euro
Electromobilitate: vânzările vor atinge 5 miliarde de euro în 2025
Inteligență artificială: 4.000 de experți IA până în 2021
Stuttgart, Germania – Grupul Bosch își continuă parcursul de succes: în ciuda condițiilor economice dificile și a piețelor slabe, vânzările și rezultatul au atins în 2018, încă o dată, nivelul record din anul anterior, ce a reprezentat un maxim istoric. Conform cifrelor preliminare, furnizorul de tehnologie și servicii a generat un volum de vânzări de 77,9 miliarde de euro anul trecut. Rezultatele vânzărilor au fost afectate serios de fluctuațiile cursului de schimb valutar până la o valoare de 2,1 miliarde de euro. Luând în considerare ajustarea la efectele cursului de schimb valutar, rezultă o creștere a veniturilor cu 4,3 procente. „În ciuda situației economice dificile, Bosch s-a descurcat bine în 2018. Vânzările și rezultatul sunt încă o dată la un nivel record”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul informării de presă referitoare la cifrele preliminare. „În calitate de lider în materie de inovație, dorim să modelăm schimbarea pe piețele pe care activăm, atât din punct de vedere tehnologic, cât și al afacerii. Concentrarea noastră strategică pe conectivitate dă rezultate”, a adăugat Denner. Bosch a vândut în total 52 de milioane de produse conectate la internet în 2018, cu 37 de procente mai mult decât anul precedent. În 2018, profitul avut înainte de plata dobânzilor și impozitelor (EBIT) a ajuns la aproape 5,3 miliarde de euro. Acesta este posibil să genereze o marjă EBIT din operațiuni de 6,9 procente. „Bosch urmărește să se dezvolte mai bine decât piețele sale și să-și asigure nivelul ridicat al veniturilor, în ciuda condițiilor economice dificile la care ne aşteptăm”, a afirmat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, vicepreședintele consiliului de administrație și CFO. „Avem în plan să creștem competitivitatea tuturor sectoarelor noastre de activitate pentru a ne putea finanța expansiunea leadership-ului în tehnologie și, odată cu aceasta, viitorul companiei noastre.”
Automatizare I: investiții inițiale în valoare de 4 miliarde de euro
Unul dintre punctele centrale ale activității de cercetare și dezvoltare (R&D) ale companiei este conducerea automatizată. Ca parte a drumului către o mobilitate fără accidente, Bosch urmărește două căi de dezvoltare. Prima dintre acestea se referă la sistemele de asistenţă la condus, care va permite conducerea parțial automatizată a autovehiculelor private (nivelurile de automatizare 2 și 3). Bosch este lider tehnologic și de piață în acest domeniu. Compania estimează anul acesta venituri de 2 miliarde de euro din vânzarea de sisteme de asistenţă la condus. A doua cale de dezvoltare va duce la conducerea fără șofer începând cu prima parte a următorului deceniu (nivelurile de automatizare 4 și 5). „Conducerea fără șofer va schimba regulile jocului în ceea ce privește mobilitatea individuală. Aceasta va deschide calea către modele de afaceri inovatoare, precum taxiuri robot și mobilitate bazată pe shuttle,” a declarat Denner. Datorită complexităţii tehnice a automatizării, Denner o consideră ca fiind un punct central de investiție în viitor: „Până în 2022, estimăm că investițiile noastre inițiale vor ajunge la aproximativ 4 miliarde de euro”. Aproape 4.000 de ingineri de la Bosch lucrează în domeniul conducerii automatizate.
Automatizare II: ecosistem cuprinzător pentru serviciile de mobilitate
Potențialul de piață al conducerii automatizate este uriaș: între 2015 și 2030, mobilitatea individuală va crește cu 50 de procente (sursa: ITF). Prin urmare, în următorii zece ani, analiștii estimează o valoare a pieței de echipamente hardware și software pentru conducerea automatizată de circa 60 de miliarde de dolari (sursa: Roland Berger). Până în 2025, cele mai multe din cele2,5 milioane de autobuze la cerere de tip shuttle din întreaga lume, vor fi fără șofer (sursa: Roland Berger). Experții estimează că, până în 2035, vânzările referitoare la mobilitatea partajată vor ajunge la aproape 160 de miliarde de dolari (sursa: BCG). Bosch va oferi atât tehnologie, cât și servicii pentru această formă de mobilitate. Ecosistemul Bosch pentru serviciile de mobilitate combină deja soluții și servicii pentru rezervări, plată, parcare, reîncărcare, administrare, întreținere și infotainment. Unul dintre aceste servicii este Încărcare confortabilă, o soluție conectată de navigație și încărcare pentru autovehicule electrice. Primul client fidel al Bosch este producătorul german de autovehicule electrice Sono Motors. „ Prin soluțiile noastre conectate, înseamnă că putem face electromobilitatea ideală pentru utilizarea zilnică”, a spus Denner.
Electrificare I: leadership-ul pe piața de larg consum
În 2018, Bosch a obţinut 30 de proiecte de electromobilitate, în valoare de câteva miliarde de euro. Până în 2025, compania urmărește să crească vânzările în acest domeniu de zece ori, până la un total de 5 miliarde de euro. „Dorim să conducem piața de consum pentru electromobilitate,” a spus Denner. În domeniul electromobilității, nicio companie nu are o gamă atât de diversificată precum Bosch. Bosch electrifică toate tipurile de sisteme de propulsie, de la biciclete la camioane. Azi, de exemplu, peste un milion de autovehicule din întreaga lume sunt echipate cu componente electrice sau hibride Bosch. Denner a continuat: „În viitor, oamenii vor spune că nu există niciun autovehicul electric pe planetă fără componente de la Bosch.” Acest lucru este valabil mai ales în cazul Chinei, cea mai mare piață de electromobilitate la nivel global, acolo unde Bosch domină deja segmentul vehiculelor destinate transportului de pasageri. Compania a încheiat recent un parteneriat strategic privind conducerea automatizată și electrică împreună cu producătorul de autovehicule electrice din China, NIO. În China, în 2019, Bosch va începe producția e-axle, o soluție deosebit de compactă pentru sistemele de propulsie ale autovehiculelor electrice. Un acumulator de 48 V nou dezvoltat a intrat în producție în urmă cu câteva săptămâni. Încă din 2030, 20 de procente din autovehiculele noi la nivel global vor fi parțial electrificate folosind sisteme de 48 V.În plus, odată cu achiziționarea completă a EM-motive GmbH, Bosch își consolidează poziția pe piața electromobilității, care se dezvoltă rapid pe plan mondial.
Electrificare II: electrificarea transportului de mărfuri
Până în 2030, traficul global de mărfuri va fi aproape dublu (sursa: ITF). „Ne dorim un trafic greu care să nu fie o povară pentru climă sau pentru calitatea aerului. Din nou, cheia în acest caz este electrificarea,” a spus Denner. Încă din 2030, unul din patru autovehicule comerciale pe plan global – aproape unul din trei în China – va fi cel puțin parțial electrificat. Bosch poate profita de acest aspect: portofoliul de produse ale companiei pentru transportul mărfurilor fără emisii include sisteme electrice de 36 V pentru bicicletele electrice pentru marfă, motoare electrice pentru autovehicule comerciale ușoare, cum ar fi cele fabricate de StreetScooters și folosite de Poșta din Germania, punți electrice pentru camionete și vehicule grele, punți electrificate (e-axle) pentru semiremorci și, în viitor, sisteme de propulsie cu celule de combustibil pentru camioanele de 40 de tone. „Fie că este vorba despre electrificare parțială, electrificare integrală, sisteme cu acumulator și baterii electrice sau cu celule de combustibil, suntem pregătiți pentru piață,” a susținut Denner.
Inteligența artificială I: domeniul cheie de expertiză Bosch
În viitor, Denner crede că un domeniu cheie de expertiză va fi aplicareaindustrială a inteligenței artificiale (IA). „Până la mijlocul următorului deceniu, ne dorim ca toate produsele noastre să fie echipate cu IA sau ca IA să fi jucat un rol în dezvoltarea și fabricarea produselor respective. Adevărat, companiile din SUA și China domină industria de consum IA,” a spus Denner, „însă fără expertiză în domenii precum traficul, producţia sau clădirile, potențialul lor va rămâne în urma IA industriale.” Denner a afirmat că Bosch și-a stabilit obiective ambițioase: „Ca lider în inovației, dorim să devenim experți în IA și să ne alăturăm elitei globale.” În acest scop, Bosch a plănuit să crească de patru ori numărul de experți în IA din cadrul companiei de la 1000 la 4000 de angajați până în 2021.
Inteligența artificială II: succes în spațiul cosmic și pe șosea
Angajații Centrului Bosch pentru Inteligență Artificială lucrează la aproximativ 150 de proiecte. Unul dintre acestea este sistemul de senzori SoundSee. „Algoritmul SoundSee aplică machine learning pentru a asculta dacă există ceva defect,” a explicat Denner. Acest lucru îi permite să anticipeze defectarea echipamentelor, reducând astfel costurile de întreținere și sporind productivitatea. Soluția SoundSee va fi livrată Stației Spațiale Internaționale (SSI) în mai, anul acesta. Bosch consideră că sistemul poate avea aplicații comerciale în domenii precum producția, construcțiile și ingineria auto. Un alt exemplu al progresului IA este camera video multifuncțională pentru conducere automatizată, care combină algoritmii de procesare a imaginilor cu metodele IA. Rezultatul este o cameră video inteligentă pentru autovehicule care poate, de exemplu, să identifice pietonii și apoi să recunoască și să prezică imediat comportamentul acestora.
Instruirea: Learning Company și „Bosch Tube”
În fiecare an, Bosch investește aproximativ 250 de milioane de euro în instruirea profesională a angajaților săi. Aceștia pot alege din aproximativ 19.000 de programe diferite. Obiectivul este de a facilita dezvoltarea de abilități, pentru a se asigura că angajații sunt pregătiți și dornici să pătrundă în noi domenii de afaceri. În plus, inițiativa Bosch Learning Company integrează învățarea în activitatea zilnică a angajaților. Opțiunile noi, cum ar fi cursurile în format video sau aplicații pentru a învăța în timpul deplasării, care completează cursurile tradiționale ținute în săli de curs. „Inițiativa Bosch Learning Company încurajează angajații să își asume răspunderea pentru ceea ce învață și să parcurgă materialele în ritmul lor,” a afirmat Denner. O nouă oportunitate în acest sens este „Bosch Tube,” un fel de YouTube pentru angajații Bosch. Aceștia își pot crea propriile tutoriale video și le pot încărca pe Bosch Tube, care conține, de asemenea, întreaga librărie de cursuri în format video.
Agilitate: sediu central corporativ cu un singur scop
La începutul anului, Bosch a regândit modul în care sediul central lucrează cu unitățile operaționale. „Ideea este ca sediul central să asigure cel mai bun sprijin posibil pentru transformarea soluţiilor de mobilitate şi a afacerii noastre legate de conectivitate IoT” a afirmat Denner. În acest scop, Bosch a simplificat structurile în domeniile de servicii corporative, cum ar fi achiziții și resurse umane, și a concentrat 40 de departamente corporative în 20. De acum înainte, patru membri ai consiliului de administrație vor fi responsabili pentru aceste departamente, în loc de opt. Ceilalți membri ai consiliului de administrație vor fi responsabili pentru unitățile operaționale. Un număr total de aproximativ 20.000 de angajați Bosch lucrează în poziții corporative, cum ar fi achiziții, finanțe, resurse umane și IT.
Performanţele companiei în 2018 pe sectoare de afaceri
Unitățile operaționale Bosch s-au bucurat de performanțe bune în 2018. Vânzările diviziei Soluții de mobilitate au depășit din nou producția auto globală. Conform cifrelor preliminare, vânzările au crescut cu 2,3 procente până la 47 de miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, aceasta este o creștere de 4,7 procente. Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a înregistrat vânzări de 17,8 miliarde de euro, o scădere de 3,2 procente. Efectele adverse ale cursului de schimb valutar și presiunea puternică a prețurilor din piețele cheie a avut un impact negativ asupra dezvoltării afacerii pentru BSH Hausgeräte GmbH și Bosch Scule Electrice. Ajustate în funcție de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu 0,9 procente. În ceea ce privește sectorul Tehnologie Industrială,vânzările au atins 7,4 miliarde de euro. Acest sector a înregistrat și cea mai mare creștere, de 8,9 procente. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, creșterea a fost de 11 procente. În special, divizia Tehnologie de acţionare şi control și-a continuat evoluția. Bosch planifică, în prezent, vânzarea afacerii cu echipamente de ambalare, din cadrul diviziei Tehnologie Industrială. Divizia Tehnologie pentru construcții și energie a generat vânzări de 5,5 miliarde de euro. Aceasta este o creștere de 2,3 procente sau de 4,7 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar.
Dezvoltarea afacerii în 2018 în funcţie de regiune
În Europa, afacerea Bosch s-a dezvoltat pozitiv, vânzările ajungând la 41 de miliarde de euro. Această cifră este egală cu o creștere de 2,1 procente sau de 3,7 procente, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Cea mai mare parte a acestei creșteri vine din Germania și Austria. În America de Nord, vânzările au crescut la 12,3 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, aceasta este o creștere de 7,9 procente. Creșterea nominală este de 2,8 procente. Factorul principal de creștere a vânzărilor a fost afacerea în industria auto. În America de Sud, vânzările au rămas sub nivelul anului precedent. Factorul principal a fost reprezentat de efectele extrem de negative ale cursului de schimb valutar în piețele cheie din Brazilia și Argentina. În termeni nominali, vânzările au scăzut cu 7,8 procente până la 1,4 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu 8,9 procente. Vânzările în Asia Pacific și Africa au crescut cu 0,4 procente până la 23,2 miliarde de euro. Luând în considerare ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, creșterea a fost de 3,1 procente. În prezent, regiunea reprezintă puțin sub 30 de procente din totalul vânzărilor.
Numărul de angajați creşte cu 7.800
La nivel mondial, numărul de angajați ai grupului Bosch a ajuns la aproximativ 410.000, la data de 31 decembrie 2018, data raportării. Aceasta reprezintă o creștere a numărului de angajați cu peste 7.800 față de anul precedent. Cele mai mari creșteri ale numărului de angajați au fost înregistrate în Europa și Asia Pacific. Numărul de angajați din Germania a crescut cu 1.700. Cererea companiei de experți în IT și software rămâne ridicată.
Perspective pentru 2019: asigurarea unui nivel ridicat al veniturilor
Pentru 2019, Bosch estimează că economia globală va crește cu 2,3 procente. „Previziunea noastră precaută se bazează pe numeroasele evenimente geopolitice în desfășurare, cum ar fi problema nerezolvată a Brexitului și diferite conflicte comerciale. În plus, politicile economice protecționiste și agresive sub forma tarifelor punitive sau retragerea din acordurile de liber schimb duc la reducerea sumelor cheltuite de către consumatori, precum și la reducerea investițiilor,” a afirmat Asenkerschbaumer, CFO Bosch. Cu toate acestea, Bosch speră să aibă o evoluție mai bună decât cea a piețelor sale în anul curent și, în ciuda investițiilor inițiale substanțiale, să continue să asigure un nivel ridicat al veniturilor.
Persoană de contact pentrujurnalişti:                                                                 
MirunaAndriesei                                            
Telefon: +40 730 024 478                 
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Mai multeinformaţiipe www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acestaare aproximativ410.000 deangajaţiînîntreagalume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelorpreliminare, compania a generat vânzări de peste 77,9 miliarde de euro în 2018. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Boschsporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.”Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 69.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.
Compania a fostînfiinţatăîn 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanicăfinășiinginerieelectrică”. Structuraspecială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigurălibertateaantreprenorială a grupului Bosch, permiţândcompanieisăplanificepetermen lung şisăfacăinvestiţiisemnificativepentruasigurareaviitoruluisău. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH suntdeţinute de fundaţiacaritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritateadrepturilor de votsuntdeţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducereantreprenorială ale grupuluisuntîndeplinite de acest trust. Restul de acţiunisuntdeţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here