Alimentație sănătoasă pentru o greutate sănătoasă

0
1251

Un stil de viață sănătos implică multe alegeri. Printre ele, alegerea unei diete echilibrate sau un plan alimentar sănătos. Deci, cum alegi un plan alimentar sănătos?

Conform Ghidului dietetic un plan alimentar sănătos cuprinde fructele, legumele, cerealele integrale, laptele si produsele lactate cu continut scazut de grasimi, carne slaba de pasare, peste, fasole, oua, nuci. O dieta alimentara sanatoasa este saraca in grasimi saturate, grasimi trans, colesterol si zaharuri adaugate, precum si echilibrata in sare.

Un plan alimentar sanatos care sa va ajute sa gestionati greutatea include o varietate de alimente pe care poate nu le-ati luat in considerare.

Cheia este sa le consumati o singura data si sa le echilibrati cu alimente mai sanatoase, cu mai multa activitate fizica si pentru rezultate rapide poti citi pareri despre Chocolate Slim, un produs natural care te ajuta sa scapi de 5kg in 2 saptamani.

Daca o dieta sanatoasa te face sa te gandesti la toate alimentele pe care nu le poti consuma, incearca sa te concentrezi asupra tuturor noilor alimente pe care le poti manca. Iata propunerea noastra:

Mancarea curcubeu – presupune adaugarea unei varietati mari de culori pe farfuria ta. Alimentele precum verdeturile, frunzele, rosiile, ardeii de diferite culori, fructele c varietatea lor de texture si culori, toate sunt incarcate cu vitamine, fibre si minerale. Incercati sa adaugati ardei congelat, broccoli sau ceapa in tocanite si omlete pentru a le oferi un impuls rapid si convenabil de culoare, nutrienti si gust sau faceti un sos rosu folosind rosii din conserva, ierburi si mirodenii.

Fructele proaspete, congelate sau la conserva si in aceasta categorie nu intra doar merele sau bananele. Toate fructele sunt o alegere minunata. Asigurati-va ca incercati si cateva fructe exotice precum zemosul mango sau suculentul ananas. Cand fructele tale preferate nu sunt in sezon, nu disoera, incearca o varietate congelata, din conserva sau fructul deshidratat pentru a te bucura in continuare de cee ace iti place. O precautie la adresa fructelor din conserva este ageea ca ele pot contine zaharuri sau siropuri concentrate adaugate, deci aveti grija la alegerea acestora incercand sa optati de preferabil pentru soiurile ambulate in apa sau in suc propriu.

Legume proaspete, congelate sau conserva – incercati ceva nou, s-ar putea sa descoperiti ca va plac legumele preparate la gratar sau la abur condimentate cu o planta pe care nu ati incercat-o pana acum. Puteti pregatii legumele stirfry intr-o tigaie antiaderenta cu o cantitate mica de ulei de gatit sau incercati legume congelate sau la conserva pentru o masa rapida, doar asezonati, incalziti la microunde si serviti. Cand optati pentru legumele din conserva, cautati ca acestea sa nu aiba adaos de sare, grasime sau sosuri crema. Propuneti-va sa mergeti la cumparaturi sis a incercati o legume noua in fiecare saptamana.

Alimente bogate in calciu – in acest  moment va ganditi deja la un pahar de lapte cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi, dar iaurturile degresate sunt si ele o alegere la indemana, acestea gasindu-se in diferite arome, fara grasimi sau zaharuri adaugate, fiind un excelent inlocuitor al desertului pentru iubitorii de dulciuri.

O noua abordare – daca reteta ta preferat necesita prajirea pestelui sau puiului, incearca varatii mai sanatoase precum coacerea sau gratarul. Puteti chiar incerca retete care folosesc fasole uscata in locul carnii cu un continut mai mare de grasimi – s-ar putea sa fiti surprinsi sa aflati ca aveti un nou fel de mancare preferat.

O dieta sanatoasa nu presupune sa renuntati complet la mancarurile voastre preferate. Mancarea sanatoasa inseamna echilibru, va puteti bucura de mancarurile preferate chiar daca sunt bogate in calorii, frasimi sau zaharuri adaugate.

Cateva sfaturi generale pentru alimentele voastre de confort: mancati-le mai rar – daca in mod normal mancati acest aliment zilnic, reduceti-l la o data pe saptamana sau luna; mancati cantitati mai mici – daca mancarea ta preferata cu continut caloric mare este o tableta de ciocolata, incearca sa cumperi acelasi produs dar avend dimensiuni mai mici sau scade treptat cantitatea; incercati o reteta mai scazuta de calorii folosind ingredient cu continut scazut caloric – daca, de exemplu, reteta dumneavoastra de macaroane cu branza necesita lapte integral, unt si branza grasa, incercati sa o faceti folosind ingredient cu continut scazut in grasimi precum lapte degresat, branza crema usoara, putin unt, spanac proaspat si rosii.

Cu ajutorul acestor sfaturi puteti include aproape orice fel de mancare  in planul dumneavoastra  de alimentatie sanatoasa si sa pierdeti in continuare in greutate sau doar sa mentineti o greutate sanatoasa.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here