8 updateuri Google de care trebuie sa tii cont

0
1385

Google isi schimba algoritmii la ordinea zilei, insa aceste schimbari nu sunt neaparat atat de importante incat sa schimbe pozitionarea in mod semnificativ. Sunt cateva, insa, care determina adevarate “cutremure” in lumea search-ului.

Strategia de optimizare SEO necesita adaptare continua. Fie ca ai fost afectat de un update sau nu, toate updateurile serioase trebuiesc luate in considerare daca vrei sa urci pe pagina 1 pe cuvintele cheie care iti vor aduce profit.

Iata cela mai importante updateuri de pana acum:

 

Panda

Panda a fost lansat pe 24 februarie 2011 si afecteaza site-urile care au continut duplicat, plagiat, superficial sau plin de cuvinte cheie care nu ofer nicio valoare continutului.

Panda asigneaza un scor calitativ paginilor web. Acest scor este apoi folosit ca un factor de pozitionare in cadrul rezultatelor. Initial, Panda era folosit ca un filtru, insa la inceputul anului 2016 a fost incorporat in mod oficial in algoritmul ed baza al Google-ului. Panda se updateaza destul de des, iar la fiecare updatare, penalizarile sunt remediate.

 

Penguin

Lansat in aprilie 2012, Penguin are scopul de a impiedica siteurile cu linkuri spammy si anchor text supraoptimizat sa orce pe pozitiile de top Google. In 2016, Penguin face parte din algoritmul de baza al Google si functioneaza in timp real.

Pentru a preveni o eventuala penalizare venita din pricina update-ului Penguin, trebuie sa eviti manipularea evidenta  linkurilor prin metode black-hat sau grey-hat.

 

Hummingbird

Hummingbird a fost lansat in august 2013. Hummingbird ajuta Google-ul sa identifice sensul cautarilor si sa serveasca userului informatia dorita in functie de context. Practic, cu ajutorul acestui update, o pagina poate ranka pentru un cuvant cheie chiar daca acesta nu este inclus in text. Asta se datoreaza accentului pus pe context si pe sinonime.

 

Pigeon

Pigeon a fost lansat in Iulie 2014. Acest update face ca locatia sa joace un rol important in afisarea rezultatelor. Inscrierea in directoare a adresei, numelui, telefonului, precum si al siteului iti vor ajuta siteul sa urce pe pozitii de top pe cautari locale.

 

Mobile (Mobilegeddon)

Update-ul pentru mobil al Google (sau Mobilegeddon) a fost lansat in aprilie 2015. Daca siteul tau nu este optimizat pentru mobil, atunci acesta va cobori mult in rankingurile Google de pe mobil.

In SUA, volumul cautarilor de pe mobil este mai mare decat cel de pe desktop. Asigura-te ca siteul tau functioneaza cat se poate de bine (ca viteza si display) pe mobil.

 

Rankbrain

Rankbrain face parte din algoritmul Hummingbird si a fost lansat in octombrie 2015. Este un sistem de inteligenta artificiala care modifica algoritmii Google in functie de experienta userului. Continutul relevant inseamna mai mult timp petrecut pe site, bounce-rate mai scazut si sanse mai mici de pogosticking (atunci cand userul se duce pe un alt rezultat al aceleiasi cautari).

 

Possum

Update-ul Possum a fost lansat pe 1 septembrie 2016 si vizeaza competitia stransa pe cautarile locale. Proximitatea fata de o locatie devine un factor determinant in afisarea rezultatelor locale.

 

Fred

Fred a fost lansat in martie 2017 si targeteaza siteurile ce au continut de slaba calitate si cu multe linkuri afiliate. Daca ai multe linkuri afiliate pe un articol, poti adauga mai mult continut pentru a oferi mai multa valoare utilizatorilor, sau poti sa mai scoti din linkurile afiliate.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here