51 de ani construcția primei autostrăzi din România: București –Pitești

0
717

În 4 februarie 1967, din ordinul lui Nicolae Ceaușescu, începea construcția primei autostrăzi din țara noastră. Este vorba despre autostrada București –Pitești, cunoscută și ca Autostrada A1.

După doar cinci ani de la începerea lucrărilor, în 1972, autostrada era deschisă oficial și dată în folosință. Rând pe rând, în anii 2007, 2010 și 2011, autostrăzii sunt adăugate segmente noi.

Autostrada avea o lungime totală de 96 de kilometri și patru benzi de circulație. Interesant este şi faptul că, pentru realizarea A1, s-au folosit nu mai puţin de 445.000 de tone de asfalt.

Totodată, proiectanţii comunişti au trasat prima autostradă din România pe cea mai scurtă direcţie dintre cele două oraşe, care nu traversa nicio localitate, nu avea aliniamente lungi care ar fi produs monotonie şi ar fi facilitat fenomenul de „somnolenţă” la volan.

Obiectivul, parte a unui plan de infrastructură gândit încă din perioda interbelică, urma să fie o primă componentă a unui ansamblu de autostrăzi care ar fi trebuit ca, până astăzi, să însumeze peste 3.000 de kilometri.

După 51 de ani de la demararea acestui proiect şi la 29 de ani de la încheierea “Epocii de aur”, România nu se poate “lăuda” nici cu un sfert din kilometrii grandiosului ţel pus pe hârtie într-un studiu realizat de Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA) între 1967 şi 1969, studiu dedicat construirii, în perspectivă, a unei impresionante, dar aproape utopice (după cum s-a dovedit) reţele de drumuri rapide.

 

Sursa foto : Agerpress

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here