4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată. Studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind apa îmbuteliată.

0
982
  • 4 din 10 români (40.8%) obișuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată minerală plată, iar 17,5% apă îmbuteliată minerală carbogazoasă.
  • În proporție de 51%, românii cred că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă și pot avea probleme de sănătate daca o beau nefiltratată.
  • Pentru 42% din români, calitatea produsului este direct proporțională cu îmbutelierea apei.

În contextul în care România se afla pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce priveste consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW), Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul actual în privința consumului de apa îmbuteliată în țara noastră. Ce apă obișnuiesc să consume cel mai des, ce părere au despre apa de la chiuvetă, care sunt criteriile de alegere și atributele importante atunci când cumpără apă îmbuteliată?

Apa îmbuteliată în detrimentul apei de la chiuvetă

Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că 52% din români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30.4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel. Un procent de 18.6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.

Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerala plata?

  • Calitatea produsului (45.4%).
  • Prețul accesibil (41.5%).
  • Sursă / proveniență (23.8%).

Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg romanii apa minerala carbogazoasa?

  • Calitatea produsului (42.2%) – ca și în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ.
  • Prețul accesibil (37%) – factor determinant atât în achiziția apei minerale carbogazoase, cât și în achiziția apei minerale plate.
  • Compoziția apei (24.6%).

 

Pretul accesibil și calitatea ridicată in top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate

Reveal Marketing Research a înregistrat atributele cele mai importante pentru români, atunci când cumpără apă îmbuteliată. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii în privința apei minerale plate : cele mai important atribut menționat de 40.6% dintre consumatori este accesibilitatea prețului, urmat de, calitatea ridicată a produsului cu 32.6%, apoi atributul referitor la puritatea apei cu 31.3%. În ceea ce privește apa minerală carbogazoasă, cele mai importante atribute sunt deopotrivă: calitatea ridicată a produsului (38.6%), accesibilitatea prețului ( 38.3%) și puritatea apei (30.2%).

Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de apă îmbuteliată la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, brandurile pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate prin siguranța pe care o transmit și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36.7%).

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1010 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural. Studiul a fost realizat în perioada 23.04 – 04.05 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Reveal Marketing Research: https://reveal.ro/.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here