21 de companii TV din Romania vor participa la targul de televiziune la Cannes

0
837
targ-cannes

targ-cannesUn numar de 21 de companii care opereaza in audiovizualul din Romania, printre care Pro TV, MediaPro Distribution si TVR, participa la MIPTV, cel mai important targ european de vanzare si achizitionare de produse de televiziune, care se desfasoara la Cannes, in perioada 12 – 16 aprilie.

Cea de-a 47-a editie a targului, organizata la Palais des Festivals din Cannes, se desfasoara pe o suprafata impresionanta de 21.000 mp.

La eveniment s-au inscris 11.500 de participanti de la 4.000 de companii din 102 tari, printre care si Romania. Criza economica si-a spus, insa, cuvantul si numarul participantilor si spatiul alocat manifestarii sunt in scadere fata de editia din 2009, la care au participat circa 13.000 de participanti, de la 4.500 de companii din 111 tari, evenimentul desfasurandu-se pe o suprafata de 22.000 mp.

Participantii la MIPTV sunt impartiti in cumparatori de programe, vanzatori de programe, prefesionisti din televiziune si cinematografie, producatori, specialisti in digital media si in publicitate si reprezentanti ai presei.

La MIPTV, 1.500 de companii – printre care si MediaPro Distribution si TVR – isi prezinta oferta de programe, in scopul vanzarii formatelor de televiziune proprii, in cadrul a peste 470 de standuri.

Din Romania, la aceasta editie a targului participa un numar de 21 de companii, cu trei mai putine decat la editia de anul trecut a evenimentului, si 58 de participanti (fata de 79 la MIPTV 2009), potrivit site-ului evenimentului.

Una dintre cel mai bine reprezentate companii romanesti la MIPTV este Pro TV SA – ce face parte din grupul CME -, care a venit la targul de televiziune cu o echipa formata din trei persoane – Elena Petre, Sorina Big si Ines Nastasoiu. in plus, Ruxandra Ion, CME Channel & Programming Strategist, participa la MIPTV ca reprezentant al CME Marea Britanie.

Totodata, MediaPro Distribution, o alta companie din grupul CME, s-a inscris la editia din acest an a targului cu o echipa de sase persoane, printre care si producatorul Andrei Boncea si directorul general Anca Truta. De altfel, MediaPro Distribution are si un stand la MIPTV, in Palais des Festivals, la care compania isi prezinta ofertele de programe de televiziune, pentru a le distribui la nivel international.

Si Televiziunea Romana are amenajat un stand la targul MIPTV. Echipa TVR la Cannes este formata din patru persoane: Cristian Tabara, director al Departamentului Film, Horia Romanescu, director de programe, Luminita Boerescu, consilier pentru achizitia de filme, si Laura Florescu, responsabil cu achizitiile si vanzarile.

In premiera, la targul de televiziune MIPTV participa si societatea Apropo Media, prin intermediul directorului de achizitie Cristina Cepi. Apropo Media SRL actioneaza pe piata de publicitate online in dubla calitate: ca publisher online, lansand sau relansand proiecte proprii sau extensii online ale brand-urilor Publimedia si Mediafax, cat si ca broker de publicitate online, cu un portofoliu de peste 40 de site-uri ce acopera cele mai importante segmente de public.

Antena 1 s-a inscris pentru a participa la MIPTV cu o echipa formata din sapte persoane si condusa de Sorin Alexandrescu, directorul general al televiziunii. Pentru televiziunile grupului de media Intact, din care face parte si Antena 1, vor cumpara programe si Florin Nicoara, director de programe, dar si Augusta Lazarov si Irina Radu, recent intrate in trustul Intact.

Augusta Lazarov a preluat, pe 15 februarie, functia de Head of Entertainment la Antena 1, unde se ocupa de coordonarea si dezvoltarea programelor de divertisment ale televiziunii. Pana anul trecut, in mod traditional, Augusta Lazarov a participat la MIPTV ca reprezentant si actionar al companiei Prime Time Communications SA din Spania, detinuta de producatorul Valeriu Lazarov, care a decedat in 11 august 2009.

De cealalta parte, Irina Radu a preluat, pe 22 februarie, functia de director general al Intact Production, casa de productii a trustului de media Intact, dupa ce, pe 17 august 2009, ea a parasit functia de director de productie al televiziunii Kanal D.

Realitatea Media participa la MIPTV cu o echipa din care fac parte Sorin Enache, director general, Roxana Chiritoiu, director ActionStar, CineStar si ComedyStar, televiziunile de filme din cadrul trustului Realitatea-Catavencu, si Dragos Stanca, director F5 Webcorp SRL, compania de new media a grupului Realitatea-Catavencu.

SBS Broadcasting Media (Prima TV) este prezenta la MIPTV cu o delegatie condusa de Mihaela Dumitru si Veronica Sorescu, in timp ce societatea ABC Plus Media SA (National TV) participa la Cannes cu o echipa condusa de directorul general Mihai Mos.

Totodata, compania Dogan Media International SA (Kanal D) este reprezentata la targul de televiziune de directorul general Hatice Soysev Kolat.

La MIPTV este prezenta si compania de telecomunicatii Romtelecom, cu o echipa de patru persoane, in frunte cu Smyk Miroslaw, General Manager TV Business.

La Cannes au venit sa cumpere programe si reprezentanti ai Creative Vision Broadcast, Direct Target, Knopad Software SRL, Media Factory, Multimedia Est, Optical Disc Solutions SRL, Paprika Entertainment SRL, SC Mediadirect Technologies SRL, SC Zucchero Media, Television Inc si Vela Entertainment.

in ceea ce priveste companiile internationale, la MIPTV participa, printre altii, BBC Worldwide, Comcast Int’l, Discovery Communications, Disney Media Distribution, Endemol Group, France Telecom/ Orange, France Television, Globo TV Int’l , HBO, MGM, MTV Networks, National Geographic, NBC Universal, TF1, 20th Century Fox Int’l TV, Warner Bros Int’l TV si ZDF.

De la Cannes nu lipsesc nici vedetele internationale, precum Jason Priestley, renumit pentru rolul lui Brandon Walsh din serialul „Beverly Hills 90210”, dar si William Shatner, legendarul capitan Kirk din „Star Trek” in anii ’60.

In cadrul MIPTV vor fi acordate distinctiile International Digital Emmy® Awards, aflate la cea de-a cincea editie.

Totodata, programul de conferinte al targului cuprinde 150 dintre cele mai importante nume la nivel mondial in industria televiziunii, filmului, divertismentului, digitalului si publicitatii, printre cei care vor sustine conferinte regasindu-se Jonathan Miller, Chairman si CEO al Digital Media Group din cadrul News Corporation, si Tim Kring, producator executiv al serialului „Heroes”. (Mediafax)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here