200 de ore de curs care fac diferența între un hobby și un business în floristică

0
227

Lucrul cu flori este modul perfect de a-ți petrece o zi de relaxare, dar și baza pentru un business de succes. Mulți dintre cei care au găsit pasiunea de a realiza aranjamente florale și-au dat seama ca aceasta poate fi transformată într-o sursă constantă de venit. Deschiderea unui atelier de design floral, a unui flower boutique sau a unei florării este probabil, una dintre cele mai importante decizii pentru persoanele care vor să își valorifice munca și pasiunea și să o ducă la stadiul de afacere. Pentru persoanele care au decis să facă primii pași în această direcție, Cursuri Creative a lansat, împreună cu Floridelux.ro un program de training care urmează, pas cu pas, etapele necesare deschideri unei afaceri.

Curs de florist recunoscut de AIFFR

Curs de florist recunoscut de AIFFR

Pasul 1 constă în pregătirea în domeniul floristicii. Nu poți deschide o afacere fără să cunoști tehnicile care stau la baza lucrului cu florile. În cursul de Decorator floral – Hobby și artă și cel de Florist Junior, cursanții învață tehnici și standarde pentru un aranjament floral de calitate. “Un buchet de flori este 80% tehnică. Nu poți să inovezi daca nu deții bazele tehnice și teoretice ale floristicii. Lucrările de anvergură, chiar și cele inovative, necesită studiu și pregătire, fiind vorba despre materiale perisabile”, povestește trainerul Any Chira. Prin urmare, primii pași care trebuie să îi facă cei care își doresc o carieră în domeniu sunt cei de învățare a tehnicilor de bază și ucenicie. Numai în felul acesta se pot antrena competențele care stau la baza pașilor următori. În prima etapă, creativitatea nu este cea care va fi pusă în valoare, ci cunoștințele tehnice cum ar fi tipurile de flori și modul în care ele trebuie conservate și curățate.

Pasul 2 constă în dezvoltarea creativității și a modului de prezentare a florilor. “Există mai multe elemente de care trebuie să țină cont un florist atunci când își prezintă sau expune lucrarea. Tehnicile corecte de păstrare a florilor, în concordanță cu soiul și condițiile propice pentru fiecare, sunt predate în cadrul cursului Florist Junior. În acest domeniu creativitatea se antrenează în ani de muncă. Abia după destui ani de experiență, ponderea devine 50-50 %”, mai spune Any. De la Florist la designer floral este un drum destul de lung și de puține ori el este ușor, dar motivația celor care cred în pasiunea lor îi face să meargă mai departe. Diferența între un florist și un designer este explicată tot de trainerul cursului : “Designerul concepe idei inovative și creative, iar floristul le execută. Designerul este cel care are viziunea, iar floristul respectă rețeta dată. Tocmai de aici pornește și împărțirea pe mai multe niveluri a cursurilor noastre. Dacă termini cu bine cursul de Florist Junior și ai doza necesară de creativitate, poți absolvi la nivelul de Florist Specialist, cum îl numim noi, adică designer floral. Și nu, nu pot exista unul fără celălalt”.

Pasul 3 este cel al deprinderii abilităților antreprenoriale pentru a dezvolta afacerea. În această etapă cunoștințele acumulate trebuie puse în valoare printr-un set de metode de promovare și vânzare. Gestionarea unei afaceri, chiar și de mici dimensiuni, presupune achiziție de flori, gestionarea unor angajați și stabilirea unui plan de promovare și vânzare a produselor. Modalitățile de a dezvolta un brand puternic sunt prezentate în cadrul cursurilor de Florist Specialist și Florist Expert de către Ioana Buiacu, manager al Floridelux.ro si de fondatorul brand-ului, Marius Dosinescu. Ce doi experți vor împărtăși experiența lor în dezvoltarea cele mai mari florii online din România.

La finalul celor patru programe de training, un viitor deținător al unui business în domeniu va avea în total peste 200 de ore de pregătire din care 150 de ore sunt reprezentate de practica în atelierul Floridelux.ro.

Despre Creative Business Management

Creative Business Management, agentie de PR si firma de training in Bucuresti, ofera cursuri inovative de formare in cele mai noi domenii de activitate, cum ar fi relatii publice, marketing online sau leadership. Cursurile noastre sunt adaptate constant cerintelor pietei de munca din Romania si beneficiaza de experitiza trainerilor din cadrul unor prestigioase firme de consultanta din strainatate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here