Ce risca firmele ai caror angajati folosesc telefoanele mobile personale in interes de serviciu

0
402
telefon

Peste 60% dintre romani utilizeaza cel putin o data pe zi dispozitivele mobile personale in interes de serviciu, iar jumatate dintre companiile private incurajeaza aceasta tendinta, estimeaza SAP Romania, subsidiara locala a furnizorului german de solutii software pentru business SAP.

Printre cele mai active companii care permit aceasta practica se numara cele din domeniul media, retail si productie, insa majoritatea omit implementarea unor solutii de securitate si gestiune integrata a dispozitivelor mobile, situatie care expune organizatiile la riscuri considerabile, informeaza Mediafax.

„Cele mai multe companii care incurajeaza angajatii sa utilizeze propriile dispozitive mobile in interes de serviciu nu constientizeaza riscurile cauzate de pierderea sau furtul acestora si considera angajatii principalii responsabili privind securitatea informatiilor stocate. Accesul neautorizat la date confidentiale din partea unor persoane necunoscute reprezinta unul dintre cele mai mari riscuri la care companiile se expun in momentul utilizarii dispozitivelor mobile”, a declarat Vlad Stanescu, SAP Mobility Solutions.

Informatiile de business sunt de cele mai multe ori transmise prin email si stocate individual, pe dispozitive mobile personale sau pe site-uri terte de transfer de fisiere, insa aceste metode sunt nesigure.

Conform unui studiu international, 80% dintre angajati acceseaza documente cand sunt in afara companiei, 66% utilizeaza platforme terte pentru transferul fisierelor, iar aproape 90% dintre acestia nu cer acordul personalului IT si 77% utilizeaza propriile dispozitive mobile pentru serviciu.

Astfel, principalele aspecte care trebuie avute in vedere in momentul utilizarii dispozitivelor mobile personale in interes de serviciu sunt comunicarea si conectarea securizata la retelele organizatiei, criptarea datelor rezidente pe dispozitive, precum si administrarea sau urmarirea acestora la distanta, potrivit sursei citate.

In acest sens, companiile trebuie sa se orienteze catre implementarea unor solutii specifice, de ultima generatie, care sa asigure administrarea si securizarea tuturor dispozitivelor mobile din companie, indiferent de tipul platformei mobile folosite, mai arata SAP.

SAP Romania a fost infiintata in 2002, activitatea fiind concentrata pe vanzari si marketing, precum si pe dezvoltarea versiunilor localizate ale solutiilor producatorului german.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here