Va fi lansata A XII-A editie a lucrarii CARTA ALBA A IMM-URILOR din Romania 2014

0
89

Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) lanseaza joi, 03 iulie 2014, incepand cu orele 11:00, la Teatrul Restaurantului Elisabeta, versiunea in limba romana a ,,Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2014”, editia a XII-a.

Acest eveniment este inclus in campania „Saptamana europeana a IMM-urilor”, editia 2014, coordonata de catre Directia Generala intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene.

Partenerul principal al evenimentului este Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – CECCAR. Partenerii evenimentului sunt: Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, Banca de Export – Import a Romaniei Eximbank S.A., YMENS, Alpha Bank, Consiliul European pentru Intreprinderi Mici, Taiwan Trade Center Bucuresti.
Partenerul exclusiv in domeniul societatilor de asigurare este Groupama Asigurari S.A.
Sponsorul evenimentului este Visa Europe.

Lucrarea a fost realizata de un colectiv de specialisti si reprezinta cea mai cuprinzatoare si aprofundata analiza a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului intreprenorial, a performantelor si problematicii IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene. in realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social național, si prevederile Strategiei UE 2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din UE si implicit din Romania.
Principalele categorii de analize incorporate in editia 2014 a Cartei Albe a IMM-urilor, sunt urmatoarele:
a) analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania pentru anul 2014 la nivel national, regional, sectorial si judetean
b) studierea situatiei IMM-urilor in viziune contextuala
c) analiza fenomenului intreprenorial in dinamica, pornind din 1990 si pana in prezent, cu accent asupra evolutiilor din 2010 – 2014
d) studierea IMM-urilor si a celorlalte intreprinderi din Romania, cu accent asupra performantelor de ansamblu, comerciale, financiare, inovationale si sociale
e) analiza esentializata a problematicii IMM-urilor, fiecare capitol finalizandu-se cu o selectie de aspecte semnificative
f) formularea unui set de modalitati strategice si tactice in vederea eliminarii principalelor dificultati cu care se confrunta sectorul IMM-urile din Romania, diminuarii impactului amenintarilor contextuale si valorificarii la un nivel ridicat a oportunitatilor economice nationale si internationale.

Utilitatea volumului rezida in abordarea a cinci categorii de probleme majore deosebit de actuale:
perceperea ultimelor evolutii economico-sociale de catre intreprinzatorii din Romania in anul 2014;
reliefarea principalelor probleme cu care se confrunta IMM-urile in primavara anului 2014;
caracterizarea esențializata a intreprinzatorilor din Romania asa cum se prezinta ei dupa criza economica;
reliefarea unor caracteristici constructive si functionale majore de natura manageriala, comerciala, financiara, inovationala, umana, ale IMM-urilor din Romania global si pe anumite tipologii (dimensionale, sectoriale, teritoriale, juridice etc.);
conturarea unui set cuprinzator de modalitați strategice si tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here